Van Ampera naar Leaf
Geplaatst: za 29 aug 2015, 22:26
Zoals elders ook zojuist beschreven, kogel is door de kerk. Heb een op 19-3-2015 geregistreerde Leaf gekocht voor 24.450,-- inclusief BTW (cataloguswaarde € 36.310,--) met 0 km op de teller.
Aangezien er vast wel een paar geĂ¯nteresseerden in volledig elektrische auto's alhier vertoeven zal ik een paar keer verslag uitbrengen van het vergelijk met de Ampera. Alvast een paar opmerkingen:
Uitrusting
aangezien de auto's (Leaf/Ampera/Volt) ongeveer tegelijkertijd op de markt kwamen is het best legitiem om het uitrustingsniveau met elkaar te vergelijken. Voor die (normaal gesproken) 36 mille krijg je in vergelijking met de meest recente nieuwprijs inclusief leder/navi (37.500,--, zie opel.nl, Ampera is nu echt voordelig geworden) het volgende meer bij de Leaf:
Rijgedrag
Zal ik voor nu kort houden maar auto is stiller, je hebt een hogere zit (voor mij bij uitstappen fijn vanwege lichte heupklachten) en rijdt een stuk soepeler (geen vertraging meer bij 'gas'pedaal induwen op de snelweg).
En dit is 'm dan:
Nu nog even wachten tot aflevering.
Tot slot niet onbelangrijk: aangezien op demovoertuigen jonger dan half jaar en minder dan 6.000 km ook nog MIA zit krijg ik wat ik nu bij moet betalen met inruil van de Ampera netto in mindering op belastingaangifte over 2015 en dus voor per saldo voor niks, nadda noppes over kunnen stappen
Aangezien er vast wel een paar geĂ¯nteresseerden in volledig elektrische auto's alhier vertoeven zal ik een paar keer verslag uitbrengen van het vergelijk met de Ampera. Alvast een paar opmerkingen:
Uitrusting
aangezien de auto's (Leaf/Ampera/Volt) ongeveer tegelijkertijd op de markt kwamen is het best legitiem om het uitrustingsniveau met elkaar te vergelijken. Voor die (normaal gesproken) 36 mille krijg je in vergelijking met de meest recente nieuwprijs inclusief leder/navi (37.500,--, zie opel.nl, Ampera is nu echt voordelig geworden) het volgende meer bij de Leaf:
- Dual zone airconditioning
Led verlichting voor
Verwarmd stuurwiel
Verwarmde achterbank
Aroundview monitor (ipv dus 1 camera aan de achterzijde)
Quick charger
Elektrische buitenspiegels
Meer ruimte op de achterbank (kan achter mezelf zitten...)
Grotere bagageruimte
Met mobiel bedienbare voorverwarming/voorkoelingsfunctie
Rijgedrag
Zal ik voor nu kort houden maar auto is stiller, je hebt een hogere zit (voor mij bij uitstappen fijn vanwege lichte heupklachten) en rijdt een stuk soepeler (geen vertraging meer bij 'gas'pedaal induwen op de snelweg).
En dit is 'm dan:
Nu nog even wachten tot aflevering.
Tot slot niet onbelangrijk: aangezien op demovoertuigen jonger dan half jaar en minder dan 6.000 km ook nog MIA zit krijg ik wat ik nu bij moet betalen met inruil van de Ampera netto in mindering op belastingaangifte over 2015 en dus voor per saldo voor niks, nadda noppes over kunnen stappen