Het is nu zo 28 apr 2024, 14:19


Bye Bye Ampera!

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdi 10 maart 2015, 19:29

qoute
Fiscale ingrepen
Snelle afschrijving en onduidelijke onderhoudskosten maken het voor particulieren moeilijk een elektrische auto te kopen

wat ik al aangaf

de testla is een bijzonder model dat kan je niet vergelijken met een normale auto
tesla is net zoals een lambo e.d.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdi 10 maart 2015, 20:56

Lekkere reacties ook weer.....


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdi 10 maart 2015, 21:26

ja idd

lees dit eens:
Tevens zijn dit de meest vervuilende auto's ter wereld ten opzichte van een heerlijke v6 of nog beter een BMW 540 met een goddelijke V8

gezien het goddelijke weet je gelijk dat zijn opmerking meest vervuilende autos ook gelijk uit de lucht is gegrepen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtwo 11 maart 2015, 10:31

HenryAmpera schreef:
Lekkere reacties ook weer.....


Mensen willen geen auto met een stekker maar willen broem broem horen :lol: :lol:

denk dat dit een potentieel kamerlid is
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdo 12 maart 2015, 13:29

We gaan nu wel erg "Off Topic", maar vooruit... :silent:
Nog zoiets:
PVV en CDA debatteren over nut elektrische auto


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdo 12 maart 2015, 17:45

shumway schreef:Och, kijk eens over 5 jaar, plaatje heel anders, en het wegvallen van de bijtelling compenseert ook een en ander.


Dat bedoel je neem ik aan in mijn voordeel toch? Omdat ik alleen dit jaar nog kan instappen in de 7% bijtelling voor plugins. Vanaf 2016 moet je echt naar vol electrisch om 4% bijtelling te krijgen. Naast de Mercedes C350e ben ik ook aan het kijken naar een Tesla Model S. Dan kan ik de Ampera iets langer doorrijden. Hij zal vast niet een paar maanden ná mn max km's voor de garantie stuk gaan om zodoende de desinvestering te verkleinen en langer van het grote voordeel te genieten van 0% bijtelling. Als ik voor de Mercedes ga moet ik snel mijn keuze maken ivm de run op de auto's. Geen idee wat waar is, maar de dealer geeft aan dat ik in maart al moet bestellen als ik het kenteken dit jaar nog wil hebben. De Tesla geeft mij wat meer rust om het eea uit te zoeken. Volvo V60 kom ik overigens op hetzelfde prijskaartje uit als de Mercedes. Wat een keuzes weer...
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdo 12 maart 2015, 18:31

Guinness schreef:Als ik voor de Mercedes ga moet ik snel mijn keuze maken ivm de run op de auto's


Herinner je je de overnamepremies met de Outlander PHEV nog? Fictieve schaarste werkt als een rode lap op een stier.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Jeffrey Baljet

Vaste klant

  • Berichten: 115
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:28
  • Woonplaats: Gorinchem
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtdo 12 maart 2015, 22:05

japio schreef:
Guinness schreef:Als ik voor de Mercedes ga moet ik snel mijn keuze maken ivm de run op de auto's


Herinner je je de overnamepremies met de Outlander PHEV nog? Fictieve schaarste werkt als een rode lap op een stier.


Ik heb de Mercedes vorige maand al besteld. Ik was deze week nog even bij de dealer en die vertelde me dat er idd een gigantische vraag naar deze wagen is. Bij hun was nu bestellen, dan kan hij pas november geleverd worden. Dus ik geloof het verhaal wel, zeker omdat de mijne al besteld is dus hoefden ze daar niet over te overdrijven toch?


Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtvr 13 maart 2015, 10:19

Och, en straks komt er weer een nieuw model met een nog betere techniek en daar gaan we weer.
Als je nu de Volt 5 jaar rijdt, dan kijkt wat het kosten plaatje is geweest, denk ik dat de afschrijving wel meevalt.

Als de wegenbelasting dan zo blijft is het een prima auto om in prive rund om hause te totteren.

Vraag is of er dan hoe de fiscale aantrekkelijkheid van de auto's dan is. Maar daar deden we het toch niet voor?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

Guinness

Stamgast

  • Berichten: 383
  • Geregistreerd: di 08 mei 2012, 19:50
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Bye Bye Ampera!

Berichtvr 13 maart 2015, 17:26

Je gaat voorbij aan het feit dat ik een 'maandagochtend' Ampera heb. Ik heb veel hogere onderhoudskosten dan de jouwe. Als ik twee jaar doorrij staat er zo een 250.000 km op de teller. Gezien de resultaten uit het verleden heb ik daar zeer weinig vertrouwen in en is doorrijden geen optie voor mij. Een jaartje nog wel, maar dan mis ik de 7% bijtelling van dit jaar.

shumway schreef:Och, en straks komt er weer een nieuw model met een nog betere techniek en daar gaan we weer.
Als je nu de Volt 5 jaar rijdt, dan kijkt wat het kosten plaatje is geweest, denk ik dat de afschrijving wel meevalt.

Als de wegenbelasting dan zo blijft is het een prima auto om in prive rund om hause te totteren.

Vraag is of er dan hoe de fiscale aantrekkelijkheid van de auto's dan is. Maar daar deden we het toch niet voor?
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten