Het is nu zo 28 apr 2024, 19:35


Sinds kort Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jan_Kol

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: wo 06 sep 2023, 13:09
  • Woonplaats: Steenwijkerland
  • km-stand: 158000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Sinds kort Ampera rijder

Berichtma 20 nov 2023, 00:59

Even voorstellen… Ik ben Jan. Loop inmiddels flink wat tijd rond op deze aarde: ruim 83 jaar. Heb recent een Opel Ampera aangeschaft. Hybride is een bewuste keuze want meestal rijd ik vooral in de omgeving en dan is ca 50 km electrisch goed te doen. Soms verder en dan is de range-extender ideaal. In mijn werkzame leven was 40-50.000 km per jaar heel normaal . Nu is dat aanzienlijk minder ca 8.000 km/jaar. Omdat ik zonnepanelen op mijn dak heb laten leggen en een lucht-lucht airco heb aangeschaft dacht ik ook dat electrisch rijden met laden via de zonnepanelen een goed idee zou zijn. Na mij te hebben georiënteerd is de keuze op een Ampera gevallen, die ik kocht bij Garage Veld in Kallenkote. Een garage waar ik heel tevreden over ben, want de auto is 12 jaar oud en zijn er soms wel wat “dingetjes”. Tot nu toe is alles binnen redelijke tijd keurig onder garantie opgelost.
Ik las ergens dat de Ampera wordt gezien als een wel heel erg comfortabele auto. Dat onderschrijf ik volledig. Ik heb legio auto’s gehad maar er zijn er maar drie die ik mij herinner als echt comfortabel: De eerst was (heel lang geleden) een Renault 16 automaat, de tweede een Daihatsu Applause automaat en nu dan de Ampera. Ik hoop nog lang plezier van de Ampera te hebben en kom zo nu en dan even op dit forum kijken om deel re nemen (vragen stellen of reageren op vagen).


Offline

Cooper

Vaste klant

  • Berichten: 146
  • Geregistreerd: ma 01 feb 2021, 11:51
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Sinds kort Ampera rijder

Berichtzo 26 nov 2023, 11:23

Succes ermee fijne auto.
1 tip.
Accupack koelvloeistof 1 keer verversen.let op,speciale rode dexcool.moet erin,niet de rode,die in een brandstof auto gaat.
Voorkomt de gekste storingen



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten