Het is nu di 16 apr 2024, 21:03


Chevrolet niet tevreden

Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 16:46

http://www.nu.nl/auto/3370479/gm-niet-t ... op-eu.html

Misschien dat we de wensen en opmerkingen naar hem kunnen mailen :lol: :lol:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 18:22

shumway schreef:http://www.nu.nl/auto/3370479/gm-niet-tevreden-volt-verkoop-eu.html

Misschien dat we de wensen en opmerkingen naar hem kunnen mailen :lol: :lol:

Nog een dag geduld.

Het zijn duidelijk geen Chinezen. Die nemen gewoon 50 jaar voor zo'n intro. :ugeek:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 19:23

Die ontevredenheid is geheel wederzijds, zie het als uitdaging om iets op de markt te zetten wat geen andere verkoopargumenten behoeft dan eigen kwaliteit.
Een voorlopige rekensom geeft aan dat ik € 6500,-- meer kwijt ben bij 100.000 E kilometers t.o.v. de 3,5 cent per kilometer 'schatting' van GM.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

DutchMonster

Bekende

  • Berichten: 65
  • Geregistreerd: zo 24 feb 2013, 19:12
  • km-stand: 150
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 19:46

Die 3.5 cent klopt aardig als je 100% elektrisch rijdt. Jij wist toch ook wel dat je dat niet zou doen?

Wel kritisch blijven hè :roll: ;)

Na 1500km vanaf 22 februari heb ik ruim € 70 euro aan brandstofkosten bespaard (en ja, ik heb ook alle geladen kWh meegerekend). En op mijn eerste loonstrook waarop de bijtelling helemaal 0% is, heb ik ook nog eens een besparing van bij à € 300,00 t.o.v. Mijn vorige auto. Ik heb de zakelijke investering er graag voor over! :thumbup:

Gert


Offline

Thelosen

Vaste klant

  • Berichten: 154
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:04
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Bolt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 19:58

japio schreef:Die ontevredenheid is geheel wederzijds, zie het als uitdaging om iets op de markt te zetten wat geen andere verkoopargumenten behoeft dan eigen kwaliteit.
Een voorlopige rekensom geeft aan dat ik € 6500,-- meer kwijt ben bij 100.000 E kilometers t.o.v. de 3,5 cent per kilometer 'schatting' van GM.

Kun je daar even een rekenvoorbeeld bij geven?

Als ik uitreken dat je gemiddeld 50km kunt rijden voor 12kWh van €0,20 dan kom ik op €0,04 per kilometer. In dat geval zou je dan €500,- meer kwijt zijn dan Opel aangeeft. In de winter haal ik dat helaas vaak niet, maar in de zomer haal ik veel meer dan dat.

Als je de auto oplaadt met grootverbruikerstarief a €0,12 per kWh, dan wordt het pas echt goedkoop. In dat geval kun je de € 0,02 cent per kilometer gaan benaderen.. :mrgreen:

Zelfs als je aan een openbare laadpaal laadt, en uitgaat van gemiddeld 40 km dan kom ik nog maar op € 0,084 per kilometer. Daarmee zou je dan € 4.400,- meer kwijt zijn dan Opel opgaf.

Als je benzine kilometers gaat maken, gaat het wel echt goed mis. Stel dat je 1 op 15 gemiddeld haalt, zit je toch al snel op € 0,12 per kilometer. Maar 1 op 15 haal je niet als je geen 40 kilometer gemiddeld op stroom haalt... :ugeek:


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 21:17

Je geeft het rekenvoorbeeld zelf al :lol: met 12kWh zit mijn lege batterij nog niet vol...

De kWh prijs ligt voor 2012 op ca 22cent, publiek laden kost 25 cent (Eneco) per kWh.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 21:23

Het hangt er ook nog van af of je de investeringen en extra aftrek voor de inkomstenbelasting kunt doen of voor de vennootschapsbelasting. 42/52% vs 20%

Eerlijk gezegd vind ik het voor de Nederlandse markt al een hele prestatie om deze aantallen Volts en Ampera's op de weg te hebben.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

DutchMonster

Bekende

  • Berichten: 65
  • Geregistreerd: zo 24 feb 2013, 19:12
  • km-stand: 150
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtvr 15 maart 2013, 23:10

Ik heb mijn spreadsheet er nog eens bijgepakt en bijgewerkt moet de juiste stand van zaken. Juiste bedrag van de verzekering opgenomen en de kosten van de huidige mix van kilometers (1500km waarbij 45 liter benzine verstookt is en 188kWh elektriciteit geladen is (gemeten op de paal)).
Ik heb een schatting van het onderhoud meegenomen (€ 500,00). Is dat een beetje redelijk?

Ik kom uit op een besparing ten opzichte van mijn vorige auto van € 320,00 per maand. Situatie: in eigen BV aanschaffen en privé rijden. Voordeel ligt voornamelijk in de 0% bijtelling. Zakelijk gezien zijn de kosten (incl. de fiscale maatregelen in de BV) ongeveer gelijk t.o.v. mijn vorige auto (A3 Sportback Proline S).

Maar eigenlijk wil je dit soort sommetjes helemaal niet maken, want dan valt op dat deze vorm van mobiliteit blijkbaar best wat mag kosten. Bij afschrijving naar € 0,00 in vijf jaar en met 100.000 kilometers kost een kilometer € 0,69. Met een restwaarde van € 12.000,-- is dat nog steeds € 0,57.

Ik kan beter een Ov-jaarkaart (of NS-jaarkaart) kopen en dan er ook nog best af en toe een taxi af. Een Ov-jaarkaart kost € 4297,00......(en dat vindt iedereen ook best duur....)

Gert


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtza 16 maart 2013, 01:36

Als je de auto voor een groter publiek aantrekkelijk wilt maken dan moet de auto zelf het verschil al maken.
Een 1 op 15 middenklasser die krijg je echt niet verkocht voor 40.000 euro, laat staan voor 50.000.
Bovendien heeft een particulier al helemaal geen grootverbruikerstarief tot zijn beschikking waar zit dan zijn voordeel?

In NL is elektrisch rijden door de geknutselde kWh prijs pas bij hoge kilometrages lonend.

Nog toevoegen aan het rekensommetje voor de toekomst;
15% afname van de batterij capaciteit over 5 jaar,
Publieke laadpalen minder vaak beschikbaar door toename van stekker voertuigen (daardoor vaker gedwongen op benzine rijden)

@Alex, inderdaad een hele prestatie, maar ik denk ook dat er over 5 jaar een heuse uittocht volgt van EV's naar warmere landen met goedkopere stroom 8-)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Bepu

Stamgast

  • Berichten: 296
  • Geregistreerd: za 21 apr 2012, 18:55
  • Woonplaats: Vlagtwedde
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Chevrolet niet tevreden

Berichtza 16 maart 2013, 10:59

Ik zit er toch wat anders in. Ik rij de auto zakelijk en maak veel KMs. Maar voor mij geldt dat als ik veel rij, daar inkomsten tegen over staan. Daarnaast verreken ik ook de BTW op de benzine en stroom.

Door de MIA, KIA en 0% bijtelling, zijn de totale kosten over 5 jaar lager dan ik zou hebben met een niet EV auto. Ook al zou ik bijna alles op benzine rijden. Hoe het accu pack zich zal houden bij 30.000 km/j, blijft natuurlijk wel de vraag. Daarom ben ik van mijn berekening voor de aanschaf uitgegaan van een lage restwaarde.


Volgende

Keer terug naar Links

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast