japio schreef:Die ontevredenheid is geheel wederzijds, zie het als uitdaging om iets op de markt te zetten wat geen andere verkoopargumenten behoeft dan eigen kwaliteit.
Een voorlopige rekensom geeft aan dat ik € 6500,-- meer kwijt ben bij 100.000 E kilometers t.o.v. de 3,5 cent per kilometer 'schatting' van GM.
Kun je daar even een rekenvoorbeeld bij geven?
Als ik uitreken dat je gemiddeld 50km kunt rijden voor 12kWh van €0,20 dan kom ik op €0,04 per kilometer. In dat geval zou je dan €500,- meer kwijt zijn dan Opel aangeeft. In de winter haal ik dat helaas vaak niet, maar in de zomer haal ik veel meer dan dat.
Als je de auto oplaadt met grootverbruikerstarief a €0,12 per kWh, dan wordt het pas echt goedkoop. In dat geval kun je de € 0,02 cent per kilometer gaan benaderen..
Zelfs als je aan een openbare laadpaal laadt, en uitgaat van gemiddeld 40 km dan kom ik nog maar op € 0,084 per kilometer. Daarmee zou je dan € 4.400,- meer kwijt zijn dan Opel opgaf.
Als je benzine kilometers gaat maken, gaat het wel echt goed mis. Stel dat je 1 op 15 gemiddeld haalt, zit je toch al snel op € 0,12 per kilometer. Maar 1 op 15 haal je niet als je geen 40 kilometer gemiddeld op stroom haalt...