Het is nu vr 19 apr 2024, 22:48


Mercedes C350 plugin hybrid

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtdi 24 feb 2015, 00:00

heb je dat huis nodig om je werk te kunnen doen?
vind dat niet te vergelijken met een auto.

je verdient geld - daar betaal je belasting over
je geeft dat zelfde geld uit - daar betaald je belasting over
je spaart wat je overhoud - daar betaal je ( voorbij een grens ) belasting over.
o en dat huis dat je betaald hebt met je geld ( waar je belasting over betaald hebt ) word dan weer belasting over geheven omdat ze vinden dat je genot hebt van je huis en dat is inkomen in natura.
en zo kan je wel doorgaan regel op regel belasting op belasting.


maar maar weer ontopic :D : mooie auto ,vreemd laadklep plek en met 30km mij echt te weinig vind de ampera/volt al op het randje voor mij gebruik af en toe.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtdi 24 feb 2015, 00:40

Het is allemaal loon in natura, het maakt niet uit of het een pak papier betreft of het gebruik maken van een vakantiehuisje, of bedrijfswagen ...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Jeffrey Baljet

Vaste klant

  • Berichten: 115
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:28
  • Woonplaats: Gorinchem
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtza 18 apr 2015, 08:58

Gisteren bij de Mercedes dealer wezen kijken naar de c350e, GAVE bak!
De mijne wordt geleverd in November dit jaar. De dealer wist me te vertellen dat alle c350e zijn uitverkocht voor dit jaar. De eerste keer dat dit gebeurt zonder dat er ook nog maar iemand mee proefgereden had ( zoals ik dus :roll: :mrgreen: )

Volgende week proefrit. Actieradius is niet zover als de ampera. Maar deze wagen is ook bedoeld om in Hybrid te rijden ( zoals ook de Volvo v60) en het systeem regelt alles dan volledig zelf. Zeker als je de navi aan hebt, dan berekent de wagen zelf hoe zo efficiënt mogelijk te rijden. Maar, je hoeft natuurlijk niet groen te wezen, en in de sport+ stand gewoon de volle 279PK aan spreken. Zelf ben ik niet zo'n wilde rijder, en ik verwacht dan ook met deze wagen op een zeer acceptabel verbruik te komen. Dat blijft dan toch ook weer de sport.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtza 18 apr 2015, 10:16

jammer eigenlijk hoe ze door te schermen met flink wat vermogen de auto te verkopen in plaats van hoe schoner de auto kan zijn
en door al dat vermogen is hij niet een zo veel schoner want als je dat vermogen hebt word dat ook vaak gebruikt wat weer een veel hoger verbruik met zich meeneemt
is een beetje te vergelijken met de verhalen van mensen die dan een lease prius zagen rijden volgas over de snel weg in de tijd dat deze wagens veel werken gekocht voor het financiele voordeel en dan zeggen dat ze het alleen doen om de bijtelling en niet het mileu.
deze wagens spelen daar precies op in, veel vermogen en nergens vermelden ( of weggestopt ) hoe groot de accu is en hoever je nu eigenlijk kan rijden op die accu.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtza 18 apr 2015, 22:26

Jeffrey Baljet schreef:De eerste keer dat dit gebeurt zonder dat er ook nog maar iemand mee proefgereden had ( zoals ik dus :roll: :mrgreen: )

Met de V60 PIH in 2012 en de Outlander PHEV in 2013 was dat nog een graadje erger. Van de Outlander werden productieplaatsen verhandeld voor € 5.000 en met de V60 werd eindeloos met productieplaatsen geschoven. Als je maar belangrijk genoeg was.....
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtdo 23 apr 2015, 13:31

Gisteren een proefrit mogen rijden in de C350e. Deze reedt stukken beter dan de nieuwe C180. Vooral door de luchtvering merk je een enorme verbetering, maar ook het stuurgedrag en weggevoel is stukken beter. Enorm snel is hij met zijn vele pk's. Probleem blijft dat je maar weinig elektrisch kan rijden. Ook met een fluwelen voetje en in e-mode voorkom je niet dat je toch af en toe (zelfs door de cruise control) op benzine rijdt. En ik heb mijzelf voorgenomen meer eletrisch te willen rijden dan er met de Ampera kan. Alle plugins die nu nieuw op de markt zijn kunnen dat niet. Wat dat betreft waardeer ik mijn Ampera steeds meer.

Ook is de ruimte te klein voor mijn benen in de C350e. In de Ampera zit ik mij al ter ergeren als ik mijn linkerbeen optrek, maar in de C350e zat de deur direct zeer hinderlijk in de weg. En de te brede middenconsole ook.

De software is mooi om te zien, maar voelt traag.

Al met al een zeer mooie auto die heerlijk rijdt, maar het kan mijn keuze niet worden vanwege bovenstaande punten. Plus dat levering dit jaar niet meer gaat lukken tenzij ik via de dealer onder hun voorwaarden de auto leased, hetgeen ik niet wil.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtza 25 apr 2015, 11:48

Jeffrey Baljet schreef:
Riconl schreef:Mooie auto maar heb nu 0 euro bijtelling en dat is me meer waard dan een benz :D


Ja heb ik ook nog die 0%. Eind van dit jaar 4 jaar, en max 5 jaar. Als ik het voor elkaar zou krijgen bij de leasemaatschappij om hem langer te leasen, zou ik nog eind van 2016 een andere wagen moeten. En dus in de nieuwe bijtellingsregels ga vallen. Ik heb het uit zitten rekenen, en dan ben ik toch echt een heel stuk duurder uit als ik nu nog eind van dit jaar een 7% auto kan leasen, en wat voor een!

Ik heb in de C350 gereden, en het is echt een TOPWAGEN. De C350 Plugin zal er niet ver vandaan zitten. De Ampera stelt bij deze wagen echt ineens niets meer voor....terwijl ik er altijd met zeer veel plezier mee heb gereden , en nog steeds......


Gaan we nu ineens de Ampera afkraken omdat je een Mercedes hebt gekocht?
De Ampera heeft een praktijk bereik van 40-90km, de Mercedes haalt slechts 31km.
Je kan deze auto's niet met elkaar vergelijken. Het elektrische gedeelte is in de Mercedes totaal anders ingezet dan bij de Ampera.


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtza 25 apr 2015, 11:52

Guinness schreef:Gisteren een proefrit mogen rijden in de C350e. Deze reedt stukken beter dan de nieuwe C180. Vooral door de luchtvering merk je een enorme verbetering, maar ook het stuurgedrag en weggevoel is stukken beter. Enorm snel is hij met zijn vele pk's. Probleem blijft dat je maar weinig elektrisch kan rijden. Ook met een fluwelen voetje en in e-mode voorkom je niet dat je toch af en toe (zelfs door de cruise control) op benzine rijdt. En ik heb mijzelf voorgenomen meer eletrisch te willen rijden dan er met de Ampera kan. Alle plugins die nu nieuw op de markt zijn kunnen dat niet. Wat dat betreft waardeer ik mijn Ampera steeds meer.

Ook is de ruimte te klein voor mijn benen in de C350e. In de Ampera zit ik mij al ter ergeren als ik mijn linkerbeen optrek, maar in de C350e zat de deur direct zeer hinderlijk in de weg. En de te brede middenconsole ook.

De software is mooi om te zien, maar voelt traag.

Al met al een zeer mooie auto die heerlijk rijdt, maar het kan mijn keuze niet worden vanwege bovenstaande punten. Plus dat levering dit jaar niet meer gaat lukken tenzij ik via de dealer onder hun voorwaarden de auto leased, hetgeen ik niet wil.


Eens, ik zou liever ook meer elektrisch bereik willen dan minder. Van een Ampera naar een Mercedes en dan inleveren op elektrisch bereik. Zo jammer dat dit niet veel meer ontwikkeld wordt.


Offline

ArjanB

Vaste klant

  • Berichten: 247
  • Geregistreerd: ma 11 feb 2013, 00:11
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 78000
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtma 01 feb 2016, 15:02

Toch maar dit topic eens ophalen met de ervaringen in mijn nieuwe C350e.

Dit is totaal een andere auto dan de Ampera !
Ook de inzet van de accu capaciteit gaat totaal anders, dit is echt niet meer te vergelijken.
De Mercedes zet de capaciteit direct in zodra je weinig vermogen nodig hebt, maar zodra je meer nodig hebt zal de motor aanspringen. En wat al eerder werd geroepen is het vermogen zich aan te passen aan je route ook veel idealer.
Ik durf zelfs te roepen dat de accu hierdoor veel efficiënter gebruikt wordt.

Het blijft jammer dat de capaciteit nog beperkt is, maar ik blijf het een sport vinden om ze economisch zuinig te rijden. Natuurlijk heb ik even geprobeerd wat die vele pk's en 600NM meer brengen dan die van de Ampera en dat is niet verkeerd. De capaciteit is trouwens op deze manier omdat de Mercedes meer is ontwikkeld voor de chinese markt waar het een vereiste is dat de auto minimaal 21 km kan rijden.

Later zal ik nog wel een vergelijk gaan maken tussen beide auto's, maar ik ben bang dat de Mercedes dit op alle fronten gaat winnen behalve dan de actieradius wellicht van de accu. Indien puur elektrisch gereden wordt dan.
Zodra de motor gaat samen spelen met de accu capaciteit is het veel efficiënter dan de Ampera ooit zal worden.


Offline

arneb

Vaste klant

  • Berichten: 212
  • Geregistreerd: vr 07 dec 2012, 12:51
  • km-stand: 95000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Mercedes C350 plugin hybrid

Berichtdi 01 maart 2016, 21:34

ArjanB schreef:Zodra de motor gaat samen spelen met de accu capaciteit is het veel efficiënter dan de Ampera ooit zal worden.


Dat vraag ik me toch echt sterk af. De Ampera kan, tot de accu op is, altijd vol-elektrisch rijden. De C350 kan dat op zich ook, maar wel met veel beperkingen qua acceleratie en topsnelheid en bovendiem maar in zeer beperkt bereik. 'Normale' mensen zullen de Merc gewoon in standaard mode gebruiken en dan springt de benzinemotor best snel bij. De benzinemotor van de C350 is misschien wel wat zuiniger op papier, maar op de gemiddelde woon-werk rit denk ik dat voor bijna alle Nederlanders geldt dat de Ampera minder energie/brandstof verbruikt.

Merc:
    Actieradius Praktijk: 23 km
    Verbruik Praktijk: 18.9 kWh/100km
    Na Accu Leeg Praktijk: 6.1 l/100km
    Praktijk 25/50/100 km: 0.4 / 3.3 / 4.7 l/100km

Ampera:
    Actieradius Praktijk: 62 km
    Verbruik Praktijk: 17.7 kWh/100km
    Na Accu Leeg Praktijk: 6.7 l/100km
    Praktijk 25/50/100 km: 0.0 / 0.0 / 2.5 l/100km

Bronnen:
https://ev-database.nl/auto/1014/Merced ... 0e-Plug-In
https://ev-database.nl/auto/1022/Opel-Ampera

Met andere woorden: de Merc is alleen zuiniger op hele lange ritten (lees: vakanties) wanneer het effect van de accu lager en lager wordt. Als je gewoon korte stukken rijdt (woon-werk) en netjes oplaad is de Ampera in eigenlijk altijd zuiniger.


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron