Alex schreef:Hier staat de Volt in mei 2022 10 jaar voor de deur. Met verrassend weinig storingen en ruim 200.000 km met het originele lager. Onderhoud bleef beperkt tot reguliere beurtjes en vervangen van banden en tussendoor nieuwe schijven en blokken achter, omdat die het remmen verleerd waren. In het gebruik nog nooit zo'n goedkope auto gehad.
Na 10 jaar en ruim 200.000 km wordt het volgens de garage dit keer wel een echte grote beurt: vervangen van distributieriem, multiriem en alle vloeistoffen. Daarnaast zijn ook de remmen (corrosie) en schokbrekers aan vervanging toe.
Zin er nog meer forumleden die de auto al zo lang hebben?
Nog geen 10, over drie dagen staat mijn Ampera 8 jaar op mijn naam. Gelukkig maar 125d km in rondgereden waarvan een flink aantal in noord Italië
Aantal km's is laatste jaren zo laag dat mijn achterbanden zijn uitgedroogd ipv versleten. De aankomende onderhoudsbeurt gaat pijn doen, intussen durf ik mijn kosten per km niet meer uit te rekenen. Afgezien van een vervangen accu (garantie) en transmissie-lager (garantie) alleen normale slijtage.
Wel af en toe een sleutel-10 momentje met service-stuurslot maar ik weet inmiddels waar dat door komt.