Het is nu do 28 maart 2024, 10:14


Outlander PHEV

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Outlander PHEV

Berichtza 21 sep 2013, 23:39

Je boft maar als je er in rijdt.... dan zie je hem zelf namelijk niet 8-)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

jyabo

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: ma 08 jul 2013, 09:11
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 91000
  • Lifetime: 33
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtzo 22 sep 2013, 09:17

japio schreef:Je boft maar als je er in rijdt.... dan zie je hem zelf namelijk niet 8-)


:lol:


Offline

Caprice

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:13
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Outlander PHEV

Berichtzo 22 sep 2013, 12:42

Ik heb er een besteld, dus kan ik vanaf eind van het jaar goed vergelijken.
Voordelen t.o.v. Volt/Ampera zijn evident: veel meer ruimte, 5 zitplaatsen en geschikt voor vakantie met gezin, overzichtelijker, 4wielaandrijving (voor wie het van belang vindt), accu volledig regenereren is mogelijk, groter gecombineerd bereik, geavanceerdere laadmogelijkheden (instellingen via App te regelen, snelladen is mogelijk).
Uiterlijk is een kwestie van smaak, veel mensen die de Volt/Ampera lelijk vinden, vinden de Outlander wel te pruimen en andersom. Vooral het front is kwestieus, maar in de Phev uitvoering met gespoten onderkant en dikke wielen zijn de verhoudingen best ok. Beter dan bijv. de Lexus RX, die in exact dezelfde kleurstelling leverbaar is, weliswaar een iets beter getekend front heeft maar van de zijkant zeer merkwaardig gedimensioneerd is. Ook de binnenkant is nogal typisch Japans, maar ach, de Volt biedt evenmin premiumkwaliteit met die tiptoetsen, kunststoffen en oude navi.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtzo 22 sep 2013, 12:51

Caprice schreef:accu volledig regenereren is mogelijk, groter gecombineerd bereik.

Wat bedoel je met accu volledig regeneren? Ga je dat dan gebruiken?

De regenereren is een leuke feature, maar gebruik je dat ook?

Het gecombineerde bereik is een theoretische waarde, omdat je na elke rit kunt opladen. Ik ben benieuwd naar de range die per tankbeurt wordt gehaald. 4000+ is met een Volt of Ampera goed haalbaar, maar of dat met een Outlander lukt?

Het grootste pluspunt van een Outlander t.o.v. de Ampera/Volt is, dat het een auto is die overal en altijd inzetbaar voor is, als je tenminste met maximaal 5 personen bent. Dan moet je dat extra wel nodig hebben.

En ja, als bestuurder zit je erin, dan zie je de buitenkant tenminste niet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Caprice

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:13
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 11:48

Goede vraag over het regenereren.

Het valt mij op dat de Volt in Nederlandse omstandigheden maximaal 1 of 2 km extra bereik regenereert, dus ik heb op dit punt wel wat hogere verwachtingen van de Outlander.
Op de site van Mitsubishi zie ik dat het bij stilstaan en met draaiende motor 3 liter brandstof kost om volledig te regenereren, maar niet wat het kost als je dat tijdens het rijden doet - volgens Mitsubishi verlies je in elk geval wat motorvermogen. Ook onduidelijk is of je daadwerkelijk 50 km op één lading kunt rijden, of dat dat - net zoals de Volt - in de praktijk toch minder is. 3 liter benzine bij 50 km bereik is nog relatief gunstig voor zo'n zware auto (1:16,7) en lijkt me gunstiger dan normaal rijden op benzine (mijn Volt haalt dat in de praktijk niet).

Ik ben heel benieuwd hoe het straks in de praktijk uitpakt.


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 15:03

Caprice schreef:Ook onduidelijk is of je daadwerkelijk 50 km op één lading kunt rijden, of dat dat - net zoals de Volt - in de praktijk toch minder is.

Dat is puur rijstijl. Als je hier leest zie je dat er gasten zijn die 80km uit een accu persen. Als ik "normaal" rijd dan trek ik toch echt wel 50km uit mn Ampera. Rijd ik "sportief" dan trek ik nog geen 35km uit de accu.

Als je de info leest in de auto (weet ff niet meer waar je moet drukken) dan zegt de Ampera/Volt zelf dat als je harder dan 80 gaat, de accu sneller leeg gaat. Gezien de Ampera het dubbele kan op max snelheid gaat deze dan ook stukken sneller leeg op topsnelheid. Nu is de outlander top speed capped op 120km/h dus zal het daar iets minder snel gaan, maar dan nog als je een zware voet hebt bij wegrijden en optimaal het koppel gebruikt is je accu ook zo leeg. Kortom, rijstijl (en route). Zal die bak die afstand halen? vast, en bepaalde gevallen meer ook.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 19:59

Het gewicht maakt veel minder uit dan de luchtweerstand, de Volt/Ampera zit op 0,28 en de Outlander op 0,33 terwijl het frontoppervlak van de Outlander ook nog eens aanzienlijk veel groter is.
In stadsverkeer zullen beide wagens elkaar in verbruik maar weinig ontlopen, maar kom je boven de 80 dan is het over met de pret, de verbruikscijfers op spritmonitor liegen er niet om http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Het elektrische bereik zal wel een bos uien zijn, als je er goed naar kijkt dan barst je in tranen uit :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Riconl

Harde kern

  • Berichten: 501
  • Geregistreerd: za 22 jun 2013, 22:01
  • Woonplaats: Zuidhorn
  • km-stand: 237600
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 22:02

Had zelf ook de Outlander genomen als het kon....gewoon een veel handigere auto.
Ben alleen wel bang dat het een soort Prius aandrijving is dus bij veel gas geven altijd dat hoge gejank van de benzinemotor.
Uiterlijk van de Outlander vind ik ook best mooi.
Dashboard vind ik een stuk minder....nogal gedateerd maar zou me niks uitmaken verder.
Het opladen controleren met de app is erg handig lijkt me....in Amerika kan dat ook bij de Volt via Onstar maar hier helaas niet.
Denk dat het grootste pluspunt bij de Outlander de service van Mitsubishi is....die kan alleen maar beter zijn dan die van Chevrolet want die is 0,0


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 22:08

Riconl schreef:Het opladen controleren met de app is erg handig lijkt me....in Amerika kan dat ook bij de Volt via Onstar maar hier helaas niet.

Mee eens. In de praktijk (ruim 43.000km, waarvan 33.000 elektrisch) geeft dat overigens eigenlijk geen problemen. Maar is voor GM wel een gemiste kans.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Riconl

Harde kern

  • Berichten: 501
  • Geregistreerd: za 22 jun 2013, 22:01
  • Woonplaats: Zuidhorn
  • km-stand: 237600
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtma 23 sep 2013, 22:33

Tja Onstar gebruikt een ongebruikt stuk bandbreedte van het gsm/gprs signaal maar dit is niet mogelijk hier in Europa.
Dus als ze het hadden willen inbouwen dan had iedereen een gprs abbo moeten hebben en een simkaart in de auto.

Maar goed in de nutteloze ruimte in het dak had misschien wel een spiegel houder gekund dat was dan wel weer handig.


Alex schreef:
Riconl schreef:Het opladen controleren met de app is erg handig lijkt me....in Amerika kan dat ook bij de Volt via Onstar maar hier helaas niet.

Mee eens. In de praktijk (ruim 43.000km, waarvan 33.000 elektrisch) geeft dat overigens eigenlijk geen problemen. Maar is voor GM wel een gemiste kans.


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten