Vaste klant
- Berichten: 245
- Geregistreerd: zo 10 jun 2012, 23:31
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Hoi Allen,
Afgelopen vrijdag heb ik na 5 maanden strijd eindelijk mijn Volt op kunnen halen. Strijd? Ja, zo heb ik het tenminste wel ervaren.
In december mocht ik na 4 jaar Cadillac BLS rijden een nieuwe leasewagen uitzoeken. In die periode is mijn vrouw een Lexus CT200h gaan rijden en heeft me eigenlijk wel besmet met het zuinig rijden virus besmet. Toen ik in januari een reclame zag voor de Ampera was ik verkocht. Technologie&looks spraken met enorm aan. Het is uiteindelijk wel een Volt geworden omdat deze beter past bij mijn smaak. Na lang twijfelen over de kleur heb ik een cyber gray met chroomgepolijste velgen uitgekozen.
Mijn werkgever en de leasemaatschappij wilden in 1e instantie niet echt meewerken.
De leasemaatschappij vroeg een extra voorschot aan de werkgever ivm. de risico's bij het in leasenemen. En we hebben geloof ik wel 10 mailtjes gehad waarin de leasemaatschappij nadrukkelijk vroeg of we wel zeker wisten of we deze auto echt wilden gaan leasen.
Dat was niet echt motiverend voor de werkgever om zijn handtekening te zetten. Deze zit in deze tijden zeker niet te wachten op een extra voorschot. Daarnaast droegen artikelen in e.g. autoweek over het verbruik ook niet echt toe aan de snelheid van de besluitvorming.
Echter nadat ik aangeboden had desnoods het voorschot zelf te willen aanbetalen en we een vast budget voor energie verbruik (benzine + electriciteit) hadden afgesproken kreeg ik goedkeuring.
Wat toen helemaal top was is dat de dealer waar ik de auto wilde bestellen in maart al een auto had besteld in mijn configuratie. Toen eind mei de leasemaatschappij de bestelling plaatste stond mijn auto dus al in Anterwerpen en 2 weken later voila.
1e rij ervaringen zijn super. Vooral de stilte geweldig gewoon. Ik was wel benieuwd naar de verbruikscijfers die ik zou kunnen realiseren. Ook dit valt me echt niet tegen. Vandaag met het gezin een rit naar A'dam gemaakt zo'n 183 km. Hiervan 89km op electra en 94 km op benzine. Daarbij is 4,88l benzine verbruikt. Dit heb ik gereden met 105km/h op de snelweg. Voor mijn gevoel zonder veel moeite goede verbruikscijfers gehaald, zelfs voor benzine volgens mij.
Volgende stap is nu de bestelde laadpaal thuis monteren om met 16A te kunnen laden.
En ervoor zorgen dat er op kantoor laadpalen komen. Vorige week heb ik contact gehad met de beheerder van het bedrijventerrein waar we zitten en ik was de 1e die erom vroeg. Ze zouden in overleg gaan met de pandeigenaar & gemeente om te kijken hoe e.e.a geregeld kan worden. Mij benieuwen.
Tot die tijd laad ik via een verlengsnoer uit de hal. Vrijdag heb ik dat de 1e keer gedaan en dat ging prima.
Afgelopen vrijdag heb ik na 5 maanden strijd eindelijk mijn Volt op kunnen halen. Strijd? Ja, zo heb ik het tenminste wel ervaren.
In december mocht ik na 4 jaar Cadillac BLS rijden een nieuwe leasewagen uitzoeken. In die periode is mijn vrouw een Lexus CT200h gaan rijden en heeft me eigenlijk wel besmet met het zuinig rijden virus besmet. Toen ik in januari een reclame zag voor de Ampera was ik verkocht. Technologie&looks spraken met enorm aan. Het is uiteindelijk wel een Volt geworden omdat deze beter past bij mijn smaak. Na lang twijfelen over de kleur heb ik een cyber gray met chroomgepolijste velgen uitgekozen.
Mijn werkgever en de leasemaatschappij wilden in 1e instantie niet echt meewerken.
De leasemaatschappij vroeg een extra voorschot aan de werkgever ivm. de risico's bij het in leasenemen. En we hebben geloof ik wel 10 mailtjes gehad waarin de leasemaatschappij nadrukkelijk vroeg of we wel zeker wisten of we deze auto echt wilden gaan leasen.
Dat was niet echt motiverend voor de werkgever om zijn handtekening te zetten. Deze zit in deze tijden zeker niet te wachten op een extra voorschot. Daarnaast droegen artikelen in e.g. autoweek over het verbruik ook niet echt toe aan de snelheid van de besluitvorming.
Echter nadat ik aangeboden had desnoods het voorschot zelf te willen aanbetalen en we een vast budget voor energie verbruik (benzine + electriciteit) hadden afgesproken kreeg ik goedkeuring.
Wat toen helemaal top was is dat de dealer waar ik de auto wilde bestellen in maart al een auto had besteld in mijn configuratie. Toen eind mei de leasemaatschappij de bestelling plaatste stond mijn auto dus al in Anterwerpen en 2 weken later voila.
1e rij ervaringen zijn super. Vooral de stilte geweldig gewoon. Ik was wel benieuwd naar de verbruikscijfers die ik zou kunnen realiseren. Ook dit valt me echt niet tegen. Vandaag met het gezin een rit naar A'dam gemaakt zo'n 183 km. Hiervan 89km op electra en 94 km op benzine. Daarbij is 4,88l benzine verbruikt. Dit heb ik gereden met 105km/h op de snelweg. Voor mijn gevoel zonder veel moeite goede verbruikscijfers gehaald, zelfs voor benzine volgens mij.
Volgende stap is nu de bestelde laadpaal thuis monteren om met 16A te kunnen laden.
En ervoor zorgen dat er op kantoor laadpalen komen. Vorige week heb ik contact gehad met de beheerder van het bedrijventerrein waar we zitten en ik was de 1e die erom vroeg. Ze zouden in overleg gaan met de pandeigenaar & gemeente om te kijken hoe e.e.a geregeld kan worden. Mij benieuwen.
Tot die tijd laad ik via een verlengsnoer uit de hal. Vrijdag heb ik dat de 1e keer gedaan en dat ging prima.