Het is nu di 20 nov 2018, 08:08


Van Ampera naar Leaf

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

shumway

Harde kern

  • Berichten: 921
  • Geregistreerd: do 13 sep 2012, 10:41
  • km-stand: 73500
  • Lifetime: 28
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtma 21 sep 2015, 16:25

NeufegliseThierry schreef:
Poul schreef:'t Is trouwens wel een modelletje 2012.

Groeten,
Poul


Klopt, productiemaand mei 2012.

En om in NSU RO 80 termen te blijven steek ik 0 vingers op (rijdt nog steeds met het lager waarmee de auto de fabriek verliet). :lol:


Ikke nie, maar heb nu wel een oplossing voor overige verkeerdeelnemers die een electrische auto niet horen :lol: :lol:
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtma 21 sep 2015, 17:10

2012 model? 70k km? en dan € 21,750,--
das best aardig veel! zouden de prijzen echt omhoog zijn gegaan 2e hands?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1224
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtma 21 sep 2015, 19:42

Rustig, rustig, de prijzen gaan echt niet omhoog....

Ten eerste is het -uiteraard- een 2012 model want begin januari 2013 op kenteken zetten en een bootreis om 'm in Nederland te bezorgen vanuit de USA zorgt er -uiteraard- voor dat het een 2012 model is ;-)

Ten tweede: het is een vraagprijs, handel biedt rond de 18.000 voor een ruim 2,5 jaar oud exemplaar dat 70.000 gelopen heeft.
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtma 21 sep 2015, 23:04

rustig rustig maar
mijn opmerking had niks met onrust te maken hoor


;) :P
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1224
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtdi 22 sep 2015, 07:56

:lol:
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Robbertpatrison

Bekende

  • Berichten: 52
  • Geregistreerd: ma 28 jan 2013, 01:32
  • Woonplaats: San Jose, California
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtza 26 sep 2015, 00:44

Ik rij al 3 jaar een Volt. Mijn schoonbroer heeft een Leaf. ik heb zijn auto een weekje gereden en een kort verslag geschreven:

http://gm-volt.com/forum/showthread.php?122697-This-Volt-owner-drove-a-Nissan-Leaf-for-a-week...


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtza 26 sep 2015, 15:16

•Better efficiency: After two days the full battery range shows 106 miles = ~5 miles/kWh. In the Volt I get 46 miles (~4.3 miles/kWh) this time of the year. So with the same driving style on the same roads the difference in EPA MPGe (115 vs 96) seems to be spot-on.
--
de auto mist dan ook veel delen welk de de volt wel heeft zoals de ICE, brandstof tank en de auto is in zijn geheel zwaarder gebouwd!
ook de accu managent is niet te vergelijken! van een fan only naar vloeistof gekoelt geheel.

dat is ook de rede voor de door jou genoemde zinloze temp meter! dat is als de accu te warm word ( en dat is al vaker voorgekomen zie YouTube video's )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3101
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 11
  • Auto: Volt

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtza 26 nov 2016, 23:17

Grappig, ik ontdek dat ik voor lange ritten liever de Volt met Range Extender thuis laat en de Nissan Leaf Buurauto neem. Stel je voor, je zult maar benzine moeten verstoken. Van range anxiety totaal geen last! :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3369
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Van Ampera naar Leaf

Berichtza 26 nov 2016, 23:51

Alex schreef:Grappig, ik ontdek dat ik voor lange ritten liever de Volt met Range Extender thuis laat en de Nissan Leaf Buurauto neem. Stel je voor, je zult maar benzine moeten verstoken. Van range anxiety totaal geen last! :idea:


Alsof jij met de Volt de weg naar de benzinepomp nog wist te vinden....
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron