Het is nu do 18 apr 2024, 22:38


hier zit een schroefje los.....

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

screwloose

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: wo 13 feb 2019, 13:34
  • Woonplaats: hoofddorp
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

hier zit een schroefje los.....

Berichtwo 13 feb 2019, 22:17

ok, eerste daad op dit forum is me dan even netjes voorstellen. zo ben ik dan ook wel weer.
screwloose, de naam kreeg ik ooit van een amerikaan die zich afvroeg of ik ergens een schroefje los had zitten...
mijn echte naam is silv-jan, ik woon in hoofddorp.
ik ben helemaal wous van kevers en alles wat daarmee te maken heeft, ik heb zelf een 1200 uit 1978 met een gekieteld blok erin, 85 PK is naar moderne maatstaven niet veel maar bij het stoplicht is het wel helemaal leuk!!
daarnaast een ovaalkever lowrider uit 1957 die momenteel letterlijk op de grond ligt door middel van airride
verder reed ik dagelijks een BMWGS1150, lekkere grote fiets voor de lange afstanden en niet piepen bij een stoep, berm of verkeersdrempel maar juist wat gas erbij. en omdat ik vooral in het centrum van het pitoreske haarlem mijn cliënten heb zitten is wat flexibel kunnen rondrijden erg handig.
en daarnaast heb ik ook nog een elektrische fiets.
en daarmee begon dit hele verhaal eigenlijk!.
die elektrische rommel blijkt vee beter te bevallen en te functioneren dan verwacht!
driekwart van het woon-werk verkeer gaat tegenwoordig met de fiets!
oja! en DAAR nog naast hebben mijn vrouw en ik samen een kia sportage, zo'n 6 cilinder tuinhuis op wielen.
en dat ding rijd heerlijk maar zuipt als een tempelier.
dus wilde ik wat goedkoper gaan rijden.
en als je je dan gaat verdiepen blijven er twee LEUKE auto's over ( tesla is onbereikbaar met ons budget)
en dat zijn een honda CR-Z en de Ampera.
en als je dan leest dat bij een honda 1 op 20 een leuk resultaat is dan blijft er dus maar eentje over. ( nooit verwacht dat ik me ooit voor een opel zou gaan...)
dus voorlopig lees ik mee en stel ik domme vragen!
:mrgreen:
if you haven't got a screw loose
you're probably wind up to thight….


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtdo 14 feb 2019, 12:57

Wat is er mis met de 1 op 20 voor de CR-Z? Een Ampera rijdt op benzine 1 op 15 en wil je aan besparing doen dan komt daar het nodige voor om de hoek kijken.
De CR-Z zal vast goedkoper in verzekering en in MRB zijn.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtvr 15 feb 2019, 22:03

Welkom Silv-jan,
Niet geheel onbelangrijk, als het om de kosten gaat, kun je thuis laden? Ik laad zelf thuis voor 18 cent/kWh. Als je afhankelijk bent van publieke laadpunten, dan kan een volle accu je zo het dubbele kosten.
Vervolgens is de vraag, hoeveel km ga je er gemiddeld mee rijden, ik rijd nu eigenlijk alles elektrisch, alleen wanneer ik eens wat verder weg moet verbruik ik pas een keer benzine.
japio schreef:Wat is er mis met de 1 op 20 voor de CR-Z? Een Ampera rijdt op benzine 1 op 15 en wil je aan besparing doen dan komt daar het nodige voor om de hoek kijken.
De CR-Z zal vast goedkoper in verzekering en in MRB zijn.

Je koopt geen Ampera om er vervolgens alleen mee op benzine te rijden??? :crazy: :crazy:
Overigens zit ik op jaarbasis op 1 op 16 a 17. En ja, ik ben een miereneuker die elke rit bijhoudt en heb dus harde cijfers. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtvr 15 feb 2019, 22:52

Als er op bestemming een EVnet, of andersoortige laadpaal met een kWh prijs van >35ct staat dan rij ik verder op benzine. Ik
hou het verbruik niet bij, maar weet dat we op een tank ruim 500km kunnen rijden (propvolle tank +volgeladen HV= 600km)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

screwloose

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: wo 13 feb 2019, 13:34
  • Woonplaats: hoofddorp
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtvr 15 feb 2019, 23:09

90% van onze ritjes is rond de 40 tot 70 km en als de buurman zijn drie wagen een meter op zou willen schuiven dan is laden ook geen probleem want dan kunnen we voor de deur parkeren. en dan ontstaat de sport zo min mogelijk benzine te verbruiken.
eenmaal per maand of zo gaan we naar Brabant, dat word even puzzelen maar als we daar voor de deur ook mogen laden zou het vrijwel zonder benzine moeten lukken...
enkel de vakantie naar italie gaat een aanslag worden want dat zou drie keer zo lang duren met tussendoor steeds laden...

japio, dan zouden we op twee tanken en twee ladingen net aan op de plaats van bestemming in italie komen! :clap:
if you haven't got a screw loose
you're probably wind up to thight….


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtza 16 feb 2019, 14:15

screwloose schreef:90% van onze ritjes is rond de 40 tot 70 km en als de buurman zijn drie wagen een meter op zou willen schuiven dan is laden ook geen probleem want dan kunnen we voor de deur parkeren. en dan ontstaat de sport zo min mogelijk benzine te verbruiken.
eenmaal per maand of zo gaan we naar Brabant, dat word even puzzelen maar als we daar voor de deur ook mogen laden zou het vrijwel zonder benzine moeten lukken...
enkel de vakantie naar italie gaat een aanslag worden want dat zou drie keer zo lang duren met tussendoor steeds laden...

japio, dan zouden we op twee tanken en twee ladingen net aan op de plaats van bestemming in italie komen! :clap:

Tussendoor laden zou inhouden dat je onderweg stopt om vervolgens 4 uur te laden?? :wtf: (de eerste generatie Ampera kan niet snelladen....)
Ons vakantie adresje is 300 km rijden. We zullen onderweg wel een keer pauzeren om te lunchen, maar een half uur/3 kwartier laden zet niet echt zoden aan de dijk. :silent: Dus meeste kilometers zijn dan op benzine, maar goed, als ik absolute geen benzine had willen verbruiken, dan had ik een 2e hands Leaf of Zoë moeten kopen... :crazy:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: hier zit een schroefje los.....

Berichtvr 22 feb 2019, 10:05

Op lange afstanden zal de Ampera meer verbruiken dan de CR-Z en het kost vervolgens weer maanden om 4000km op benzine in de statistieken weg te werken.
Het afgelopen weekend hebben wij een vakantietripje naar Frankrijk gemaakt van 1120km, het benzineverbruik was 5,2 en daarbij hebben we 48kWh geladen 0,16kWh/km. Netto resultaat is 12,9km per liter.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron