Het is nu zo 28 apr 2024, 07:55


Eerste aanrijding

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtzo 03 feb 2013, 23:45

Nou snap ik het :lol: . Is dat de clou?
Dan zijn jullie gewaarschuwd.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Odiebla

Re: Eerste aanrijding

Berichtzo 03 feb 2013, 23:59

Even offtopic maar waarom toch steeds dat neerbuigende 'plofauto'? Van leaf rijders zou ik dat snappen, maar niet van een Ampera rijder: er zit immers ook gewoon een ICE in je vooronder.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtma 04 feb 2013, 18:04

Ook even off-topic. Het woord 'plofauto' geeft de essentie weer van hoe het voertuig zichzelf voortbeweegt, namelijk door een serie ontploffingen. Niets meer en niets minder. Meer of minder wil ik met het woord ook niet zeggen.
Ik ben nog op zoek naar een vergelijkbaar kernachtig woord voor het stille 'glijden' van een Ampera/Volt, althans de eerste 40 kilometer. ;)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

PaulJ

Vaste klant

  • Berichten: 138
  • Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 22:07
  • Woonplaats: IJsselstein
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtma 04 feb 2013, 19:16

zoefkar, glijmobiel,plofloos,zweefmobiel,stommobiel,stilwagen,silentroller en of een combinatie van deze?
Ik ben in ieder geval blij,dat ik glij.

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.


Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Derde forse schade in 7 maanden

Berichtma 04 feb 2013, 21:46

Poul schreef:
Met weemoedige groeten,
Poul


:wtf: Veel sterkte, ze moeten die van jou wel hebben.... :!:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Odiebla

Re: Eerste aanrijding

Berichtdi 05 feb 2013, 13:19

Poul schreef:Ook even off-topic. Het woord 'plofauto' geeft de essentie weer van hoe het voertuig zichzelf voortbeweegt, namelijk door een serie ontploffingen. Niets meer en niets minder. Meer of minder wil ik met het woord ook niet zeggen.
Ik ben nog op zoek naar een vergelijkbaar kernachtig woord voor het stille 'glijden' van een Ampera/Volt, althans de eerste 40 kilometer. ;)


Ik snap wel waar het woord vandaan komt en het is neerbuigend naar legacy-auto's (auto's met alleen een ICE) bedoeld. Dat is misplaatst voor Ampera rijders, want die rijden net zo goed op een 'plofauto'. Ik gok dat er maar weinig mensen hier zijn die de Ampera puur op de accu alleen rijden.

Door zo neerbuigend naar legacy auto's te doen (bv de Prius) schep je een houding die niet bij ons als Ampera berijders past. Van een Leaf rijder zou ik het kunnen begrijpen, maar niet van hybride of RE rijders...

Just my 2 cents.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Eerste aanrijding

Berichtma 23 feb 2015, 22:10

plofauto .....


sterkte!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtdi 24 feb 2015, 00:00

Insignia vs Ampera 1-0 bij de Insignia een miniem krasje op de bumper en bij mij een hele hoek uit de achterbumper...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Hanzzzz

Stamgast

  • Berichten: 426
  • Geregistreerd: do 03 mei 2012, 10:39
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 240000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtwo 25 maart 2015, 18:30

Odiebla schreef:
Poul schreef:Ook even off-topic. Het woord 'plofauto' geeft de essentie weer van hoe het voertuig zichzelf voortbeweegt, namelijk door een serie ontploffingen. Niets meer en niets minder. Meer of minder wil ik met het woord ook niet zeggen.
Ik ben nog op zoek naar een vergelijkbaar kernachtig woord voor het stille 'glijden' van een Ampera/Volt, althans de eerste 40 kilometer. ;)


Ik snap wel waar het woord vandaan komt en het is neerbuigend naar legacy-auto's (auto's met alleen een ICE) bedoeld. Dat is misplaatst voor Ampera rijders, want die rijden net zo goed op een 'plofauto'. Ik gok dat er maar weinig mensen hier zijn die de Ampera puur op de accu alleen rijden.

Door zo neerbuigend naar legacy auto's te doen (bv de Prius) schep je een houding die niet bij ons als Ampera berijders past. Van een Leaf rijder zou ik het kunnen begrijpen, maar niet van hybride of RE rijders...

Just my 2 cents.


Ik kies dan ook liever voor de term : "Klassieke aandrijving"


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten