di 01 nov 2016, 22:42
NeufegliseThierry schreef:gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
Kleine nuancering is op zijn plaats: er zit een buffer in de accu van 6 KW (bruto 16 waarvan er 10 benut worden). Wanneer je de capaciteit echt ziet teruglopen, dan zal het daarna snel gaan. Het is alleen maar vanwege de grote buffer dat het lijkt alsof de accu niet snel achteruit gaat maar dat is dus gedeeltelijk een rookgordijn dat opgetrokken wordt door GM.
Andere merken hebben op 24 KW een buffer van slechts 3 KW. Dan lijkt het alsof die accu's relatief snel teruglopen maar de degradatie zal bij een Leaf in de basis (bij (bijna) 100% EV gebruik vand e Ampera/Volt) niet slechter zijn bij gelijk gebruik.
wo 02 nov 2016, 09:36
gl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
na 10 jaar heb je nog zeker 80% van nieuw mogelijk zelfs beter
wo 02 nov 2016, 09:39
NeufegliseThierry schreef:Zoals ik al zei bij de uitleg van Japio: verhelderend.
En wat betreft het vermeende rookgordijn van GM, dat was niet letterlijk bedoeld of om te insinueren dat men dat bewust doet om de consument te besodemieteren.
Maar gelukkig kun jij enige speculatie wel waarderen gelet op onderstaande quotegl640 schreef:accu loopt niet hard terug! waarom denken mensen dat toch steeds
na 10 jaar heb je nog zeker 80% van nieuw mogelijk zelfs beter
wo 02 nov 2016, 09:43
wo 02 nov 2016, 10:59
wo 02 nov 2016, 17:42
NeufegliseThierry schreef::lol: Die labonderzoeken van GM hebben zeker ook alle trammelant met lagers, vervanging van complete accupakketen, bevriezen van de stuurinrichting, et cetera etcetra voorspeld, aangetoond en gepubliceerd
Echt, er is geen betere manier de dag te beginnen dan met een big old American smile: dank daarvoor
wo 02 nov 2016, 17:55
wo 02 nov 2016, 18:41
NeufegliseThierry schreef:Hoezo hebben de andere defecten er niks mee te maken? Jij probeert te bewijzen dat het accupakket van de Volt/Ampera zo goed is door te verwijzen naar onderzoek van GM zelf. En als die accupakketten al allemaal vervangen zijn vanwege een ander (kleiner) probleem, feit blijft dat er kennelijk iets niet goed was en daar zit je als koper niet op te wachten.
Als je GM moet geloven zijn al hun producten top, hebben ze het eeuwige leven en lage onderhoudskosten.
Misschien moeten we maar weer terug on topic
do 03 nov 2016, 00:15
za 03 dec 2016, 17:54