Wel, ik wist dit inderdaad vooraf en ik was natuurlijk ook niet uit op een racewagen. Wel stelt het mij teleur dat hij niet (net boven) gemiddeld is. Mijn Prius III trok beter door boven de 100 en dat is spijtig voor zo'n mooie auto als de Ampera. Ik had iets beter verwacht, ook omwille van de technologie met koppelingen, planetair tandwielstelsel en aandrijving door de twee elektromotoren bij hoge snelheden.
In sport stand is enkel de pedaalgang versus koppelvraag hermapt. Plank'gas' in sport of normaal is dus hetzelfde.
Wel heb ik gemerkt dat met lege batterij en ICE in werking het 'gaspedaalresponsgat' blijkbaar verdwenen is of gevoelig minder optreedt. Dit 'gat' kan bij gewone ICE-gebruik wel optreden, daar is hier op het forum al over gesproken en gespeculeerd. Volgens mij (ik heb hier geen publicaties over, enkel gevoel en inschatting) gaat de wagen in sport stand het systeem met planetair tandwielstelsel zo aandrijven dat één van de machines niet van draairichting moet wisselen en/of er een aan-/afkoppeling moet gebeuren bij plotse vraag om acceleratie (wat volgens mij de oorzaak is van het 'gaspedaalresponsgat'). Maar kom, daar gaat het hier niet over