Het is nu vr 29 maart 2024, 15:06


Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 13:36

ik bij Amstelveen vanuit Amsterdam, eerste flitspaal bij Amstelveen (ongeveer 300m er voor). Debielen remmen als een idioot voor die flitspalen. Die dingen maken het verkeer alleen maar onveiliger ipv veiliger. Maar ja, snelheids belasting moet toch geint worden anders gaat de overheid failliet...


Offline
Avatar gebruiker

Grasbaal

Bekende

  • Berichten: 60
  • Geregistreerd: za 16 jun 2012, 12:55
  • km-stand: 81000
  • Lifetime: 36
  • Auto: Ampera

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 13:46

Ik merk wel dat ik (onbewust) nu meer afstand houd op mijn voorgangers. Het is een dure les maar het werkt wel..


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 15:42

Razwer schreef:ik bij Amstelveen vanuit Amsterdam, eerste flitspaal bij Amstelveen (ongeveer 300m er voor). Debielen remmen als een idioot voor die flitspalen. Die dingen maken het verkeer alleen maar onveiliger ipv veiliger. Maar ja, snelheids belasting moet toch geint worden anders gaat de overheid failliet...


Ik ben het niet eens met de opmerking dat de flitspalen het onveilig maken. Het zijn die debielen zich niet aan de snelheid kunnen houden en vervolgens als klap op de vuurpijl ook nog eens heel abrupt gaan remmen die slachtoffers maken.

Te hard rijden & zonder geldige reden abrupt remmen, dit zijn 2 overtredingen.

Om het probleem bij de flitspalen neer te leggen vind ik wel erg makkelijk.
Ik ben er van overtuigt dat zonder flitspalen en trajectcontroles de situatie een stuk slechter zou zijn. Wat mij betreft mag er 24/7 overal trajectcontrole zijn, zou een hoop ellende & doden schelen.


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 16:23

Norbert schreef:Om het probleem bij de flitspalen neer te leggen vind ik wel erg makkelijk.
Ik ben er van overtuigt dat zonder flitspalen en trajectcontroles de situatie een stuk slechter zou zijn. Wat mij betreft mag er 24/7 overal trajectcontrole zijn, zou een hoop ellende & doden schelen.

onzin. "Te hard rijden" is al een onzin term. Er is een figuur geweest die eens heeft bepaald wat een maximum snelheid ergens moet zijn. In de bebouwde kom kan ik, ivm fietsers (kamikaze piloten overigens) en kinderen, nog begrip tonen voor deze maatregelen. Op de snelweg is het de grootst mogelijke onzin. Waarom kan het in Duitsland prima zonder die limiet? Wie heeft dat ooit verzonnen en in welk jaar? Hoe waren de autos toen gebouwd? En hoe stak het toen met de verkeersveiligheid? Kijk eens naar het aantal verkeersdoden in pakweg 1980 en nu, vergelijk daar ook eens de toename van het verkeer mee in aantallen. Hoe lang zijn die limieten al ongewijzigd op meeste snelwegen? gelukkig zijn er nu enkele wegen (tijdelijk) 130km/h, maar alsnog is de limiet onzin.
Het grootste gevaar ligt in het verschil in snelheid, niet de daadwerkelijke snelheid die gereden word. Er is zelfs aangetoont dat op plekken waar de snelheid omhoog is gegaan er minder ongelukken zijn en op plekken waar de snelheid naar beneden word gegooid meer ongelukken.
(Te) Langzaam rijden zorgt (ook) voor enorm gevaar. Als er structureel harder gereden word (zie de 130km/h snelwegen) is de veiligheid alleen maar gewaarborgd.

Daar bovenop is er in mijn verhaal over de flitspaal nooit gesproken over te hard rijden. De hele stoet in mijn verhaal haalde nog niet eens de 100km/h en toch was er een idioot die op de rem trapte voor de flitspaal. Wat zijn/haar beweegredenen zijn geweest kunnen we alleen maar naar gissen, maar feit blijft dat, omdat er veel mensen uit angst op de rem schoppen bij die palen, ook al is het onnodig, er onveilige situaties ontstaan.
Bij de S117 op de A10 stonden vroeger ook palen in beide richtingen. Na de vele ketting botsingen daar hebben ze die toch maar weggehaald. Ra ra...
Overigens zijn de meeste flitspaal boetes mensen die ~10 km/h te hard rijden. Nou nou wat een gevaar op de weg en verschil in snelheid met de rest. Dit spekt alleen maar de staatskas. Snelheidsbelasting... Heeft totaal NIETS met veiligheid te maken. Noem 1 plek waar na het plaatsen van een flitspaal de verkeersveiligheid omhoog is gegaan. aub, kom maar met statistieken en ik geef je je gelijk. Helaas pis je naast de pot want die statistieken zijn er niet!

Ik kan mij ongelovelijk boos maken over zulke onzinnige, niet onderbouwde uitspraken zoals die van jou. Als je niet (hard) wilt rijden, neem dan lekker een fiets zou ik zeggen.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 17:46

Razwer schreef:onzin.............................Noem 1 plek waar na het plaatsen van een flitspaal de verkeersveiligheid omhoog is gegaan. aub, kom maar met statistieken en ik geef je je gelijk. Helaas pis je naast de pot want die statistieken zijn er niet!

Heb je even? Nee even serieus, je wilt niet weten wat snelheid met je doet. Ik heb in Amsterdam (toch jouw woonplaats?) iets teveel ongevallen moeten analyseren waar snelheid absoluut de boosdoener is. Wat te denken van een ongeval op de A10-Noord waar 5 (vijf!) personen uit een driedeurs golfje werden geslingerd en twee inzittenden pas na een half uur werden gevonden omdat ze over een 6 (zes!) meter hoog geluiddscherm waren geslingerd en in de bomen hingen. Resultaat drie doodskisten. Ik kan nog wel eventjes doorgaan.
Razwer schreef:Ik kan mij ongelovelijk boos maken over zulke onzinnige, niet onderbouwde uitspraken zoals die van jou. Als je niet (hard) wilt rijden, neem dan lekker een fiets zou ik zeggen.

Heb je het over jezelf? Waarschijnlijk ben je zelf ergens achterop gereden en heb je zelf te weinig afstand genomen naar de omstandigheden. vervolgens kan ik niet de vraag beantwoorden of je die omstandigheden wel goed had kunnen inschatten.

Soms hebben flitspalen net zoveel met verkeersveiligheid te maken als belastingkortingen op de aanschaf van Ampera's. Ieder zijn centen.

Betrek je boosheid even op jezelf. Ik maak me niet boos over mensen die wel eens te hard rijden, maar wel over mensen die dat hersenloos nog eens gaan rechtvaardigen.

Maar goed, het ging hier over navigatie. Dit is geen discussie die je op fora en verjaardagen moet voeren, maar inderdaad: met cijfers in de hand. Kom maar op.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 18:55

Alex schreef:
Razwer schreef:onzin.............................Noem 1 plek waar na het plaatsen van een flitspaal de verkeersveiligheid omhoog is gegaan. aub, kom maar met statistieken en ik geef je je gelijk. Helaas pis je naast de pot want die statistieken zijn er niet!

Heb je even? Nee even serieus, je wilt niet weten wat snelheid met je doet. Ik heb in Amsterdam (toch jouw woonplaats?) iets teveel ongevallen moeten analyseren waar snelheid absoluut de boosdoener is. Wat te denken van een ongeval op de A10-Noord waar 5 (vijf!) personen uit een driedeurs golfje werden geslingerd en twee inzittenden pas na een half uur werden gevonden omdat ze over een 6 (zes!) meter hoog geluiddscherm waren geslingerd en in de bomen hingen. Resultaat drie doodskisten. Ik kan nog wel eventjes doorgaan.
Razwer schreef:Ik kan mij ongelovelijk boos maken over zulke onzinnige, niet onderbouwde uitspraken zoals die van jou. Als je niet (hard) wilt rijden, neem dan lekker een fiets zou ik zeggen.

Heb je het over jezelf? Waarschijnlijk ben je zelf ergens achterop gereden en heb je zelf te weinig afstand genomen naar de omstandigheden. vervolgens kan ik niet de vraag beantwoorden of je die omstandigheden wel goed had kunnen inschatten.

Soms hebben flitspalen net zoveel met verkeersveiligheid te maken als belastingkortingen op de aanschaf van Ampera's. Ieder zijn centen.

Betrek je boosheid even op jezelf. Ik maak me niet boos over mensen die wel eens te hard rijden, maar wel over mensen die dat hersenloos nog eens gaan rechtvaardigen.

Maar goed, het ging hier over navigatie. Dit is geen discussie die je op fora en verjaardagen moet voeren, maar inderdaad: met cijfers in de hand. Kom maar op.

Je leest niet goed, en je begrijpt het niet goed. Het VERSCHIL in snelheid ligt het gevaar in. Rijd iedereen braaf 100 en knal jij met 160 voorbij ben je gevaarlijk bezig.
Rijd iedereen 100 en rijd jij 60 ben je net zo gevaarlijk bezig. DAT is mijn hele punt. Mensen remmen voor flitspalen, dat is een feit. Voorbeelden van ongelukken klakkeloos naar voren gooien is net zo ongefundeerd als wat Norbert roept.
Kijk bijvoorbeeld eens deze canadese docu: http://www.dumpert.nl/mediabase/6562258 ... liger.html


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 19:03

en cijfers, ik kan zo 123 geen cijfers vinden van ongevallen op de A10 (een student had ooit eens een kaart gemaakt maar die is ook alweer outdated en kan die zo 123 niet vinden). Hier wel een kaart met verkeersdoden over de hele wereld.
http://roadskillmap.com/#49.88047763874 ... 70703125,5
vergelijk duitsland eens met andere landen waar WEL een snelheids limiet geldt (de rest van de wereld). Is snelheid dan de boosdoener van de "vele" verkeersdoden? In Duitsland ligt het cijfer overigens hoger ivm motorrijders...


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 19:08

Razwer schreef:...je begrijpt het niet goed.

Er rijden twee personen ergens bovenop, de ene zegt:
Grasbaal schreef:Het is een dure les maar het werkt wel..
en de ander komt niet verder dan
Razwer schreef:Maar ja, snelheids belasting moet toch geint worden anders gaat de overheid failliet...

Ik begrijp het inderdaad niet dat maar één van deze twee zijn verantwoordelijkheid neemt.

Nu houd ik hier over op.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Flitspalen, remmers en afstand houden. Zo niet, BOEM!!

Berichtdo 03 okt 2013, 19:16

Alex schreef:Ik begrijp het inderdaad niet dat maar één van deze twee zijn verantwoordelijkheid neemt.

Nu houd ik hier over op.

That goes without saying dat het een wijze les is. Misschien had ik dat ook moeten vermelden maar mij leek het duidelijk toen ik begon over het gewichtsverschil. Soms vergeet ik dat niet iedereen van hetzelfde niveau is.
Alex schreef:Nu houd ik hier over op.

jammer, ik vind discussieren interessant en wie weet valt er wat te leren van een ander. Een mod zou dit topic kunnen splitsen...

Het feit dat ik anti flitspaal ben maakt mij niet een pro snelheidsduivel. Ik ben er principieel op tegen en onderbouw mijn uitspraken.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Klachten over het navigatiesysteem

Berichtdo 03 okt 2013, 21:04

Feiten vertellen soms andere verhalen dan flitspaalstatistieken. Een maatje van me is jaren geleden verongelukt, had hij met normale snelheid gereden dan was hij de controle over het stuur niet kwijtgeraakt.

Ik heb maling aan jouw onbegrip jegens verkeerscontrole's Razwer, jouw argumenten zijn eenzijdig gekleurd. Feit is dat de A2 tussen Breukelen en Amsterdam tot 3 jaar geleden iedere ochtend goed was voor minstens één ongeval, na de verbreding en invoering van de trajectcontrole is het verkeersbeeld nu heerlijk rustig.
Het gedonder bij de Coentunnel laat zien dat veel automobilisten onvoldoende inzicht hebben om op de juiste manier te kunnen anticiperen bij de snelheid waarmee ze op dat moment rijden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Volgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron