wo 06 mei 2015, 13:40
Het blijft een vaag ding wat het kost als er iets fout gaat.
Accu vervangen klinkt simpel, maar worden andere componenten dan geraakt? Lijkt mij van wel. Stel je hebt een probleem dan hoeft de oplossing niet perse een 'nieuwe accu' te zijn.
Ik zie het wel als het zover is. Als hij volgend jaar stuk gaat en de reparatiekosten zijn veel te hoog dan kan het een total loss voor me zijn. Of ik vervang de boel en heb een 'nieuwe' auto waar je mee vooruit kan.
Ik kan niet anticiperen op iets dat nog niet gebeurd is. Natuurlijk wil ik mij voorbeiden en kosten baten analyse doen, maar waar moet je rekening mee houden? Worst case scenario is dat de auto volledig stuk gaat bij 160.000+ km's. Dan moet de auto dus weg bij 160.000 km. Dat kost, in mijn geval, al zo een € 10.000. Dan kan ik net zo goed het risico nemen en een grote reparatie voor lief nemen dan dat ik dat verlies direct pak omdat ik bang ben dat het me gaat overkomen. Maar het blijft lastig hoor dat koffiedik-kijken-kosten-baten verhaal.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger