Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats een reactie

Parkeerprobleem dreigt voor elektrische auto

wo 28 aug 2013, 09:39

http://www.nu.nl/economie/3560829/parke ... -auto.html

En dan weten we nog niet wat we met prinsjesdag kunnen verwachten :cry: :cry:

Re: het is wat

wo 28 aug 2013, 10:26

Mjah dat zag een blinde nog mijlenver aankomen. Tesla, Volvo en Misubishi allemaal uitverkocht tot medio 2014 en sinds Juli al 10.000 electrische auto's op de weg...
Ik erger me ook dood aan al die Car2Go's hier in Amsterdam. 9 van de 10 keer staan die op de parkeerplekken. Ook logisch gezien het oplaad "punten" systeem wat ze gebruiken...

En prinsjesdag... tjah ik huiver ook voor die 6 miljard, maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het van de zotten dat een ZZP-er een Tesla S van bijna een ton voor nog geen 30k kan aanschaffen. Even 70k cadeau op een auto. Dat vind ik veel te ver gaan en mag ook best wel iets aan gedaan worden.
Volledig electrisch is nog een groot issue ivm reikwijdte (een leaf met 175km is toch echt te weinig) dus totdat ze daar iets op verzinnen zal het electrisch rijden spaak blijven lopen. Al zijn autos als de leaf wel de bakken waar van mij de subsidies op mogen/moeten. Als je spiekt op autoweek naar de auto verkopen, zijn het toch vooral de kleine autotjes welke het meest verkopen (Polo, 206, Picanto etc.). Een leaf met 86kw accu zou toch veel interessanter zijn...

Re: het is wat

wo 28 aug 2013, 10:35

Die nieuwe Spark zou wat zijn als 2e auto, kan de punto ook naar schroot.

Maar prive dik 20 mille uit gaan geven voor een tweede auto gaat me te ver. Als daar nu 10k subsidie op zou zitten dan hadden we 2 electrische auto's een met range extender voor de lange afstanden en de andere voor huis tuin en keuken afstandjes.

Re: Parkeerprobleem dreigt voor elektrische auto

wo 28 aug 2013, 20:16

Er zijn nu al gebieden waar laadpalen (relatief) dun gezaaid zijn. Daar moet je nu al creatief zijn. Het lijkt me dat in gemeenten waar het parkeren bij laadpalen nog gratis is (en omliggende plekken niet) bij grote parkeerdruk op deze plaatsen snel overgaan op betaald parkeren.

Verder zijn veel gemeenten nu al wel bezig met de uitrol van meer palen. Maar zeg nu zelf, de meeste Outlanders en V60's zijn puur voor de 0% bijtelling aangeschaft. Ik verwacht dat deze hoofdzakelijk thuis en op de zaak opladen.

En voorlopig is er veel winst te halen door bij veel palen het tweede parkeervak ook af te kruisen en nu eindelijk eens serieus werk te maken van handhaving.
Plaats een reactie