sbogovac schreef:Hmkay... ik hoor wel wat je zegt... ik heb op de Passat van m'n vrouw inderdaad ook een alarm ingesteld bij 135 km./uur. Maar ik heb toch een bijna 30 jaar oude gewoonte om "gewoon" naar beneden te kijken als ik wat essentiële info wil. Bereik, waarschuwingen en snelheid zou ik daar wel verwachten... Jammer dat Tesla daar niet - ten minste - een HUD voor heeft geïnstalleerd...
Bij de Tesla kan je een relatieve snelheid opgeven. Zo staat deze bij mij op +5 op de geldende snelheid. Dus op een 50km/u weg krijg ik het signaal bij 55km/u, bij een 80km/u weg 85km/u etc.
Eventuele waarschuwingen worden ondersteund met een geluidsignaal zodat je weet dat er een melding op het scherm staat. Je hoeft dus niet continue naar het scherm te kijken.
En qua bereik : heb een range van 500km. Bij vertrek van huis verteld de navigatie al of ik mijn reis ga halen op de accu of niet. Onderweg kijk ik natuurlijk ook naar het bereik maar daar heb ik ook alle tijd voor want als de auto zelf rijdt heb je tijd om iets anders te doen dan alleen maar voor je te kijken.
Maak maar eens een proefrit. Voordat de auto leverbaar was werd er inderdaad geschreeuwd om een HUD. Nu de auto op de weg is hoor ik niemand meer over een beperking of de wens naar een HUD.