Het is nu di 14 mei 2024, 23:17


Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Riconl

Harde kern

  • Berichten: 501
  • Geregistreerd: za 22 jun 2013, 22:01
  • Woonplaats: Zuidhorn
  • km-stand: 237600
  • Lifetime: 20
  • Auto: Volt

Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtwo 14 jan 2015, 23:28

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2355 ... luk__.html

Staat een ampera op de foto maar geen idee of die ook de fietser heeft aangereden.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:08

Gezien het ontbreken van de nummerplaat en de schade aan de bovenzijde van de voorruit (bestuurderszijde) lijkt dit de betrokken auto te zijn. Ik vrees dat de dikke A-stijl de bestuurder parten gespeeld heeft.

Sterkte allemaal.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:19

Volgens 't verhaal kwam de fietser van links (want auto van rechts), dan heeft de (dikke) A stijl dus geen rol gespeeld in het ongeluk.

Verder: verschrikkelijk natuurlijk, zo zie je maar weer hoe kwetsbaar fietsers zijn en hoe gelukkig je eigenlijk mag zijn als je huisgenoten dagelijks weer 's avonds bij je op de bank zitten...

Edit: vbij wijze van uitzondering is de Telegraaf nog mild in haar bewoordingen, De Stentor doet aan stemmingmakerij: het ongeval was "met een elektrische auto". Dat insinueert m.i. dat het volgens de Stentor mede ligt aan het absent zijn van geluid, anders zou de toevoeging "elektrische" volstrekt overbodig zijn.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:25

erg ja

zie dat er ook een duidelijk deuk in het dak zit en de spiegel is weg.
vraag me af hoe je op zn overzichtelijk plek de auto over het hoofd kan zien.

zullen ze nu wel zeggen dat de auto te stil was en de jongen hem niet heeft horen aan komen
vraag me af of hij niet zijn koptelefoon op heeft gehad.

maar w8 hoe hard moet hij wel niet gefietst hebben of de auto gereden in deze woonwijk? om dit een dodelijk ongeval te laten zijn.
zou haast zeggen dat de auto wel te hard moet hebben gereden

als je ook kijkt waar het lint is en de auto staat ( ervanuit gaande dat hij nog op de zelfde plek staat ) is het een best lange remweg geweest.
zou me niet verbazen als er te hard is gereden.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:38

Of bestuurder is zo geschrokken dat die pas laat geremd heeft.

Of ABS van de Ampera heeft niet gewerkt.

Of de auto is verplaatst voor sporenonderzoek.

En zo kan ik nog wel even doorgaan met insinuaties. Om nu te hinten dat de bestuurder te hard gereden heeft omdat de auto ruim over de kruising staat gaat mij wat ver. Laten we 't maar even afwachten stel ik voor.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:41

Het lijkt mij een merkwaardig ongeluk waarbij de fietser wel heel ongelukkig terecht moet zijn gekomen. Als de auto ontzettend (te?) hard zou hebben gereden, zou ik meer schade aan de voorkant van de auto hebben verwacht (de auto schept dan de fietser). Die schade aan de voorkant zie ik nu niet, waardoor het lijkt alsof de fietser de auto vol in de zijkant heeft geraakt. Met de ongelukkige val en de dodelijke afloop tot gevolg.
De foto van de auto in GelreNieuws laat ook de schade aan de zijkant/motorkap vlak voor de voorruit zien.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 00:54

NeufegliseThierry schreef:Of bestuurder is zo geschrokken dat die pas laat geremd heeft.

Of ABS van de Ampera heeft niet gewerkt.

Of de auto is verplaatst voor sporenonderzoek.

En zo kan ik nog wel even doorgaan met insinuaties. Om nu te hinten dat de bestuurder te hard gereden heeft omdat de auto ruim over de kruising staat gaat mij wat ver. Laten we 't maar even afwachten stel ik voor.

gezien we hier op internet zitten te speculeren lijkt het mij voor de hand dat je mijn en opmerkingen van andere altijd moet zien als een idee wat iemand zelf heeft wat er gebeurd kan zijn en nooit de werkelijkheid.
zo moet je mijn opmerking dan ook zien.

was vergeten dat we bij de auto ook nog abs problemen hebben :D
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 01:02

Poul schreef:De foto van de auto in GelreNieuws laat ook de schade aan de zijkant/motorkap vlak voor de voorruit zien.

Groeten,
Poul

PS: daar zie je ook een foto waarop duidelijk is te zien dat het remspoor van de auto eindigt voordat die op de kruising is. Heel merkwaardig.
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 11:50

Het is allemaal niet zo merkwaardig. De foto's zijn gemaakt nadat het slachtoffer per ambulance al was weggebracht. Dan is het de tijd voor de ongevallendienst van de politie om foto's te maken en metingen te doen. Meestal worden er ter plaatse uitgebreide remproeven met het betrokken voertuig uitgevoerd, om nauwkeurig de snelheid te bepalen en eventuele gebreken aan het voertuig vast te stellen. het is dus niet onlogisch dat de auto is verplaatst. Blijkbaar heeft de fiets de auto geraakt ter hoogte van de laadaansluiting. Het zou mij niets verbazen als de linker A-stijl het zicht op de fietser heeft ontnomen. Want ook links zit een dode hoek. De laatste tien jaar heb ik behoorlijk wat dodelijke ongevallen bestudeerd en geanalyseerd. Het verbaast je soms hoe een ongeval tot de dood heeft kunnen leiden en net zo vaak verbaas je je erover hoe weinig letsel men soms overhoudt aan zeer ernstig uitziende ongevallen.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Ongeval met Ampera? Iemand van hier?

Berichtdo 15 jan 2015, 16:18

De schrik van elke ouder.
Ik was van de week in Groningen. Donker en regen. Als je dan ziet hoeveel fietsers er zonder licht met een paraplu op over het stuur gebogen rondfietsen dan ben je blij als je met de auto schade vrij de stad weer uit bent. Ze realiseren zich niet dat jij elke lampje in de omgeving in duizenden druppels gereflecteerd ziet en dat een fietser echt niet opvalt. Levensgevaarlijk. Maar goed, bij dit ongeval is het een kind van 10. Je bent als automobilist dus altijd verantwoordelijk. Oppassen dus. En zeker met de Ampera met die dikke A-stijl.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.



Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten