Het is nu do 28 maart 2024, 10:42


nieuw hier

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

impossible

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 20 feb 2018, 21:41
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: geen

nieuw hier

Berichtdi 20 feb 2018, 23:17

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en dacht stel me even voor. 5 jaar geleden stond ik al naar de eerste ampera's te kijken en was ik al geinteresseerd, maar was het particulier rijden zeker in de afwezigheid van occasions niet haalbaar. Toen ondanks alle commentaar (hybrid, zou je dat nou we doen meisje?) voor een honda hybrid gekozen en dat is me prima bevallen.
Nu heeft iemand vorige week een einde gemaakt aan het rijplezier in deze auto, ongelukje...maar wel total loss... :? , en ben ik op zoek naar wat anders.
Geluk bij ongeluk, zullen we maar zeggen, is dat de ampera's en volt nu wel goede betaalbare opties zijn geworden. Helaas wel met enige tijddruk, want de leenauto van de garage is tijdelijk en rijd en stukje minder comfortabel dan ik gewend was.
Nu krijg ik vanzelfsprekend weer de gebruikelijke opmerkingen...zou je dat nu wel doen zo'n elektrisch ding, wat kost dat wel niet als het stuk gaat etc. (ik vind de uitgebreide garantie van chevrolet en opel uitermate geruststellend) en wil ik mezelf natuurlijk even goed inlezen.
Ik ben blij met alle pagina's vol informatie die ik hier aantref, eventuele tips van jullie uit zijn gezien mijn beperkte tijd echter ook zeker gewenst. :wave:

Groetjes Audrey


Offline

ErwinV

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: vr 09 feb 2018, 12:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: nieuw hier

Berichtwo 21 feb 2018, 12:12

Hoi Audrey,

Ik ben ook redelijk nieuw en nog op zoek naar een Ampera/Volt. Je vindt hier inderdaad superveel informatie wat voor mij als nu-nog-dieselaar wel belangrijk is.
Opties om mee te nemen in aankoop: importkosten BPM vanuit Duitsland zijn te verwaarlozen en de nieuwe Volt met grotere range kan je vanuit US importeren voor ongeveer 5000 eur extra. Weet echter nog niet of je dan het digital gebeuren incl OnStar naar Europese normen en specificities kan omzetten.

Hoedanook, veel plezier en success met je keuze!

Erwin


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: nieuw hier

Berichtwo 21 feb 2018, 13:57

Welkom op het forum, mensen.

Er is hier zovvel info dat het met name de uitdaging is om de juiste info te vinden.

Begin zeker met het doornemen van dit geweldige topic;

viewtopic.php?f=2&t=2308

:wave:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: nieuw hier

Berichtwo 21 feb 2018, 15:32

welkom ,een van jullie spreekt van de volt 2,hou in hoog dat er geen garage wilt het service en garantie doen op die model in belgie.
ik had het gevraagd bij drie "opel ampera" garage,en hetzelfde aantwoord: neen. :thumbdown:


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: nieuw hier

Berichtwo 21 feb 2018, 22:35

Welkom Audrey!!
Inderdaad een grote hoeveelheid info om door te spitten + vragen staat vrij!!
Heb je tijd de mogelijkheid om te laden??
impossible schreef:Toen ondanks alle commentaar (hybrid, zou je dat nou we doen meisje?)

Groetjes Audrey

Ivo schreef:Welkom op het forum, mannen.

:silent: :silent:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: nieuw hier

Berichtdo 22 feb 2018, 11:13

Een Honda steekt goed in elkaar en ik zou eerder weer in de hoek Honda, Lexus, Nissan zoeken ook al is een Ampera een fijne auto.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: nieuw hier

Berichtdo 22 feb 2018, 12:31

Welkom.

Leuk om te lezen dat de ampera een kandidaat is. Zelf hebben wij de Ampera nu een aantal weken. En het bevalt uitermate goed. Wat vooral goed bevalt is dat we niet elke week hoeven te tanken. Toen we de ampera nog niet hadden en ons Mazdaatje gebruikte tankten we toch elke week wel voor een 50 euro. Nu al een paar weken het tank station niet gezien. Tanken gewoon voor het huis of op locatie.
Moet zeggen dat we beide consequent de auto opladen als we thuis komen. Zoveel mogelijk stekkeren.

Verder is het natuurlijk een mooie wagen om te zien. Die honda's vind ik toch wat minder mooi.
De lexus ct200h & 300h zijn ook mooie wagens trouwens. Alleen met miijn postuur zit ik daarin als een gevangen sardientje in een doosje. Totaal niet prettig. Dus die vielen af.
Heb ook nog in een Prius+ gezeten. Daar heb je wel veel ruimte. Echter trekt mij die auto totaal niet.
Uitstraling van een zak uien. En wij hebben de luxe dat we al een ruimte wagen hebben. Dus 2 is niet perse nodig.

Wij hebben de Ampera via de officiele Opel dealer. Gewoon omdat we geen zin in gezeik hebben. En ons geeft dat beetje extra garantie en de Opel Dealer iets meer vertrouwen dan een vakgarage of hoe ze allemaal heten.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: nieuw hier

Berichtdo 22 feb 2018, 13:53

HenryAmpera schreef:Welkom Audrey!!
Inderdaad een grote hoeveelheid info om door te spitten + vragen staat vrij!!
Heb je tijd de mogelijkheid om te laden??
impossible schreef:Toen ondanks alle commentaar (hybrid, zou je dat nou we doen meisje?)

Groetjes Audrey

Ivo schreef:Welkom op het forum, mannen.

:silent: :silent:


:shifty: :oops: *aangepast* :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: nieuw hier

Berichtvr 23 feb 2018, 16:05

Welkom Audrey.
Electrisch rijden is echt fantastisch. Inderdaad is de aanschaf een stuk duurder dan een benzine of diesel. Daar tegenover staat dat je nauwelijks onderhoudskosten hebt en de "brandstof" per kilometer kost nog niet de helft van benzine.
Het grootste plezier is het geruisloos rijden.

Natuurlijk zitten er ook veel nadelen aan de Ampera. Maar dat is puur persoonlijk, dus gewoon een lange proefrit maken!! succes en veel plezier!! ik rij nu ruim 5 jaar electrisch en ik wil niet meer terug naar diesel oid
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: nieuw hier

Berichtzo 25 feb 2018, 23:05

Hoi Audrey,

Wij hebben hier ervaring met zowel de Ampera als de Insight. Die laatste heeft in 4 jaar tijd enkel de garage gezien voor de standaard beurten, in al die tijd niet 1 mankement, lampje, whatever.

Kans dat je dat in 4 jaar tijd rijden met een Ampera/Volt gebeurt is klein (niet onmogelijk, maar wel erg klein).

Het is ook niet helemaal eerlijk vergelijken, toen de Ampera/Volt uitkwam was dat 'state of the art' techniek en kwalitatief hadden ze gewoon niet alles onder controle.

Maar goed: een Insight zou er hier zo weer inkomen, die Ampera niet meer.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron