Stamgast
- Berichten: 332
- Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
- Woonplaats: Eindhoven
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Hallo Allemaal.
Mijn naam is Paul en ben 45 jaar. Volgende week moet mijn Zwarte Volt-LTZ geleverd worden. Ik kijk er erg naar uit!
In verband met een nieuwe baan mocht ik, voor het eerst een carrière, een lease auto uitzoeken. Ik had daar niet echt veel zin in, want met mijn 2 meter lengte is een auto uitzoeken geen pretje, Ik krijg er hoofdpijn van, letterlijk! En als ik niet met mijn hoofd tegen het dak kom, zit ik vaak klem tegen de deur stijl of hebben mij benen geen ruimte en hou ik het niet langer dan 1 uur uit in een auto. Een poos geleden had ik al eens een lange proefrit in een Prius en had daarna 2 dagen last van mijn benen.... Dus geen japanse auto voor mij, dat was duidelijk.
Ik zelf wou graag een erg zuinige auto, het liefst elektrisch. Maar de actieradius van alle elektrische auto's binnen mijn budget (had graag een Tesla Roadster gehad) was verre van genoeg om alle klanten te bereiken, en laat staan weer thuis te komen. Dus ging ik opzoek naar de zuinigste diesel station wagen. Eerst zocht ik via http://anwb.nl/auto en later via http://www.groenopweg.nl/zoekopcriteria.php. Pas toen ik de eis van stationwagen liet vallen kwam ik voor het eerst de Opel Ampera tegen. Tijdens mijn lunch pauze direct maar naar de Opel dealer gegaan die tegen over ons zat. Kennelijk waren ze bij Opel ook lunchen want geen verkoper te bekennen en geen Ampera in de show room. Later toch eens terug gekomen en eerst gepast, maar schouder klem tegen de deur stijl, helaas.
Ik vond het zo jammer dat ik niet in de de Ampera paste en geen proefrit had gemaakt dat ik besloot om toch maar een proefrit aan te vragen misschien viel het allemaal toch wel mee. Bij toeval kwam ik bij de Volt uit en heb daar een proef rit gemaakt. Toen ik ging zitten paste ik precies in de auto, de deur stijl boog net over mijn schouder heen zonder hem te raken. Waarschijnlijk stond de stoel in de Volt net lager dan in de Ampera. Of zijn de stoelen anders in een Volt? Tijdens de proefrit maar een nadeel kunnen ontdekken. Namelijk voor dat je het door had, reed je al te snel in de bebouwde kom. Aan het motor geluid kan je niet horen hoe snel je gaat. Bij een stoplicht nog een Aston Martin er uit gereden en dit terwijl de accu leeg was en met de range extender reed. Al met al kwam ik met een brede grijns terug bij de Chevrolet dealer en de verkoper wist dat ik verkocht was.
Mijn naam is Paul en ben 45 jaar. Volgende week moet mijn Zwarte Volt-LTZ geleverd worden. Ik kijk er erg naar uit!
In verband met een nieuwe baan mocht ik, voor het eerst een carrière, een lease auto uitzoeken. Ik had daar niet echt veel zin in, want met mijn 2 meter lengte is een auto uitzoeken geen pretje, Ik krijg er hoofdpijn van, letterlijk! En als ik niet met mijn hoofd tegen het dak kom, zit ik vaak klem tegen de deur stijl of hebben mij benen geen ruimte en hou ik het niet langer dan 1 uur uit in een auto. Een poos geleden had ik al eens een lange proefrit in een Prius en had daarna 2 dagen last van mijn benen.... Dus geen japanse auto voor mij, dat was duidelijk.
Ik zelf wou graag een erg zuinige auto, het liefst elektrisch. Maar de actieradius van alle elektrische auto's binnen mijn budget (had graag een Tesla Roadster gehad) was verre van genoeg om alle klanten te bereiken, en laat staan weer thuis te komen. Dus ging ik opzoek naar de zuinigste diesel station wagen. Eerst zocht ik via http://anwb.nl/auto en later via http://www.groenopweg.nl/zoekopcriteria.php. Pas toen ik de eis van stationwagen liet vallen kwam ik voor het eerst de Opel Ampera tegen. Tijdens mijn lunch pauze direct maar naar de Opel dealer gegaan die tegen over ons zat. Kennelijk waren ze bij Opel ook lunchen want geen verkoper te bekennen en geen Ampera in de show room. Later toch eens terug gekomen en eerst gepast, maar schouder klem tegen de deur stijl, helaas.
Ik vond het zo jammer dat ik niet in de de Ampera paste en geen proefrit had gemaakt dat ik besloot om toch maar een proefrit aan te vragen misschien viel het allemaal toch wel mee. Bij toeval kwam ik bij de Volt uit en heb daar een proef rit gemaakt. Toen ik ging zitten paste ik precies in de auto, de deur stijl boog net over mijn schouder heen zonder hem te raken. Waarschijnlijk stond de stoel in de Volt net lager dan in de Ampera. Of zijn de stoelen anders in een Volt? Tijdens de proefrit maar een nadeel kunnen ontdekken. Namelijk voor dat je het door had, reed je al te snel in de bebouwde kom. Aan het motor geluid kan je niet horen hoe snel je gaat. Bij een stoplicht nog een Aston Martin er uit gereden en dit terwijl de accu leeg was en met de range extender reed. Al met al kwam ik met een brede grijns terug bij de Chevrolet dealer en de verkoper wist dat ik verkocht was.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt