Het is nu vr 29 maart 2024, 08:30


Connected services /verlies van privacy

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Connected services /verlies van privacy

Berichtwo 06 apr 2016, 23:30

Bepu schreef:
Maar op dit moment denk ik dat partijen als google en facebook heel veel meer weten van individuen dan de auto-industrie.


If the product is free, YOU are the product :mrgreen:

Eens!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

christiaanjanssen

Vaste klant

  • Berichten: 112
  • Geregistreerd: do 05 sep 2013, 21:42
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 19
  • Auto: Ampera-e

Re: Connected services /verlies van privacy

Berichtvr 08 apr 2016, 21:02

Bepu schreef:Ik zie niet in wat dit met elektrisch rijden te maken heeft, ook andere auto's verzamelen dit soort gegevens of gaan dat doen.

Auto's krijgen steeds meer sensoren en de behoefte van de makers wordt steeds groter om van alles vast te leggen.

En ja, systemen zijn te hacken. Maar aangezien GPS voorzieningen in een auto niet gecertificeerd zijn, kan dat nooit als juridisch bewijs worden gebruikt. Veel broodje aap rond dit thema.

Maar op dit moment denk ik dat partijen als google en facebook heel veel meer weten van individuen dan de auto-industrie.


En niet alleen auto's. Ik was vorig jaar verbaasd toen mijn iPhone op een vrijdagochtend melde toen ik in de auto stapte dat het 12 minuten rijden was naar mijn bestemming terwijl mijn afspraak niet in de agenda staat.
Alleen was ik de twee weken daarvoor naar dezelfde bestemming gereden op hetzelfde tijdstip. Stonden ook niet in mijn agenda.
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Connected services /verlies van privacy

Berichtza 16 apr 2016, 21:20

Alex schreef:
Bovenstoom schreef: Want weet je waar de inlichtingendiensten pas zenuwachtig van worden? Van mensen die niet te traceren zijn en die geen sporen op het web achterlaten.

Je kunt maar beter een beetje bekend zijn.
haha ja dat zouden ze graag willen ja!
uit angst om verkeer te worden aangezien maar zoveel mogelijk privacy opgeven.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Connected services /verlies van privacy

Berichtza 16 apr 2016, 23:41

De juiste quote bij de juiste auteur plaatsen is best lastig. Een begrijpelijke reactie plaatsen ook overigens. :think: :silent:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Connected services /verlies van privacy

Berichtza 16 apr 2016, 23:44

Waarom zou je moeilijk doen met ingewikkelde programmatuur als het het een simpele foto in het openbaar ook kan? http://nos.nl/op3/artikel/2099013-alles ... -foto.html :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron