Het is nu di 20 nov 2018, 07:40


Back in time???

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Back in time???

Berichtdi 01 nov 2016, 22:42

NeufegliseThierry schreef:
gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds


Kleine nuancering is op zijn plaats: er zit een buffer in de accu van 6 KW (bruto 16 waarvan er 10 benut worden). Wanneer je de capaciteit echt ziet teruglopen, dan zal het daarna snel gaan. Het is alleen maar vanwege de grote buffer dat het lijkt alsof de accu niet snel achteruit gaat maar dat is dus gedeeltelijk een rookgordijn dat opgetrokken wordt door GM.

Andere merken hebben op 24 KW een buffer van slechts 3 KW. Dan lijkt het alsof die accu's relatief snel teruglopen maar de degradatie zal bij een Leaf in de basis (bij (bijna) 100% EV gebruik vand e Ampera/Volt) niet slechter zijn bij gelijk gebruik.

jij gaat er vanuit dat deze buffer word gebruikt om de consument een rookgordijn voor te houden.. dat is erg speculatief.

meer fact is dat ze dit doen voor de levenduur van de accu
ze doen en deden dat ook bij de prius en een 14 jaar oude prius rijd nog steeds rond met de orginele accu.
en die buffer is niet zo heel groot
in % wel maar niet in bruikbare energie om een rookgordijn op te werpen.

nee dat is juist de techniek de men gebruikt om een accu langer te laten mee gaan en dat werkt dan ook goed.
dat een leaf rijder eerder ziet dat de accu terug loopt is omdat de accu verder op en vooral ontladen word.

probleem is dat zou men dat gedaan hebben bij de leaf - als voorbeeld dan - zou de auto nog minder kmrs op de accu gereden kunnen hebben en was de start niet zo geweldig geweest omdat de cosument dan zoiets had van kan ik maar zoveel km er mee rijden...
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1224
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 09:36

Zoals ik al zei bij de uitleg van Japio: verhelderend.

En wat betreft het vermeende rookgordijn van GM, dat was niet letterlijk bedoeld of om te insinueren dat men dat bewust doet om de consument te besodemieteren.

Maar gelukkig kun jij enige speculatie wel waarderen gelet op onderstaande quote ;-)

gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
na 10 jaar heb je nog zeker 80% van nieuw mogelijk zelfs beter
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 09:39

NeufegliseThierry schreef:Zoals ik al zei bij de uitleg van Japio: verhelderend.

En wat betreft het vermeende rookgordijn van GM, dat was niet letterlijk bedoeld of om te insinueren dat men dat bewust doet om de consument te besodemieteren.

Maar gelukkig kun jij enige speculatie wel waarderen gelet op onderstaande quote ;-)

gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
na 10 jaar heb je nog zeker 80% van nieuw mogelijk zelfs beter

geen speculatie dat is op basis van lab onderzoeken van GM.
werd zelfs tijdens een presentatie publiek toegegeven door een engineer van hun
ze verwachtende tot 300.000km geen noemens waardige terug gang en dat het nog allemaal binnen de garantie voorwaarden zou blijven ook al hoefde dat niet meer met dat hoge km aantal.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1224
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 09:43

:lol: Die labonderzoeken van GM hebben zeker ook alle trammelant met lagers, vervanging van complete accupakketen, bevriezen van de stuurinrichting, et cetera etcetra voorspeld, aangetoond en gepubliceerd :lol:

Echt, er is geen betere manier de dag te beginnen dan met een big old American smile: dank daarvoor :thumbup:
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline

Bepu

Stamgast

  • Berichten: 296
  • Geregistreerd: za 21 apr 2012, 18:55
  • Woonplaats: Vlagtwedde
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 10:59

Maar zoals altijd spelen er twee dingen een rol. Gelijk hebben en gelijk krijgen.

Misschien valt het allemaal cijfermatig wel mee. Maar als de perceptie van mensen is dat de capaciteit van de accu's achteruit gaat met de jaren, krijg je een lastig verkooppraatje als je de auto na 5 jaar wilt verkopen.

Ik zit in de gelukkige omstandigheid, dat ik optimaal heb geprofiteerd van de belastingregels en dat ook kan blijven doen. Dus verkopen is voor mij voorlopig niet aan de orde. En wat ik bespaar met een blijvende 0% bijtelling, kan ik toch heel wat reparaties betalen :)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 17:42

NeufegliseThierry schreef::lol: Die labonderzoeken van GM hebben zeker ook alle trammelant met lagers, vervanging van complete accupakketen, bevriezen van de stuurinrichting, et cetera etcetra voorspeld, aangetoond en gepubliceerd :lol:

Echt, er is geen betere manier de dag te beginnen dan met een big old American smile: dank daarvoor :thumbup:

je blijft komen met die verhalen :P die accu pakketen zijn vervangen omdat men niet wist wat er aan het begin mee aan de hand was. ( i know for sure :D )dan maar helemaal vervangen en onderzoeken.
waren dacht ik sensoren e.d.
maar met de cellen was nooit wat mis.

en de rest heeft er niks mee te maken we hebben het over de accu
die is echt getest onder zeer extreme omstandigheden en erg lang

GM had een bailout en voorwaarde was de bouw van deze auto.
ze konden het niet riskeren dat er met die accu wat mis zou gaan!
dat de rest van de auto up to standards van GM is, dat is gebleken en ook niet echt een verassing dat was men al gewend van een GM product :lol: :D
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1224
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 17:55

Hoezo hebben de andere defecten er niks mee te maken? Jij probeert te bewijzen dat het accupakket van de Volt/Ampera zo goed is door te verwijzen naar onderzoek van GM zelf. En als die accupakketten al allemaal vervangen zijn vanwege een ander (kleiner) probleem, feit blijft dat er kennelijk iets niet goed was en daar zit je als koper niet op te wachten.

Als je GM moet geloven zijn al hun producten top, hebben ze het eeuwige leven en lage onderhoudskosten.

Misschien moeten we maar weer terug on topic ;-)
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1469
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Back in time???

Berichtwo 02 nov 2016, 18:41

NeufegliseThierry schreef:Hoezo hebben de andere defecten er niks mee te maken? Jij probeert te bewijzen dat het accupakket van de Volt/Ampera zo goed is door te verwijzen naar onderzoek van GM zelf. En als die accupakketten al allemaal vervangen zijn vanwege een ander (kleiner) probleem, feit blijft dat er kennelijk iets niet goed was en daar zit je als koper niet op te wachten.

Als je GM moet geloven zijn al hun producten top, hebben ze het eeuwige leven en lage onderhoudskosten.

Misschien moeten we maar weer terug on topic ;-)

wat ik bedoel ( en dan weer back on topic ) is dat de cellen zelf wel goed zijn en door de manier waarop ze er mee omgaan deze langer mee gaan dan de techniek erom heen ( dat laatste omdat het een GM product is hahahahah )
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3369
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Back in time???

Berichtdo 03 nov 2016, 00:15

Een logische stap om zelfs bij een klein defect het gehele pakket te vervangen want in een garage is men helemaal niet in staat en heeft men geen outillage om aan deze accupacks te knutselen.
Ik ga wel mee met de gedachte van GL640 dat er mogelijk zelfs geen enkel pakket vervangen had hoeven worden.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Bepu

Stamgast

  • Berichten: 296
  • Geregistreerd: za 21 apr 2012, 18:55
  • Woonplaats: Vlagtwedde
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Back in time???

Berichtza 03 dec 2016, 17:54

Als ik dit artikel lees http://www.belastingdienst.nl/bibliotheek/handboeken/html/boeken/HL/thema_s-vervoer_en_reiskosten.html#HL-21.3.5 geldt voor de 0% auto's van voor 1-7-2012 dat ze na 60 maand gewoon onder het dan geldende bijtellingsregime komen te vallen. De regeling waarbij de bijtelling onveranderd blijft geldt voor de 14% en 20% auto's van voor 1-7-2012.

Wel een vreemde situatie. Overigens is het wel zo dat de totale bijtelling over een jaar niet meer kan zijn dan de totale kosten voor de auto over dat jaar. Betekent dus dat al de kosten gewoon netto kosten worden. Enige voordeel is dan nog de BTW verrekening.


VorigeVolgende

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast