Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Re: Prive Ampera rijder in the house

vr 11 sep 2020, 23:12

Mooi om te lezen dat hij nog steeds bevalt.

Re: Prive Ampera rijder in the house

zo 29 aug 2021, 17:49

Dag allemaal. De Ampera is mij goed bevallen. Door Corona in 2020 en 2021 minder km gereden dan voorzien. In totaal heb ik in 25 maanden 26000 km gereden. Met een verbruik van 0.8 l/100 Het lifetime teruggebracht van 4.1 naar 2.9 Ik ben zeer positief over het concept van deze auto (EV met range extender) Het concept zo concludeer ik is zwaar ondergewaardeerd. Met een 20-25kwh accu zou ik er mee blijven rijden. Dan kun je 99% electrisch rijden in NL.

Maar goed, ook al hadden we er veel plezier mee, er is toch een opvolger gekomen. EV rijden is iets waar je niet meer van af komt is mijn conclusie. Daarom verder gaan kijken. Veel gerekend, enkele showrooms bezocht voor nieuwe modellen, wat gereden in verschillende modellen en uiteindelijk twee weken geleden de knoop doorgehakt. Het is een Tesla Model S geworden uit 2016. Het facelift model zeg maar. Nog enkele jaren garantie op accu en motor en levenslang gratis laden bij de superchargers van Tesla. Bovendien als toetje nog enkele jaren geen wegenbelasting. Helaas geen subsidie voor particulieren omdat de nieuwprijs te hoog was. Eerlijk? Ik weet het niet. Mijn gevoel als particulier die elke euro gewoon bij elkaar moet sparen is dat ik altijd naast de boot val. Enfin. Niet zeuren maar genieten. En dat doen we. Wat een magistrale auto is de model S.

Ik zal af en toe nog wel eens hier kijken want zoals ik al zei de Ampera is een supermooie en goede auto. Deze verdient ons respect. Voor degenen die er nog mee rijden: heel veel plezier en succes gewenst!

Re: Prive Ampera rijder in the house

ma 30 aug 2021, 21:01

Net wat u zegt het concept van de volt, ampera is alle hybrides in 1 concept. Van een KIA nero tot een Toyota corolla hybride. Een auto met veel technische mogelijkheden. Plus uitstoot motor die zorgt voor 50%verlaging wegen belasting

Re: Prive Ampera rijder in the house

do 02 dec 2021, 20:33

Hoi,
Ik wil graag een Ampera van 2012 of 2013, minder dan 140000 op de teller aanschaffen. Omdat het mijn eerste elektrische auto wordt, twijfel ik nog over een paar dingen. Mijn grootste twijfel is de actieradius op, elektriciteit. Kan iemand mij vertellen waar ik op een dag met een gemiddelde temperatuur op kan rekenen met een Ampera, zoals in het begin van deze vraag omschreven.

Re: Prive Ampera rijder in the house

vr 03 dec 2021, 00:25

KeesOomen schreef:Hoi,
Ik wil graag een Ampera van 2012 of 2013, minder dan 140000 op de teller aanschaffen. Omdat het mijn eerste elektrische auto wordt, twijfel ik nog over een paar dingen. Mijn grootste twijfel is de actieradius op, elektriciteit. Kan iemand mij vertellen waar ik op een dag met een gemiddelde temperatuur op kan rekenen met een Ampera, zoals in het begin van deze vraag omschreven.

Kees, het antwoord is van meer omstandigheden afhankelijk als de gemiddelde temperatuur, bijvoorbeeld van de agressiviteit van je rechtervoet, gebruik van de airco, hoe hard je mee- of tegenwind hebt, of je veel kleine stukjes rijdt, stadsverkeer, 80-km weg of snelweg hebt en of je je dicht achter een vrachtwagen in diens luchtstroom wilt laten 'meetrekken' om maar eens een aantal dingen te noemen.
Mijn ervaring is dat 50-60km actieradius moet lukken als je niet op alle punten van de meest voordelige omstandigheid uitgaat. Hopelijk helpt dit je wat.

Groeten,
Poul

Re: Prive Ampera rijder in the house

vr 03 dec 2021, 14:24

Poul schreef:
KeesOomen schreef:Hoi,
Ik wil graag een Ampera van 2012 of 2013, minder dan 140000 op de teller aanschaffen. Omdat het mijn eerste elektrische auto wordt, twijfel ik nog over een paar dingen. Mijn grootste twijfel is de actieradius op, elektriciteit. Kan iemand mij vertellen waar ik op een dag met een gemiddelde temperatuur op kan rekenen met een Ampera, zoals in het begin van deze vraag omschreven.

Kees, het antwoord is van meer omstandigheden afhankelijk als de gemiddelde temperatuur, bijvoorbeeld van de agressiviteit van je rechtervoet, gebruik van de airco, hoe hard je mee- of tegenwind hebt, of je veel kleine stukjes rijdt, stadsverkeer, 80-km weg of snelweg hebt en of je je dicht achter een vrachtwagen in diens luchtstroom wilt laten 'meetrekken' om maar eens een aantal dingen te noemen.
Mijn ervaring is dat 50-60km actieradius moet lukken als je niet op alle punten van de meest voordelige omstandigheid uitgaat. Hopelijk helpt dit je wat.

Groeten,
Poul


Dank je Poul,
Het is de bedoeling om emissie vrij op en neer naar mijn werk te kunnen rijden. Dit is enkele reis 48km en op het werk kan hij aan de laadpaal. Dus het is zeker een mogelijkheid.

Re: Prive Ampera rijder in the house

za 04 dec 2021, 00:35

Wij hebben een Volt uit 2013, in de zomer met 80 km/h gemiddeld rijden we gemiddeld 60 tot 65 km elektrisch. Op de snelweg 100/110 km/h 45km tot 50km. In de winter koude weer dan gaat het hard achteruit als je de verwarming van de auto aanzet 30 tot 40 km maximaal. Misschien komt het ook door de degradatie van de accu of de laatste update van GM in 2019 om te voorkomen dat de auto in Low Propulsion mode komt, maar dat is onze ervaring.

Re: Prive Ampera rijder in the house

za 04 dec 2021, 12:13

GomezNL schreef:Wij hebben een Volt uit 2013, in de zomer met 80 km/h gemiddeld rijden we gemiddeld 60 tot 65 km elektrisch. Op de snelweg 100/110 km/h 45km tot 50km. In de winter koude weer dan gaat het hard achteruit als je de verwarming van de auto aanzet 30 tot 40 km maximaal. Misschien komt het ook door de degradatie van de accu of de laatste update van GM in 2019 om te voorkomen dat de auto in Low Propulsion mode komt, maar dat is onze ervaring.



Bedankt GomezNL,
Ik ben weer wat nuttige informatie rijker.
Plaats een reactie