Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats een reactie

Elektrische mobiliteit in 2020

di 23 okt 2012, 23:29

Bijgaand onderzoek van Ernst & Young wordt morgen aan de automotive branche gepresenteerd. Ze zochten nog een enthousiast forumlid, rijdend in een Volt, om wat gebruikerservaringen te vertellen. Toen zei Mary dat ze mij moesten hebben......

http://www.ey.com/Publication/vwLUAsset ... n_2020.pdf

Re: Elektrische mobiliteit in 2020

wo 24 okt 2012, 21:45

Alex schreef:Bijgaand onderzoek van Ernst & Young wordt morgen aan de automotive branche gepresenteerd. Ze zochten nog een enthousiast forumlid, rijdend in een Volt, om wat gebruikerservaringen te vertellen. Toen zei Mary dat ze mij moesten hebben......

http://www.ey.com/Publication/vwLUAsset ... n_2020.pdf

Hebben wij als 'innovators' even wat te lezen...

Wat vond je zelf het interessants van dit rapport?

Re: Elektrische mobiliteit in 2020

wo 24 okt 2012, 22:03

volt-NL schreef:
Alex schreef:Bijgaand onderzoek van Ernst & Young wordt morgen aan de automotive branche gepresenteerd. Ze zochten nog een enthousiast forumlid, rijdend in een Volt, om wat gebruikerservaringen te vertellen. Toen zei Mary dat ze mij moesten hebben......

http://www.ey.com/Publication/vwLUAsset ... n_2020.pdf

Hebben wij als 'innovators' even wat te lezen...

Wat vond je zelf het interessants van dit rapport?


Tja, het rapport. Ik denk dat de ontwikkelingen, zoals ze genoemd worden wel redelijk kloppen. Of de daaraan gekoppelde jaartallen juist zijn, weet ik niet. Ik heb zelf ook een presentatie gegeven, die in grote lijnen is gebaseerd op mijn eigen blogs. Op één punt ben ik het niet eens met E&Y? Voor de huidge Volt- en Amperarijders hoef je geen afschrijvingsfonds in te stellen. De ene helft least hem en de andere helft maakt gebruik van KIA, MIA en Vamil.

Verder geeft Chevrolet ook wel toe, dat de dealers nog wel redelijk een auto kunnen verkopen, maar geen kaas gegeten hebben van fiscaliteiten en oplaadperikelen. Daar haken soms kopers op af.

In Rotterdam loopt een praktijkproef met 75 gebruikers. Vaak zijn dat dienstauto's en ik vraag me af of daar de echte innovators tussen zitten. De resultaten daarvan zijn wisselend. Ik zou graag OnStar in de auto hebben, om data te genereren.

Al met al waren de aanwezigen, E&Y-klanten uit de automotive-sector, erg geïnteresseerd in de 'echte' gebruikerservaringen.

Ernst & Young was zelf blij dat de wat meer theoretische verhalen verhelderd konden worden door mijn gebruikerservaringen.

Groet, Alex
Plaats een reactie