Het is nu wo 15 mei 2024, 00:46


Ampera/Volt voor oude mannen

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtdi 24 sep 2013, 00:29

31... krijg vaak de vraag waar ik hem van betaald heb omdat ze toch een halve ton kosten? Dan leg ik ze uit hoe ons belastingstelsel werkt :angel: :clap:
Rode Chevy Volt


Offline

Michael

Stamgast

  • Berichten: 363
  • Geregistreerd: do 01 maart 2012, 11:12
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtdi 24 sep 2013, 10:07

Niet helemaal terecht om dat je toch eerst die " halve ton " moet betalen en hem daarna belasting technisch weg schrijft, dan blijft nog steeds de eerste vraag overeind staan en dat is: waar betaal je hem van ? :twisted: :clap:


Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtwo 25 sep 2013, 13:18

Michael schreef:Niet helemaal terecht om dat je toch eerst die " halve ton " moet betalen en hem daarna belasting technisch weg schrijft, dan blijft nog steeds de eerste vraag overeind staan en dat is: waar betaal je hem van ? :twisted: :clap:


Kwestie van voorschieten tot de belastingdienst het weer teruggeeft.
Rode Chevy Volt


Offline
Avatar gebruiker

Yggdrasil

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: vr 02 aug 2013, 14:28
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 10
  • Auto: Ampera

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtvr 04 okt 2013, 15:05

Ik ben 38 en krijg alleen maar jaloerse reacties van mijn twintiger en dertiger collega's en vrienden. Mijn nieuwe Ampera wordt als stoere bak gezien en totaal niet oubollig. Als ze horen dat het een elektrisch auto is krijg ik meestal te horen dat ie een stuk stoerder is dan de Prius.

Over het elektrisch rijden is niemand echt negatief geweest. Een paar mensen zijn wat verbaasd over het lage elektrisch bereik. Degenen die een proefrit hebben gemaakt vinden het helemaal te gek.

Ik was er zelf al erg blij mee, maar het is erg lekker om zo'n complimentjes te krijgen over je keuze. 8-)


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtvr 04 okt 2013, 17:06

Ik ben 28, en wordt door veel van mijn collega's voor gek verklaard dat ik elektrisch rijd. Zij rijden liever in een benzineslurper met harde motorgeluiden. Ook dat idee van energiezuinig rijden vinden ze klinkklare onzin.

Gelukkig zijn er ook genoeg mensen daadwerkelijk positief en heb ik ook een aantal mensen weten te overtuigen dat elektrisch rijden niet alleen maar gebakken lucht is en toch echt wel een verbetering is en toekomst heeft.

Over de vormgeving van de volt is iedereen het eens: het is een mooie auto om te zien.


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtvr 04 okt 2013, 19:12

Norbert schreef:Ik ben 28, en wordt door veel van mijn collega's voor gek verklaard dat ik elektrisch rijd. Zij rijden liever in een benzineslurper met harde motorgeluiden. Ook dat idee van energiezuinig rijden vinden ze klinkklare onzin.

Volgens mij ben je de jongste hier op het forum. Anyways, laat ze eens een rondje rijden (druk meteen ff sport mode aan). Die 380nm koppel zal ze wel anders laten piepen :lol:
Bij mij op de werkvloer waren de monden daardoor snel gesnoerd iig.


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Ampera/Volt voor oude mannen

Berichtvr 04 okt 2013, 19:48

Razwer schreef:Die 380nm koppel zal ze wel anders laten piepen :lol:

Met een beetje overdrijven worden ze wel stil :lol:
Maar die (kleine) 370 Nm die er werkelijk in zit, is idd niet mis.
Helemaal als ze het niet helemaal snappen en denken dat dat uit een 1.4 benzinemotortje komt :mrgreen:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron