Het is nu wo 22 mei 2024, 01:28


Rechtsbijstand

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 16:35

Heeft er al eens iemand zijn rechtsbijstandsverzekeraar ingeschakeld in verband met garantieclaims?

Ik heb ze wel gebeld over het DAB+-issue, maar het toch met de dealer goed kunnen regelen.

groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 18:54

Geen ervaring mee, maar als je iets wilt beginnen ligt o.b.v. min of meer vergelijkbare gevallen een claim uit hoofde van "non-conformiteit" voor de hand: "De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen."

Hierbij hangt het sterk van de omstandigheden af: heb je een brochure waarin duidelijk vermeld staat wat je van DAB mocht verwachten? Heb je andersom b.v. geïnformeerd wat het is en op basis daarvan de auto met DAB besteld? Als je b.v. de uitgebreide versie gekozen hebt waarbij DAB er standaard inzat en je niet gevraagd hebt naar wat het doet sta je minder sterk dan wanneer je de DAB-module los bijbesteld hebt (voor zover dat mogelijk was, weet ik even zo snel niet)

Verder lijkt het me echt juristenvoer. Want: is het nu zo dat juist kopers van het 1e uur zich tekort gedaan moesten voelen omdat DAB maar kort gewerkt heeft of is het juist zo dat een koper in 2013 tekort is gedaan als een verkoper niet gemeld heeft dat DAB niet meer functioneerde. Interessante casus!

Maar ja, tot op heden is iedere dealer over de brug gekomen, zo begrijp ik. Althans: wat betreft kopers van een auto die nog binnen de garantietermijn valt. Ben benieuwd hoe een koper van een Ampera van zeg september 2012 nu behandeld wordt indien die om DAB+ vraagt omdat de update niet door eerste eigenaar is uitgevoerd.

We gaan het ongetwijfeld meemaken, misschien dat naar aanleiding van dit topic zich iemand meld die het al via juridische bijstand uit heeft moeten vechten, ben benieuwd!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 19:04

snap het niet
de DAB+ module word bij de ampera gewoon vervangen en bij de Volt moet je er om vragen maar word het ook onder garantie gedaan.
dus snap niet waarom je zo blij bent dat het toch is vervangen alsof je verwachte dat het niet zou gebeuren.
terwijl je toch wel weet inmiddels van alles berichten hier dat binnen nederland dit gewoon onder garantie valt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 19:07

Denk dat topicsteller, naar aanleiding van de verhalen van anderen die hebben moeten soebatten, benieuwd is of iemand al eens juridische bijstand heeft moeten zoeken.

En bedenk dat zo lang als dat de auto nieuw is en onder garantie valt het wel gaat. Maar er zijn veel bezitters die de update niet hebben laten uitvoeren en dan is het maar de vraag hoe er mee omgegaan wordt verderop in de tijd.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 19:11

tja dat klopt
het ene auto merk is het andere niet.
gezien de verhalen vrees ik dat Opel en vooral Chevrolet hier buiten de garantie periode niet al te soepel mee zal zijn.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 19:51

Het hele DAB+-verhaal heb ik hier voor zowel Ampera als Volt uitgezocht en wereldkundig gemaakt (dankzij mijn goede relatie met mijn dealer). Doordat ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar hierover heb geraadpleegd, wist ik dat ook Chevrolet om moest in verband met "non-cormiteit". Desalniettemin heeft dat binnen Chevrolet Nederland daarna heel wat discussie opgeleverd. Ik wist het eerder dan de after sales afdeling en dealers van Chevrolet dat het onder garantie ging vallen.

Het gaat me dus niet om de DAB+. Ik ben benieuwd of anderen de "fijne" after sales van GM bij hun rechtsbijstandsverzekeraar ooit hebben aangekaart. Over DAB en DAB+ zijn genoeg andere draadjes hier, daar hoef ik het hier verder niet over te hebben. Maar als iedereen die (dankzij mijn uitzoekwerk) DAB+ heeft, mij een fles wijn had gegeven, dan had ik mijn hele huis moeten onderkelderen. :silent:

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 19:54

Maar volgens mij had ik dit aangemaakt onder "pech, defect en ander ongemak". :?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Rechtsbijstand

Berichtma 26 jan 2015, 22:54

Alex schreef: Maar als iedereen die (dankzij mijn uitzoekwerk) DAB+ heeft, mij een fles wijn had gegeven, dan had ik mijn hele huis moeten onderkelderen. :silent:

Groet, Alex


Als je mij je adres Pb-t gaat er in ieder geval 1 goede fles je kant op :thumbup:
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)



Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten