Switch to full style
Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats een reactie

Re: Model 3

ma 31 jul 2017, 09:43

Morgoth schreef:350 opgegeven kilometers? Dat is nog helemaal niet zo super. Daar zal in de praktijk misschien 250 echte van overblijven. Dat doet de Ampera E dus beter.


Pas op wat je zegt want dat zou betekenen dat de Ampera-E ook niet verder dan 275 km komt :D

Immers: EPA rating is veel strenger/strikter dan NEDC. EPA van Bolt/Ampera-E is 238, dus 18 beter dan de instapversie van de Model III. Dat maakt dus niet veel uit.

Re: Model 3

di 01 aug 2017, 18:03

Oke. Had me niet gerealiseerd dat EPA zwaarder is.
Ben benieuwd. Nog anderhalf jaar en dan moet ik een andere auto uitzoeken. Ampera E gaat het niet worden want hij is echt te klein. Model 3 heeft ook geen bagageruimte heb ik gelezen. Dan blijft er weinig betaalbaars zonder benzinemotor meer over met ook een acceptabele actieradius...

Re: Model 3

di 01 aug 2017, 18:21

Morgoth schreef:Model 3 heeft ook geen bagageruimte heb ik gelezen.

Een frunk en een trunk? Hoeveel heb je nodig?

Frunk :
Afbeelding

Trunk :
Afbeelding

Zie ook : https://www.youtube.com/watch?v=bOUMRy9xNyc

Afbeelding

Re: Model 3

di 01 aug 2017, 23:48

Die laatste foto, dat is even schrikken als je nietsvermoedend de klep opent.

Re: Model 3

wo 02 aug 2017, 07:26

Morgoth schreef:Oke. Had me niet gerealiseerd dat EPA zwaarder is.
Ben benieuwd. Nog anderhalf jaar en dan moet ik een andere auto uitzoeken. Ampera E gaat het niet worden want hij is echt te klein. Model 3 heeft ook geen bagageruimte heb ik gelezen. Dan blijft er weinig betaalbaars zonder benzinemotor meer over met ook een acceptabele actieradius...


Ik denk dat je nog wel eens aangenaam verrast zou kunnen worden door de nieuwe Leaf. Gaat er een stuk beter uitzien (niet onbelangrijk, toch?), komt begin komend jaar op de markt met een 40 KW accu en ongeveer driekwart jaar later wordt de 60 KW versie leverbaar. Nissan is best betrouwbaar met toezeggingen wat betreft uitlevermomenten dus vooralsnog geloof ik dat wel. Prijzen worden begin september aanstaande bekend gemaakt.

Ikzelf heb dit jaar echt nog een (MIA) aftrekpost nodig, ga waarschijnlijk in september voor een nieuwe oude Leaf met flink wat korting maar dan wel MIA op basis van de catalogusprijs (gewoon kwestie van inruiler op papier ook omhoogzetten), dealer heeft alvast een lijntje uitgegooid (er staan er nog wel een paar op voorraad....). Dan eind 2018/begin 2019 overstappen naar de nieuwe Leaf (ja dan wel wat MIA te verrekenen maar hopelijk dan weg te strepen tegen weer een nieuwe MIA aanvraag ;-) ).

Ik heb ook nog flink zitten dubben over Tesla Model III, had er één kunnen bemachtigen met uitlevermoment half 2018 (for what it's worth) maar ben toch wel erg onder de indruk geraakt van Nissan's bouwkwaliteit.

Re: Model 3

wo 02 aug 2017, 22:19

Kijk. Nuttige info.
In mijn kofferbak van de Ampera passen mijn spullen precies in. Kleiner kan dus niet (nou ja, liever niet maar waar een wil is, is een weg)
Tsja, Nissan Leaf. Ik weet het niet. Ik zit doorgaans niet zo lekker in een Japanse auto. Vaak zijn de stoelen wat kort en kan het stuur niet ver genoeg naar je toe worden getrokken. Maar het is zeker de moeite waard om die optie open te houden.
Er komt ook een E-Audi A5 maar die komt waarschijnlijk te laat, net als de E versies van Mercedes.
Het zou wel jammer zijn als ik afscheid moet nemen van electrisch rijden. Maar ach, we hebben nog anderhalf jaar.

Edit: net even een plaatje gezocht van de nieuwe Leaf. Ziet er niet verkeerd uit!

Re: Model 3

do 03 aug 2017, 06:21

@morgoth waarom vind je de nieuwe Ampera-e te klein? Mijn ervaring is dat het van binnen allemaal flink wat ruimer is dan de huidige Ampera. Kofferruimte? Buitenkant?

Re: Model 3

do 03 aug 2017, 17:04

Vorige week de Ampera-e van dichtbij gezien en gereden. Kofferbak vond ik tegenvallen t.o.v. oude Ampera, qua binnenruimte een stuk beter. Zeker op de achterbank.

Ontopic; vind het persoonlijk een misser van Tesla dat er gekozen is voor 4-deurs ipv 5-deurs. Dit maakt de kofferbak een stuk minder bruikbaar.

Re: Model 3

do 03 aug 2017, 17:42

alxwin schreef:Ontopic; vind het persoonlijk een misser van Tesla dat er gekozen is voor 4-deurs ipv 5-deurs. Dit maakt de kofferbak een stuk minder bruikbaar.

Tesla heeft geprobeerd de binnenruimte zo ruim mogelijk te maken en daarbij enorm te besparen op de kosten. Met een glazendak hebben ze binnen meer hoofdruimte kunnen creeeren. Dit heeft wel gezorgd voor een vaste glas plaat helaas.

Re: Model 3

za 05 aug 2017, 16:50

Ik heb kofferruimte nodig. Daarbij moet de auto wel een beetje representatief zijn. Een klein gebakje ze door mij je werkgever niet gewaardeerd worden. Die hebben het liefst dat ik een Audi A4, BMW 3 oid kies.
Plaats een reactie