Het is nu wo 15 mei 2024, 04:00


Range extender -> vouwfiets

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Range extender

Berichtza 25 mei 2013, 15:04

Duurzaamheidscoach schreef:In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over.


Hallo DZC :P

Handig zo'n verloop... :thumbup:

Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Range extender

Berichtzo 16 jun 2013, 20:48

Weer eentje erbij om in te lijsten....

Bezoekadres was Ekkerswijer in Best, volgens laad.nl was de Ardechelaan in Eindhoven de dichtstbijzijnde laadpaal op 1km (oplaadpalen.nl gaf 1,4km aan).
De looproute planner maakte er al 2,7km aan :thumbup: dus het fietsje ook maar achterin gegooit, op Ekkerswijer de boel uitgeladen en naar de laadpaal gereden, +4,6km en daarna 3,8 terug op de fiets, eind van de middag terug weer 3,8 op de fiets en 4,6 naar Ekkerswijer.
GM steekt zijn neus even om de hoek als het imago gepoetst moet worden en E-laad? die maakt zich druk om een stroomkeuzemenu :oops:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

JacTheFlap

Bekende

  • Berichten: 56
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2012, 23:44
  • Woonplaats: IJsselstein
  • km-stand: 25500
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera-e

Vouwfiets

Berichtwo 09 okt 2013, 20:53

Nou ik heb de juiste fiets kunnen vinden die redelijk degelijk is en precies in de kofferbak van mijn Volt past.
Hoef ik niet meer te lopen als ie moet laden......

http://www.staples.nl/schoonmaken-facil ... iets-zwart
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Range extender -> vouwfiets

Berichtvr 18 okt 2013, 22:30

Ik krijg er bij mij echt geen fiets meer bij in.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline

christiaanjanssen

Vaste klant

  • Berichten: 112
  • Geregistreerd: do 05 sep 2013, 21:42
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera-e

Re: Range extender

Berichtza 19 okt 2013, 06:18

Duurzaamheidscoach schreef:Zo'n vouwfietsje is een ideale oplossing omdat je daarmee je afhankelijkheid van laadpalen aanzienlijk verkleint. Inmiddels heb ik 4.500 km met de Volt stad en land afgereden en ben nog nergens op oplaadproblemen gestuit. De grootste afstand tot nu die ik moest fietsen was 4 km, maar meestal is het rond de 1,5 km.
Aan de laadpaal op de camping (Custom) (2).jpg
Tenminste als ik perse aan een laadpaal wil.
In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over. Toen ik veel met de trein reisde was dat soort fiets- of bustochtjes min of meer standaard om van het station op mijn werklocaties te komen.
Overigens is in de wereld van het vastgoed, waarin ik actief ben, het plaatsen van oplaadpunten allang geen item meer. Ze komen er gewoon en in grote aantallen.
Kleine kofferbak.jpg
Wat betreft de kofferbak, groot genoeg voor mijn vouwfiets, die lijkt ervoor gemaakt. Kan nog van alles bij ook. En hij is in elk geval groter dan vele andere auto's die massaal verkocht worden. En daarbij, de meeste onder ons hebben op weg naar hun werk toch niet meer bij zich dan hun brooddoos en af en toe een laptop. De gemiddelde kofferbak van de leaseauto's 's morgens op de snelweg is leeg. Evenals de stoelen naast en achter de bestuurder trouwens.



Zie ik daar een Strida? Die heb ik ook op het oog. Klopt het dat die net niet in de breedte past?

Christiaan
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron