Overigens is de max snelheid van 130 geen spectaculaire verhoging. Als je rondkijkt in Europa is diezelfde max snelheid in menig land de max snelheid. Waarom is het in Nederland raar en gevaarlijk en eng en bizar? Het wegennet en de kwaliteit er van is in Nederland vaak nog beter gergeld ook dan in menig ander Europees land.
De afstanden binnen NL zijn betrekkelijk klein en de verkeersdruk ligt aanzienlijk hoger dan elders. Om een peage te vergelijken met de A6?
Wat een K.... traject is dat overigens geworden en de invoering van de 130 heeft daar zeker niet in positieve zin aan bijgedragen, ooit reed je van Amsterdam tot aan Joure constant 120 zonder de rem aan te hoeven tippen en was het het fijnste traject van het land, nu kost het je een setje remschijven als je meerijdt in het treintje.
Veel leaserijders worden niet geconfronteerd met de kosten die hun rijgedrag meebrengt, ik denk dat de doorstroming aanzienlijk zou verbeteren als dat wel het geval zou zijn.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.