wo 28 aug 2013, 14:47
Ja, de A stijl is te dik. Maar dat komt door de Euro NCAP. Alles moet veiliger en steviger. Er komt nog een tijd dat de brandweer je door alle verstevigingen helemaal niet meer uit de auto krijgt na een ongeval. Mijn vorige auto had ook zo'n dikke A stijl.
Ik reger me mateloos aan het feit dat ik niet een simpel knopje heb voor bijvoorbeeld de recirculatiestand. Zit je achter een kadaverwagen van de Rendac dan moet je eerst het hele menu door om de recirculatiestand op dicht te zetten. Bij de Prius zat hiervoor zelfs een knopje op het stuur.
Ook een simpel knopje voor de telefoon zodat ik simpel een aantal sneltoetsen in beeld krijg zou ook wenselijk zijn. Ook had ik liever gewone knoppen ipv die irritante tiptoetsjes die je steeds onbedoeld activeert. Op ergonomisch gebied kan er nog wel het een en ander beter. Men wilde iets futuristisch en is daarin doorgeslagen.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.
Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.