Newbie
- Berichten: 3
- Geregistreerd: ma 30 jul 2018, 21:23
- km-stand: 156000
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera
Vanaf 2011 al bezig met EV voor vrachtwagens (inmiddels 4 met 5e in aantocht) bij ons bedrijf. Maar ook met bestelwagens met ondermeer 4x Renault Kangoo en 3x Nissan E-NV200. Voor alle afstanden >50 km straal deelden we samen een Volvo V60 (PHEV). Toen dit om praktische redenen niet meer te doen was hebben we in 2015 een 2e hands 2012 Opel Ampera (PHEV) erbij gekocht. Na het verlopen van de 60 maanden termijn (Als EV ambassadeur zijn we ook ge-/verwend met 0% bijtelling) hebben we deze samen met Volvo V60 verkocht en vervolgens weer 2 andere 2e hands 2013 Opel Ampera's erbij gekocht. Een van deze Ampera's heeft de kritische 60 maanden termijn ook alweer overschreden en heeft plaats gemaakt voor de nummer 4 in de reeks van 2e hands Opel Ampera's. Alle Ampera's hadden bij aanschaf een kilometerstand van 80.000 tot 100.000 km en tot nu toe (laat ik de dag niet prijzen ......) hebben we behoudens regulier onderhoud en af en toe koelvloeistof of sleutel 10, geen grote problemen gehad. Afgelopen week een "Service Hoogspanningsysteem" melding gehad en via Google op dit forum terecht gekomen. Volgens onze dealer zou dit met een "software update" van € 240 (alhoewel binnen garantie??) opgelost moeten zijn. Echter na het lezen van diverse storingsonderwerpen mogen wij ons alleen maar erg gelukkig prijzen als ik alle problemen zie die wij (nog) niet hebben meegemaakt. In September en December 2018 zullen we afscheid gaan nemen van de laatste 2 Opel Ampera's. Deze zullen vervangen worden door 2x Hyundai Kona (EV natuurlijk) omdat de bestelling van een Tesla model 3 te lang op zich liet/laat wachten. Tot die tijd hoop ik niet dat ik een expert ga worden van de vele storingen op dit forum. Mocht dit wel zo zijn, dan ben ik in ieder geval niet alleen.
Laatst bijgewerkt door Ivo op do 02 aug 2018, 09:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: links (reclame) verwijderd
Reden: links (reclame) verwijderd