Het is nu zo 12 mei 2024, 04:54


Van benzineslurper naar E-REV...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtza 10 maart 2012, 22:41

Leuke foto's Richard!

Ik ken het rode doek alleen van de Alfa's die ik heb mogen rijden in mijn leven. Tof dat ze dat bij deze dealer goed begrepen hebben :)

En die 911 is ook wel leuk voor erbij ;)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtma 12 maart 2012, 14:21

Vandaag het dakje laten wrappen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou een verbetering is. Van veraf ziet het er wel gaaf uit, alleen als je naast de auto staat zie je toch wel dat het een folie is. Ondanks dat het bedrijf waar ik het heb laten doen er veel aandacht aan besteedt heeft.

Helaas kwamen we er tijdens het wrappen achter dat de auto geleverd is met een tweetal deukjes in het dak. Ik had in het weekend ook al een klein deukje geconstateerd bij het klepje voor het laadsnoer. Ik heb de dealer hierover via email ingelicht, gezien het voortraject ga ik er van uit dat ze dit netjes op gaan lossen.

Hieronder vast een snelle foto geschoten door een raam met mijn mobieltjes, dus de kwaliteit is niet helemaal top.

Afbeelding

Gr. Richard


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtma 12 maart 2012, 14:34

Erdeke schreef:Vandaag het dakje laten wrappen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou een verbetering is. Van veraf ziet het er wel gaaf uit, alleen als je naast de auto staat zie je toch wel dat het een folie is. Ondanks dat het bedrijf waar ik het heb laten doen er veel aandacht aan besteedt heeft.

Helaas kwamen we er tijdens het wrappen achter dat de auto geleverd is met een tweetal deukjes in het dak. Ik had in het weekend ook al een klein deukje geconstateerd bij het klepje voor het laadsnoer. Ik heb de dealer hierover via email ingelicht, gezien het voortraject ga ik er van uit dat ze dit netjes op gaan lossen.

Hieronder vast een snelle foto geschoten door een raam met mijn mobieltjes, dus de kwaliteit is niet helemaal top.

Afbeelding

Gr. Richard



Ik vind het prachtig. :thumbup:
Ampera: Amper verbruik


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtma 12 maart 2012, 14:44

Erdeke schreef:Vandaag het dakje laten wrappen. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou een verbetering is. Van veraf ziet het er wel gaaf uit, alleen als je naast de auto staat zie je toch wel dat het een folie is. Ondanks dat het bedrijf waar ik het heb laten doen er veel aandacht aan besteedt heeft.


Hey, hoe komt dat dan? Niet netjes afgewerkt langs de randen of gewoon een materiaal issue? :wtf:

Als ik je foto zo zie, denk ook ik; gaaf! 8-)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtma 12 maart 2012, 15:23

Ivo schreef:Hey, hoe komt dat dan? Niet netjes afgewerkt langs de randen of gewoon een materiaal issue? :wtf:

Als ik je foto zo zie, denk ook ik; gaaf! 8-)


Nee hoor, de heren hebben e.e.a. keurig afgewerkt. Je ziet echter gewoon goed dat het een folie is. Het glimt toch een stuk minder hard als lak. Nu schijnt het de komende dagen onder invloed van de warmte van de zon allemaal nog wat strakker te trekken.

Ach, ik ben gewoon een zeur met dat soort dingen. :oops:

Gr. Richard


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtma 12 maart 2012, 15:56

Wat kost zoiets eigenlijk ?


Offline

Martin

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 03 maart 2012, 01:44
  • km-stand: 40000
  • Lifetime: 26
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtdi 13 maart 2012, 00:10

Erdeke schreef:
Thuis heb ik gewoon een buitenstopcontact aangelegd op een aparte 16A groep. Die wordt in principe alleen gebruikt voor het voorverwarmen of koelen van de auto en niet voor het opladen aangezien er bij ons op de zaak nog geen policy is voor het vergoeden van de thuis geladen stroom.

Gr. Richard


:? Deze snap ik niet, is de enige reden dat je voor de Ampera gekozen hebt een financiële? En gaat deze reden dan zover dat je die ca. € 2.50 voor een laadbeurt niet trekt? En hoe voorkom je dat de accu niet wordt bijgeladen terwijl je 'm aan het infuus hangt?

Ik kan het natuurlijk volkomen mis hebben, en dan ben ik de eerste die mijn verontschuldigingen aanbiedt, maar ik vermoed dat je de auto om (in mijn ogen) verkeerde redenen heb aangeschaft...niet laden, voorverwarmen, koelen...


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtdi 13 maart 2012, 08:06

Martin,

Natuurlijk trek ik die paar euro voor het thuis opladen wel, maar het is een beetje een principe kwestie. De auto biedt de meeste voordelen als er ook een beleid is om het thuis laden te vergoeden. Aangezien ik de eerste ben binnen het bedrijf die deze stap gemaakt heb zal dit besef nog een beetje moeten groeien binnen ons bedrijf. Bovendien heeft het doordeweeks niet zoveel impact op het verbruik. Ik woon 2 km van mijn werk dus ik hoef niet te laden om 's ochtends naar mijn werk te komen op stroom.

Overigens week ik nu dat de auto helemaal niet aan het stopcontact hoeft te hangen om voor te verwarmen, dus daarvoor is het stopcontact ook niet noodzakelijk. De stroom die ik verbruik met verwarmen kan ik enkele minuten later weer op kantoor bijladen.

Ik zal heel eerlijk zeggen dat de nul procent bijtelling de belangrijkste reden is geweest om de auto te bestellen. Zeker omdat het een mooie auto is, die van alle luxe is voorzien. Daarnaast vind ik het ook wel een goede uitstraling voor het bedrijf, we worden langzaam steeds milieubewuster en ik kan daar nu een voortrekkersrol in spelen. Is dat een verkeerde reden? Mijns inziens niet...

Gr. Richard


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtzo 29 apr 2012, 19:14

Nu de Ampera helemaal klaar is heb ik vandaag geprobeerd wat plaatjes te schieten. Helaas werkte het weer niet helemaal mee, maar ik heb toch nog een paar foto's kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Van benzineslurper naar E-REV...

Berichtzo 29 apr 2012, 20:45

Prachtig resultaat. :thumbup:
Ampera: Amper verbruik


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron