Het is nu do 28 maart 2024, 10:13


Nieuwe/grotere accu via hobby-bob??

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe/grotere accu via hobby-bob??

Berichtwo 08 maart 2017, 10:43

Riconl schreef:Auto is net opgeladen: 13,25kwh geladen.....daar gebruik ik dus 10,5kwh van :lol:

Niet alleen het verschil met andere merken, ook met andere Volts, Ik heb net mijn transactie logs bekeken, en de hoogste wat ik kan zien was 11.97 kWh. 1.3 kWh minder! Behoorlijk verschil.
Ik zie dat ik meestal op 11.4 kWh zit, dus bijna 2kWh verschil! Dat is echt veel....
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe/grotere accu via hobby-bob??

Berichtwo 08 maart 2017, 12:28

@Volt-NL heb jij de 2012 of de 2013 variant?
Ik heb de indruk (ben gestopt met registreren) dat vanaf het moment ik meer op benzine ben gaan rijden er ook minder kWh's nodig zijn om de auto op te laden.
Het maakt daarnaast al veel uit of de auto met een resterende lading van 18% of met 23% aan de laadpaal begint...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

volt-NL

Stamgast

  • Berichten: 332
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 14:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 20000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe/grotere accu via hobby-bob??

Berichtwo 08 maart 2017, 12:41

japio schreef:@Volt-NL heb jij de 2012 of de 2013 variant?
Ik heb de indruk (ben gestopt met registreren) dat vanaf het moment ik meer op benzine ben gaan rijden er ook minder kWh's nodig zijn om de auto op te laden.
Het maakt daarnaast al veel uit of de auto met een resterende lading van 18% of met 23% aan de laadpaal begint...

Ik heb een 2012 Volt. Helaas rij ik te veel op benzine. Ongeveer 20 tot 25% rij ik op elektrisch. Dit komt vooral door af en toe een erg lange rit tussendoor. Dus de meeste laad sessies zijn dus wel na elektrisch rijden en vaak net de accu leeg, of nog 1km over.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten