Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Mijn Ampera

do 12 jul 2012, 16:02

Hallo,

allereerst wilde ik jullie complementeren met dit geweldige forum. Ik heb hier rond zitten neuzen en veel leuke topics gelezen over deze fantastische auto. :D

Ik ben sinds drie maanden in het bezit van een opel Ampera, full options en ben super tevreden over deze wagen. Man wat rijdt dat lekker en wat is hij compleet. Ik ben in het bezit van een Loloo die aan mijn huis is gemonteerd, en ik laadt ook keurig elke dag mijn wagen weer op. Ik kan nog steeds niet mijn stroomkosten inzien, maar daar wordt volgens New Motion hard aan gewerkt......Ondertussen heb ik er 7000 km opzitten, inclusief een vakantie naar zuid Frankrijk. Verder rijdt ik zo'n 40.000 km zakelijke kilometers per jaar.

Ik haal bijna 80 kilometer op een volle accu, zonder snelweg dus provinciale wegen en niet harder dan 80. Mijn gemiddelde verbruik zit op de 3.2l/100km. De reis naar Frankrijk niet meegerekend, aangezien ik toen volledig op de range extender heb gereden. Die reis (2500 km totaal) heb ik een verbruik gehaald van 5.2l/100km, eigenlijk ook niet slecht.

Verder heb ik dezelfde punten als alle andere forumleden zoals:
Geen achterwisser
Goedkoop doekje als hoedenplank in de achterbak
Navigatie dame praat veel teveel
Mieren op de auto bij opladen
Jammer dat je niet gewoon kan browsen in de muziekmappen op de HDD, op USB kan dat wel
Lange bumperflap (die ik direct kosteloos heb laten verwijderen bij Nefkens Amersfoort)
Ramen die je niet meer kan sluiten als de wagen uit staat
Achterklep gaat niet erg hoog open, en loopt ook water uit na een regenbui
......

Maar die nadelen wegen bij mij niet op tegen alle voordelen, zeker die 0% bijtelling. Voor deze wagen reed ik in een Ford Mondeo (dure uitvoering) en betaalde ik ruim €500,- bijtelling per maand......en nu niets meer :D :D :D

Het rijdt fantastisch, en ook op zeer lange ritten stap je uitgerust uit. Het is nu een sport om zo zuinig mogelijk te blijven rijden, en daar ben ik dan ook constant mee bezig. Ook proberen om niet altijd snelweg te rijden, maar meer binnendoor als het in tijd niet zoveel scheelt (scheelt aanzienlijk in stroomverbruik) Telkens jezelf proberen te verbeteren, terwijl ik voorheen toch een zeer zware voet had. Nu minder bekeuringen, relaxter rijden en meer salaris :D

Jeffrey.
Plaats een reactie