do 16 apr 2015, 16:52
Ik heb ook een proefrit gereden in de Golf GTE. Hij rijdt zeker heerlijk. Die schakelmomenten had ik niets eens erg last van. Nadeel is dat hij van binnen zeker ruim is, maar erg weinig laadruimte heeft. Jammer dat hij niet in Variant versie is te krijgen. Grootste nadeel voor mij is dat je erg weinig eletrisch kan rijden. En dat je niet sportief kan rijden in EV modus. Stel dat je rit binnen de actieradius valt verstook je toch benzine omdat je sportief rijft. De Ampera heeft daar geen last van.
Ditzelfde probleem qua verbruik en actieradius heb ik met de Passat GTW, Mercedes C350e en Volvo V60 Plugin. Alle genoemde auto's zijn wel driedubbel zo goed afgewerkt dan de Ampera. Volgende week heb ik een proefrit in de C350e. Ik heb al een proefrit gehad in de nieuwe C180 automaat benzine en die viel vies tegen. Brakke onduidelijke software in de auto, reedt absoluut niet lekker (zwabberend, geen weggevoel, raar stuurgedrag) en de touchpad zit enorm in de weg. Die kan je het beste als steun gebruiken, maar dat kan dus niet. De V60 reed daarentegen heerlijk. Mercedes was geen eerlijke test omdat het een gewone aandrijflijn was.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger