Het is nu zo 28 apr 2024, 11:56


Golf GTE

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtvr 17 apr 2015, 16:03

japio schreef:
gl640 schreef:kun je nagaan en dat vergeleken met een volkswagen golf duits product waar je beter van verwacht ( als je mensen zo hoort praten )
die moeten het toch beter kunnen
of willen ze dat eigenlijk niet.


Als je appels en peren vergelijkt dan krijg je resultaten die je 'niet verwacht', de 1.4 van VW maakt die van ons tot een truttenschudder...

wie is de appel en wie de peer?
blijkbaar doet deze truddenschudder het slechter qua verfijnd gevoel van de aandrijflijn dan de ampera
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtvr 17 apr 2015, 17:51

De auto's zijn aan de basis niet vergelijkbaar, de Volt/Ampera heeft 3 motoren in een planetair en de GTE heeft een elektromotor achter de DSG bak als hulpje. De vermogens zijn zo goed als tegengesteld gekozen (ICE 82 vs 150 pk en EV 150 vs 102 pk)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtvr 17 apr 2015, 22:41

ik bedoel dat het hier gaat om beide autos die in de markt worden gezet als een electo auto met verbrandings motor voor langere afstanden.
de manier waarop ze dat allemaal doen zal per merk verschillen maar blijkbaar komt de manier waarvoor VW heeft gekozen niet zo verfijnd over als bij de ampera/volt
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtza 18 apr 2015, 08:56

Nog los van hoe het rijdt en hoe de aandrijving is, ik zou absoluut geen auto meer willen met een lagere actieradius dan de Ampera/Volt.
Als particulier kijk ik er natuurlijk anders tegen aan dan de zakelijke rijders, en dat zijn de meeste hier toch wel. ;)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtza 18 apr 2015, 10:17

ja ben het daar mee eens
ik erger me nu al eens aan de korte afstanden die met de ampera/volt gereden kunnen worden en denk dan soms dagdromend aan de leaf. ( gen tesla omdat ik droom aan financieel reële zaken :D )
helaas zitten 2 autos er niet in. ;)
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron