Het is nu ma 13 mei 2024, 21:12


Golf GTE

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Jeffrey Baljet

Vaste klant

  • Berichten: 115
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:28
  • Woonplaats: Gorinchem
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Golf GTE

Berichtvr 30 jan 2015, 23:48

CyberGrey schreef:
Morgoth schreef:Denk wel dat die golf van betere kwaliteit is.


Vorige week de Golf GTE gereden, wel te kort dus binnenkort nog even een dagje ophalen bij de dealer. Ik heb van de week 2 laadoplossingen bij achter gelaten een voor aan de zaak en een voor privé. Ze worden deze week aangesloten dan kan ik een keer bij hem langs. :D


En nog mee gereden met de GTE? Mijn Ampera moet in november uit de lease. Ik ben aan het rondkijken, en wilde ook voor de Golf gaan. Maar de passat komt er ook aan met een GTE uitvoering, en ik vindt de Mercedes plugin ook wel een gave bak. Prijzen volgende week bekend, ben benieuwd of hij in mijn leasebudget valt :o


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtza 31 jan 2015, 12:35

volgens mij is de GTE uitvoeringen minder qua range dan die van de ampera/volt
dus niet echt een optie
was het niet de helft?

daarnaast zijn ze op sportief en dus meer vermogen wat helaas dus ook betekend een slechter verbruik.
tenzij je er heel rustig mee rijd maar als je dat vermogen hebt word het ook vaak gebruikt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 10:54

Gisteren proefgereden in de Golf GTE. Dat viel erg tegen kwa aandrijflijn. Het zitten, sturen, wegligging enz. is prima voor elkaar maar de schakelmomenten die je voelt omdat de elektrische aandrijving ook via de dsg bak gaat zijn niet fijn. Bij optrekken voel je meerdere schakelmomenten en bij afremmen weer. Tevens is de instant go er daardoor niet, als je 50 km/u continue rijd en je geeft dan ineens flink gas dan moet de bak eerst terugschakelen waardoor hij vergeleken met de ampera niet snel reageert en je ook weer een flinke aandrijflijn reactie voelt omdat er wordt terug geschakeld van 6 naar 3 door de dsg. Je merkt dat de auto heel anders is opgebouwd als de ampera en dus eigenlijk niet bedoelt is voor volledig elektrisch rijden maar het liefst in de hybride stand rijd waarbij de motor wordt bijgeschakeld wanneer nodig wat voor nog meer horten en stoten zorgt in de aandrijflijn. De reden waarom ik er naar ging kijken was omdat ik soms een 5e zitplaats in de auto nodig heb maar de golf gaat het niet worden. Mijn ampera is ineens weer een veel betere auto geworden voor mijn gevoel die zijn tijd toch nog steeds vooruit is.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 21:13

kun je nagaan en dat vergeleken met een volkswagen golf duits product waar je beter van verwacht ( als je mensen zo hoort praten )
die moeten het toch beter kunnen
of willen ze dat eigenlijk niet.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 21:25

Kennis van me is voor de e-tron gegaan. Die rijdt blijkbaar beter :wtf:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 22:15

dat zou goed kunnen

Afbeelding
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 22:41

gl640 schreef:kun je nagaan en dat vergeleken met een volkswagen golf duits product waar je beter van verwacht ( als je mensen zo hoort praten )
die moeten het toch beter kunnen
of willen ze dat eigenlijk niet.


Als je appels en peren vergelijkt dan krijg je resultaten die je 'niet verwacht', de 1.4 van VW maakt die van ons tot een truttenschudder...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2686
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Golf GTE

Berichtwo 15 apr 2015, 22:50

gl640 schreef:dat zou goed kunnen



de A3 dan :D
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtdo 16 apr 2015, 13:18

japio schreef: Als je appels en peren vergelijkt dan krijg je resultaten die je 'niet verwacht', de 1.4 van VW maakt die van ons tot een truttenschudder...


Dat de auto sneller is dan de ampera met de benzinemoter aan is zeker waar, als je in GTE modus rijdt is de auto zeer snel maar nog steeds niet verfijnd. Rijdend op volledig elektrisch wat mijn doel is met de auto waren de prestaties niets meer dan voldoende en dus niet zo soepel als in de ampera.

De A3 e-tron gebruikt dezelfde techniek als de GTE en rijdt ook niet zo soepel als de ampera, zoals autozine schrijft:

De e-tron leent zich daarom niet voor de gelijkmatige, vloeiende rijstijl die leidt tot zuinig rijden. In plaats daarvan vraagt de e-tron bijna om een sportieve, bruuske rijstijl. Dan vullen de beide motoren elkaar aan om beter te presteren en is de e-tron een ronduit snelle auto


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Golf GTE

Berichtdo 16 apr 2015, 16:52

Ik heb ook een proefrit gereden in de Golf GTE. Hij rijdt zeker heerlijk. Die schakelmomenten had ik niets eens erg last van. Nadeel is dat hij van binnen zeker ruim is, maar erg weinig laadruimte heeft. Jammer dat hij niet in Variant versie is te krijgen. Grootste nadeel voor mij is dat je erg weinig eletrisch kan rijden. En dat je niet sportief kan rijden in EV modus. Stel dat je rit binnen de actieradius valt verstook je toch benzine omdat je sportief rijft. De Ampera heeft daar geen last van.

Ditzelfde probleem qua verbruik en actieradius heb ik met de Passat GTW, Mercedes C350e en Volvo V60 Plugin. Alle genoemde auto's zijn wel driedubbel zo goed afgewerkt dan de Ampera. Volgende week heb ik een proefrit in de C350e. Ik heb al een proefrit gehad in de nieuwe C180 automaat benzine en die viel vies tegen. Brakke onduidelijke software in de auto, reedt absoluut niet lekker (zwabberend, geen weggevoel, raar stuurgedrag) en de touchpad zit enorm in de weg. Die kan je het beste als steun gebruiken, maar dat kan dus niet. De V60 reed daarentegen heerlijk. Mercedes was geen eerlijke test omdat het een gewone aandrijflijn was.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron