Het is nu do 18 apr 2024, 09:04


's werelds grootste EV-rally

Verzameling van roadshows, meetings, beurzen etc.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

's werelds grootste EV-rally

Berichtwo 29 aug 2012, 21:48

Op 14 september vindt in Amsterdam en Zaandam de "Professinonal Passionates Electric Rally" plaats. Deelname vooral voor CEO's. Schrijf je in en neem je CEO mee. Of kan Ivo als de CEO van dit forum meedoen? Zie http://ppelectricrally.nl/

Verder kun je die middag in Zaanstad gratis mee doen aan een wereldrecordpoging "Langste elektrische auto parade". Daarvan is de deelname gratis. Kun je ook via http://ppelectricrally.nl/ aanmelden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Marijn

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: di 14 aug 2012, 19:57
  • Woonplaats: Drechtsteden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtdo 06 sep 2012, 11:54

Ik heb me ingeschreven voor de recordpoging van de langste stoet van elektrische auto's!

Wie gaat hier nog meer aan meedoen?
Opel Ampera... het stille genieten!


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtdo 06 sep 2012, 16:26

Wij ook ! (mijn vrouw en ik)
Zal mij benieuwen hoe dat wordt opgelost met meer dan 200 auto's, want dat is een beste rij hoor :lol:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtza 08 sep 2012, 21:48

Vrijdag de bevestiging gekregen van deelname aan de EV-rally.
Met een equipe namens de NS, tenslotte de grootste leverancier van e-mobility in Nederland .... ;)

Dan doe ik dus automatisch ook mee aan de Guinness recordpoging.

Leuk om anderen van dit forum te zien daar!


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtdi 11 sep 2012, 22:30

Voorlopig tegenstrijdige berichten over de lengte van de rit: 80 km versus 74 km.
In beide gevallen moet er heel voorzichtig worden gereden en vooral niet boven de 70-80km/h, om dat op alleen de accu te halen. En nergens fout rijden, al zal dat met zóveel auto's op dezelfde route nog wel meevallen.
En natuurlijk aan de start zorgen dat de accu nog boordevol is; dus:
  • ernaartoe rijden in Standby stand direct na het vol laden bij vertrek
  • de laatste 15-20 km in de Berg stand
Wat zouden jullie doen?

Nog een paar vragen:
  • Kun je in de Berg stand de accu voller laden dan aan een laadpaal? (zal wel niet vanwege die garantie-begrenzingen)?
  • Kun je de Bergstand ook gebruiken in stilstand? Dan zou je in de pauze wat kunnen bijladen, terwijl je toch de hele afstand elektrisch blijft rijden? Als je uit nood een stukje tussendoor op de Standby stand zou rijden, dan wordt het aantal geregistreerde e-kms minder dan de totale rally-afstand.


Offline
Avatar gebruiker

franc

Stamgast

  • Berichten: 325
  • Geregistreerd: ma 09 apr 2012, 11:27
  • Woonplaats: Heerlen
  • km-stand: 136000
  • Lifetime: 48
  • Auto: Ampera

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtwo 12 sep 2012, 08:47

Het heeft geen zin om de BERG stand aan te zetten als je accu al vol is. Wat BERG doet, is de ondergrens waarbij de range extender aan gaat verhogen naar 45%. Als je accuvulling boven de 45% zit, dan doet BERG dus niets.
Als je accu onder de 40% zit, zal de BERG stand met de range extender elektriciteit opwekken om de accu tot 45% te vullen. Als je rijdt en dan stil gaat staan, dan kan de range extender inderdaad nog een tijdje door blijven lopen. Ik geloof niet dat de range extender aan gaat als je stil staat en dan BERG aan zet. Maar probeer het eens uit. Misschien kan je in een pauze nog ergens aan een stekker laden?
Verder helpt het om te zorgen dat de auto aan het begin van de rit goed gekoeld of verwarmd is (afhankelijk van het weer), zodat je de climate control op MIN kunt zetten en banden op minimaal 2.8 bar.
-Franc
Cyber Grey Ampera (april 2012)


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtwo 12 sep 2012, 10:34

franc schreef:Ik geloof niet dat de range extender aan gaat als je stil staat en dan BERG aan zet.

In de BERG stand kan je wel degelijk je accu opladen als je stil staat (versnelling in P). Met een lege accu heb ik middels de BERG stand voldoende kunnen laden om weer een range te hebben van 15km. Zie http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=645&p=5281&hilit=anwb#p5281
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtwo 12 sep 2012, 20:31

@Franc en Unit106,

Dank.
Berg stand kan dus gebruikt worden om wat extra kms te "maken" als ik aan het eind net te kort kom. Auto in stilstand en de handel in P. Dan blijven alle gereden kms geheel electrisch.

Zojuist ff in de auto geprobeerd. Mijn beschikbare e-range staat nu op 33 km Als ik in stilstand Bergstand inschakel, daalt de e-range aanduiding naar 10 km. De benzinemotor slaat daarbij niet aan. Betekent w.s. dat pas als de normale e-range onder de 23 km komt, de benzinemotor de accu gaat bijladen (komt grofweg overeen met wat Franc als 40% aangeeft ?).

De truc zal alleen werken als acculading al flink is gedaald, dus op het laatste stuk van de rit.

Vrijdag wordt het helaas geen "zuinig-rijden-weer": regen en windkracht 5, grotendeels van opzij. Wordt dus extra rustig rijden. Zal zéker zorgen voor de 2,8 bar bandenspanning!


Offline
Avatar gebruiker

Marcel

Stamgast

  • Berichten: 415
  • Geregistreerd: za 14 apr 2012, 14:02
  • Woonplaats: Assendelft
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Ampera

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtwo 12 sep 2012, 21:20

Volgens mij gaat de echte poging maar over een afstand van 2 mijl, bij de Zaanse Schans met meer dan 219 auto's.
Dus alleen voor die afstand moet je op de accu en de rest kan je dus gewoon op benzine rijden. :thumbup:
Ampera Sovereign Silver met navi/camera/alarm, Pilot 5000k Xenon, 19" en Pod-Point.

Voeding : 25 zonnepanelen goed voor 6250Wp
:wave:


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 156
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 's werelds grootste EV-rally

Berichtdo 13 sep 2012, 22:28

@Marcel: Goed om te weten.
Maar het blijft natuurlijk een leuke uitdaging om toch te proberen alleen e-kms te maken.

Vandaag uitgeprobeerd:
  • accu bijna leeg, nog 1 km te gaan
  • stil gaan staan bij een pompstation
  • handel in Parkeer-stand en dan de Berg-modus ingeschakeld
  • gaspedaal indrukken levert hoger motortoerental op; dus sneller laden
  • na circa 5 (?) minuten (niet gemeten) is 1 liter benzine verbrand
  • Berg modus uitgeschakeld; even gewacht; motor uit en weer opnieuw gestart
  • e-range geeft nu 13 km aan; dus 12 km range "gewonnen"
  • weggereden in Normaal modus en er zijn geen benzine-kms geregistreerd
Nu kan ik morgen tegen het einde van de rally zonodig ff "aan de kant" om extra kms te "genereren" en daarmee zéker de rally volledig elektrisch uit te kunnen rijden.

Zal me na de rally weer melden met het resultaat .....


Volgende

Keer terug naar Events

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten