Het is nu zo 28 apr 2024, 07:22


Eerste aanrijding

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtza 10 nov 2012, 08:56

Ivo schreef:
Ivo schreef:Verder geen verschoven plastic delen ofzo? Als het zachtjes ging en je geluk had, kom je er zo meer weg, maar mogelijk is er toch wat stuk wat nog niet opgevallen is :wtf:

Anders; mazzel! :thumbup: :mrgreen:

I hate to say; I told you so :silent:


Hoi Ivo, die eerste reactie van jou betrof het zachte tikje tegen de achterbumper. De afgescheurde delen betreffen mijn voorbumper waar een onbekend iemand wat onvoorzichtig mee is omgegaan.
Achter heb ik niet naar laten kijken, dat laat ik verder zitten totdat de volgende onverlaat er tegenaan rijdt. Volgens de statistieken voor mijn auto moet dat binnen een paar maanden gaan gebeuren :mrgreen: . Hoewel, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst (hoop ik in dit geval).

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtdi 13 nov 2012, 21:20

Poul schreef:Nieuwe bumper is besteld, maar komt pas maandag. Als het meezit kan ik mijn auto pas dinsdag na 6 dagen ophalen :evil: .

Vandaag gehoord dat de bumper op een nog onbekende datum zal worden geleverd. Triest. Moet dus nog even met de vervangende plofauto rijden :evil:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtvr 16 nov 2012, 09:51

Nog steeds geen bumper?
We zijn nu alweer drie dagen verder Poul. :shock:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Eerste aanrijding

Berichtvr 16 nov 2012, 11:10

Marcel schreef:Nog steeds geen bumper?
We zijn nu alweer drie dagen verder Poul. :shock:

Goede les, mocht mij dit overkomen dan regelen ze eerst maar dat ze de onderdelen in huis hebben voordat ik mijn auto inlever!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtvr 16 nov 2012, 11:15

Ja, dat is idd een goed idee.
(als hij nog rijdbaar is) :thumbup:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtvr 16 nov 2012, 11:32

Marcel schreef:Nog steeds geen bumper?
We zijn nu alweer drie dagen verder Poul. :shock:

Bumper is inmiddels afgelopen woensdag geleverd, maar er ontbrak het rooster. Nagebeld en dat zou op donderdag komen. "Zou", dus dat is niet gebeurd. :thumbdown: Wordt nu "gegarandeerd" vandaag afgeleverd. Maar de schadeboer heeft daar geen vertrouwen meer in. Als het spul vandaag niet komt, krijg ik de auto terug met nieuwe bumper, maar zonder rooster. Dat wordt dan nageleverd, maar om dat rooster te plaatsen moet de hele bumper er wel nog een keer af (en dat is toch een paar uurtjes onnodig werk).

Unit106 schreef:Goede les, mocht mij dit overkomen dan regelen ze eerst maar dat ze de onderdelen in huis hebben voordat ik mijn auto inlever!

Als je weet welke onderdelen je moet hebben. :problem:
Bij mij bleek pas wat er nodig was toen de kapotte bumper was verwijderd. En dat kapotte ding zetten ze er echt niet meer op :(

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtvr 16 nov 2012, 21:07

Jippie, aan het eind van de middag mijn auto opgehaald. Helemaal opgeknapt, gewassen en als nieuw :thumbup: . En als ik zeg "als nieuw", bedoel ik dus echt "als nieuw", inclusief LANGE bumperflap. :thumbdown: (voordeel is nu wel dat ik zelf kan ervaren welk geschraap die lange flap nu veroorzaakt. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel, maar in dit geval zat ik er niet op te wachten). :sick:
Daar had ik nog over gebeld deze week, maar ja, dat is weer zoiets aparts dat ze er geen rekening Mee hebben gehouden dat ik een korte bumperflap had. Gelukkig zag ik het gelijk (of had er gewoon geen vertrouwen in dat ik die korte bumperflap zou krijgen?). Ik kreeg de toezegging van het schadebedrijf dat zij het (maandag) gaan oplossen. Ik zal ze maar het juiste bestelnummer mailen. Dat scheelt mogelijk weer een foutje. En het alternatief van een stukje afsnijden. Kunnen ze kiezen wat ze doen. :think:

Groeten,
Poul

PS: er stond nog een Ampera, zilvergrijs met een schade links achter. Iemand van dit forum?
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtdo 22 nov 2012, 08:06

Poul schreef:Ik zal ze maar het juiste bestelnummer mailen. Dat scheelt mogelijk weer een foutje. En het alternatief van een stukje afsnijden. Kunnen ze kiezen wat ze doen. :think:

Ze hebben dus gekozen voor een stukje ervan afsnijden. Dat is snel geregeld. Mbt het kleurverschil van de bumper met het scherm hebben ze foto's gemaakt en gaan ze overleggen met de leasemaatschappij. Het is geen supergroot kleurverschil, maar ik zie het wel. Zal er om gaan of het aanvaardbaar is. Laat dan de Leasemaatschappij de beslissing maar nemen. :)

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Derde forse schade in 7 maanden

Berichtzo 03 feb 2013, 22:29

Dit topic maar weer eens van stal gehaald. :(
In een smal straatje had mijn partner te weinig rekening gehouden met een uitstekende betonnen plantenbak. Beton is toch steviger dan die auto van mij en weet van geen wijken. Dorpel geschaafd en, nog erger, rechterachterwiel als een manke poot onder de auto. Kon nog net 10 meter stapvoets rijden om de auto achter de bergingsauto te krijgen. :thumbdown: :evil: :problem:
Dat was verder nog een belevenis op zich: hij is 20 minuten bezig geweest om in dat wijkje met smalle straatjes op 10 meter afstand te komen. Dichterbij was volstrekt onmogelijk.

Wiel hangt nog aan een paar draadjes vast. Wordt dus weer minstens een week met formaliteiten, geregel en een plofauto, zucht. :cry:

Met weemoedige groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Eerste aanrijding

Berichtzo 03 feb 2013, 22:52

Botswagens rijden op stroom was 't niet?

sterkte!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast