Switch to full style
Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats een reactie

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

di 14 maart 2017, 21:40

Morgoth schreef:Ik mag nog twee jaar met de Ampera. Ben benieuwd of onze nieuwe regering dan de bijtellingsregels weer heeft aangepast.


Ik denk dat het wel mee zal vallen qua aanpassingen. Immers: alles is nu 22%, behalve elektrisch 4%. Zal lang niet meer zo'n kerstboom worden als een paar jaar geleden, daar hebben ze wel van geleerd.

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

ma 20 maart 2017, 12:48

Ja. Maar die 4% is bij mijn weten gebonden aan een maximum van 50.000 euro. Alles daarboven is weer 22%. Zo wordt een Tesla nog duur in de bijtelling.

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

ma 20 maart 2017, 13:53

Morgoth schreef:Ja. Maar die 4% is bij mijn weten gebonden aan een maximum van 50.000 euro. Alles daarboven is weer 22%. Zo wordt een Tesla nog duur in de bijtelling.
Het Maximum gaat in vanaf 2019. Bron ANWB

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

ma 20 maart 2017, 16:27

Morgoth schreef:Ja. Maar die 4% is bij mijn weten gebonden aan een maximum van 50.000 euro. Alles daarboven is weer 22%. Zo wordt een Tesla nog duur in de bijtelling.


Zoals hierboven aangegeven speelt dat in 2017/2018 nog niet. En daarbij kun je nu al een Tesla kopen voor minder dan 50.000,--. Ook het aanbod van andere fabrikanten onder de 50.000 euro zal snel toenemen omdat de prijs van de techniek, specifiek de accu's, snel omlaag gaat.

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

ma 20 maart 2017, 23:40

Dat de prijs hard zakt dat komt specifiek door de hoge afschrijving :roll:

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

di 21 maart 2017, 10:40

japio schreef:Dat de prijs hard zakt dat komt specifiek door de hoge afschrijving :roll:


Ik heb het over de nieuwprijs.....

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

vr 24 maart 2017, 09:38

Nieuwe Tesla voor onder de 50k? Welke dan? De S en X zijn veel duurder en de 3 kun je nog niet kopen. Ja oke, wel kopen maar voorlopig nog niet rijden.
Maar is ook niet aan de orde. Ik heb er nu 51.000 km opzitten. Netjes, de auto is van 1 mei 2016. Hoog gerekend moet ik nog 23 maanden tot hij er 160.000 op heeft zitten. Dan zit ik dus al in 2019. En in die twee jaar gaat er op EV gebied nog heel veel komen denk ik.

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

vr 24 maart 2017, 17:15

Morgoth schreef:Nieuwe Tesla voor onder de 50k? Welke dan? De S en X zijn veel duurder en de 3 kun je nog niet kopen. Ja oke, wel kopen maar voorlopig nog niet rijden.


Daarin heeft Tesla tenminste een streepje voor want de Model III kun je in ieder geval al bestellen, de Ampera-E nog niet ;-)

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

do 30 maart 2017, 16:09

volt-NL schreef:
Morgoth schreef:Ja. Maar die 4% is bij mijn weten gebonden aan een maximum van 50.000 euro. Alles daarboven is weer 22%. Zo wordt een Tesla nog duur in de bijtelling.
Het Maximum gaat in vanaf 2019. Bron ANWB

"1) Het verlaagde bijtellingspercentage geldt tot € 50.000,- van de catalogusprijs, daarboven geldt het algemene bijtellingspercentage van 22%. Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet."
Die logica ontgaat mij een beetje.... :eh:

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

do 30 maart 2017, 21:32

HenryAmpera schreef:Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet."
Die logica ontgaat mij een beetje.... :eh:


Net zo veel logica als waarom ofdat een stekker auto als de Oultander 0% krijgt (kreeg) terwijl op benzine die auto met moeite 1 op 11 haalt....
Plaats een reactie