Het is nu wo 23 mei 2018, 18:30

E-Plakette Duitsland

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht

ricardov

Newbie

• km-stand: 160000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera

E-Plakette Duitsland

Berichtza 12 mei 2018, 15:23

Beste Ampera-rijders,

Binnenkort breng ik met mijn Ampera een bezoek aan Hamburg, na wat googlen over parkeerkosten in Hamburg, blijkt dat je er met een elektrische auto voordelen kan hebben. Het klonk interessant, dus begon mij er verder in te verdiepen. In Duitsland is in 2015 een nieuwe verkeerswet aangenomen, met als doel meer elektrische auto's op de weg te krijgen doormiddel van bijkomstige voordelen. Duits geregistreerde elektrische auto's kunnen een zogenaamde 'E-Kennzeichen' aanvragen, achter hun huidige kenteken komt er dan een "E" te staan. Met dit kenteken krijg je belastingvoordelen en mag je in bepaalde Duitse steden gratis parkeren in de openbare ruimte, gebruik maken van de busbaan en soms zelfs afgesloten wegen berijden. Let wel, dit is wel weer per gemeente/stad geregeld. Voor buitenlandse auto's hebben ze in plaats van het kenteken een E-Plakette, deze geeft je dezelfde voordelen als het kenteken, buiten het belastingvoordeel. De E-Plakette gaat in combinatie met de groene Umweltplakette en is dus geen vervanging.

Nu vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met deze E-Plakette, ik heb al wat rond gezocht op dit forum, maar kon er niks over vinden.

Meer informatie kan je vinden op https://www.e-plakette.eu

Ik hoor graag van jullie.
Ricardo

Keer terug naar Algemeen