Het is nu vr 29 maart 2024, 08:48


mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Berichtza 16 apr 2016, 21:25

de I3 heeft zowat 2 x de range en is ook als REv te krijgen.
mooi plastic carbon en aluminium dus geen roestbak en wat degelijker dan een americaan.

de test rit
stuur bleef steken in het midden je moest echt even zetje geven als je ging draaien, de auto kraakte ergens rechts voor tijdens het maken van een bocht.
hij was erg windgevoelig en qua wind ook echt niet stil , dat in tegen stelling tot de ampera/volt

na die rit terug in mijn ampera/volt..... wat een verschil. letterlijk van een winkelwagen naar een limousine zo groot verschil
ik wist gelijk dat de i3 eigenlijk daarom geen candidaat meer was...... maar toch 2 x de range.... mmmm
Laatst bijgewerkt door gl640 op ma 18 apr 2016, 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Berichtzo 17 apr 2016, 10:31

1800kg in beweging brengen veelal om een persoon te transporteren binnen een stedelijke omgeving is een eindige hobby. Wagentjes a la de Smart en de I3 piepen en kraken een beetje, maar zijn noodzakelijk om meer te kunnen doen met minder energie.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Woziak

Newbie

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: za 12 maart 2016, 21:53
  • Woonplaats: Breda
  • km-stand: 525
  • Lifetime: 56
  • Auto: Ampera

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Berichtma 18 apr 2016, 12:57

En dat terwijl je in de meeste reviews leest dat de i3 toch wel BMW kwaliteit look en feel heeft en daarom meer mag kosten dan bijvoorbeeld de Leaf...

Ik vind het toch wel een mooi model, dus toch maar eens zelf een proefritje maken. :eh:


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: mijn ervaring van ampera/volt naar I3 en terug

Berichtma 18 apr 2016, 18:10

heb nooit eerder bwm gereden dus weet niet wat die look en feel dan precies is.
je betaald natuurlij kook voor het merk bmw of nissan en metaal tegenover een met carbon versterkte geheel plastic geheel
dat kost ook wat meer.
plus de nissan heeft volgens mij geen auto discance cruise control en nog een paar dingen welke de bmw weer wat duurder maken.

hoe dan ook het is een winkel wagentje vergeleken met de ampera/volt

dat neemt niet weg dat ik er geen interesse in heb, uitgangspunt is verder in EV niet het comfort.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.



Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron