Het is nu vr 29 maart 2024, 07:19


En weer een negatief artikel

Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Jeffrey Baljet

Vaste klant

  • Berichten: 115
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:28
  • Woonplaats: Gorinchem
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

En weer een negatief artikel

Berichtza 13 jul 2013, 07:29

Vanochtend in de Telegraaf alweer negatief nieuws over de Electrische auto

http://bit.ly/17akTLd


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: En weer een negatief artikel

Berichtza 13 jul 2013, 09:21

Vijfentachtig procent beschouwt het rijden op benzine terwijl wel subsidie is gegeven voor deze zogeheten schone auto, als fraude.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: En weer een negatief artikel

Berichtza 13 jul 2013, 09:30

Gelukkig zijn er ook een aantal niet-jaloerse mensen geciteerd. Zeker verderop in het artikel, als wordt toegelicht dat er toch ook een aantal mensen wél positief staan tegenover het actief stimuleren van elektrisch rijden.
Tegen de tijd dat de 8% Telegraaf-lezers die zeggen zelf te overwegen een e-auto aan te schaffen, dat ook hebben gedaan, kan de stemming een stuk positiever worden ....


Offline

Bepu

Stamgast

  • Berichten: 296
  • Geregistreerd: za 21 apr 2012, 18:55
  • Woonplaats: Vlagtwedde
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: En weer een negatief artikel

Berichtza 13 jul 2013, 10:50

Het blijft natuurlijk een hele vreemde zaak dat er subsidies of vrijstellingen worden gegeven op basis van een theoretische aanname, en niet op daadwerkelijk gebruik.

Natuurlijk is dat laatste bijna niet controleerbaar, maar er is vast wel iets op te verzinnen.

Frauderen mensen die daar gebruik van maken? Natuurlijk niet. Als er geen regels zijn gesteld, kun je die ook niet overtreden. Ook blijven de mogelijkheden, buiten het thuis laden zeer beperkt.

Ook ik heb optimaal gebruik gemaakt van de fiscale regelingen. Ik rijd veel meer op benzine, dan elektrisch. Maar als ik voldoende mogelijkheden zou hebben om onderweg te laden, zou dat toch zeker andersom zijn. Ook ben ik blij dat ik op benzine kan rijden, gezien het aantal keren dat ik niet kon laden, omdat de paal of bezet was of defect.

Rijden in een EV blijft nog steeds een uitzondering. We zitten in een overgangs fase en het moet allemaal zijn weg nog vinden. En natuurlijk geeft dat scheve ogen. Maar daar kan ik niet wakker van liggen.

Kans is natuurlijk wel dat de politiek mee gaat in het negativisme en bepaalde privileges weer terug draait. Maar een EV is nog steeds duur t.o.v. een vergelijkbare normale auto. Er zullen dus weer mensen kiezen voor de gewone auto's en wordt de EV alleen nog maar een stads auto.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: En weer een negatief artikel

Berichtza 13 jul 2013, 11:02

Als het doel ook bereikt werd dan had je jaloezie kunnen opvoeren, omdat de output niet in verhouding staat tot wat er ingebracht wordt moet je uitgaan van een terechte verontwaardiging.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: En weer een negatief artikel

Berichtma 15 jul 2013, 13:07

Bepu schreef:Het blijft natuurlijk een hele vreemde zaak dat er subsidies of vrijstellingen worden gegeven op basis van een theoretische aanname, en niet op daadwerkelijk gebruik.



Er zit geen cent subsidie op de Ampera (nul,nul, niks nada) . Sorry hoor dat ik hier een punt van maak maar als wij het zelf niet goed kunnen uitleggen.

Daarbij betalen we als we electrisch rijden nog eens meer belasting op de energie dan een automobilst met auto die op brandstof rijd.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: En weer een negatief artikel

Berichtma 15 jul 2013, 13:28

Hanzzzz schreef:Er zit geen cent subsidie op de Ampera (nul,nul, niks nada) . Sorry hoor dat ik hier een punt van maak maar als wij het zelf niet goed kunnen uitleggen.

Ik kom altijd met blaren op mijn tong van verjaardagen. :cry: :eh:
Alsof men het niet wil horen......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: En weer een negatief artikel

Berichtma 15 jul 2013, 13:46

Alex schreef:
Hanzzzz schreef:Er zit geen cent subsidie op de Ampera (nul,nul, niks nada) . Sorry hoor dat ik hier een punt van maak maar als wij het zelf niet goed kunnen uitleggen.

Ik kom altijd met blaren op mijn tong van verjaardagen. :cry: :eh:
Alsof men het niet wil horen......


waarom steek je er dan uberhaupt zoveel moeite in. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: En weer een negatief artikel

Berichtma 15 jul 2013, 15:56

Als je de definitie van subsidie er bij pakt dan zul je wellicht zelf nog van gedachten veranderen; De term subsidie is een verzamelnaam voor het instrumentarium dat de overheid heeft om beleidspunten te stimuleren
Belastingkorting (vrijstelling) is één van die instrumenten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: En weer een negatief artikel

Berichtma 15 jul 2013, 19:37

japio schreef:Als je de definitie van subsidie er bij pakt dan zul je wellicht zelf nog van gedachten veranderen; De term subsidie is een verzamelnaam voor het instrumentarium dat de overheid heeft om beleidspunten te stimuleren
Belastingkorting (vrijstelling) is één van die instrumenten.


Als je dan iets van het internet afplukt moet je wel het hele verhaal neer zetten en dat controleren met andere bronnen.
Quote van wikipedia:
Subsidie (van Latijn subsidium: ondersteuning, hulp, bijstand) is een tijdelijke bijdrage van de overheid of een non-commerciële organisatie ten behoeve van het starten, dan wel een permanente bijdrage voor het uitvoeren van een activiteit waarvan het economische belang niet direct voor de hand ligt. Als het economisch belang van een te starten activiteit wel voor de hand ligt, spreekt men meestal van investeringspremie.
De term subsidie is een verzamelnaam voor het instrumentarium dat de overheid heeft om beleidspunten te stimuleren. Vormen van subsidie zijn onder meer: achtergesteld krediet, garanties en investeringspremies.


M.a.w. het artikel spreekt zicht zelf tegen.

Alle andere bronnen geven iets anders aan http://www.encyclo.nl/begrip/subsidie

Zelfs de overheid zelf noemt het geen subsidie

Daarnaast kan het natuurlijk niet zo zijn dat als ik een deel van mijn eigen verdiende geld niet moet afstaan dat het dan opeens een kadotje is.

Als je op de eerste 22.000 euro vermogen geen belasting moet betalen krijg je dan ook subsidie?

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zijn hypotheek rente subsidie krijgt.


Volgende

Keer terug naar Links

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron