Het is nu di 19 maart 2019, 17:21


Het einde van de Volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3431
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 03 jan 2019, 16:35

NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.



Met overnight verdrievoudig je de onderdelenprijs door exportheffingen, transport, BTW en handling en dan mag het geeneens volumespul zijn als bumper of plaatmateriaal.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Mercuri

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 20 feb 2019, 01:06
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Het einde van de Volt

Berichtza 02 maart 2019, 20:17

Kwam in mijn zoektocht naar een mooie Ampera of Volt ook deze type 2 tegen op Mobile.de. Was meteen verliefd, zo mooi. En meer km’s bereik elektrisch. In USA te koop voor pakweg 15.000 euro. Ben er al een paar jaar uit maar “vroeger” koste import uit USA pakweg 1500,- euro voor transport en handeling. Geen idee wat het tegenwoordig kost en wat er aan belasting nog bij komt. Zal iets van 9% zijn schat ik. BPM is even een vraagteken. Wel of niet een EV? Weet iemand daar wat meer over of moet ik even de zoekfunctie gebruiken? Zo kwam ik ook op dit topic ;-)


Offline

sbogovac

Vaste klant

  • Berichten: 164
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 111265
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtwo 06 maart 2019, 11:43

Mercuri schreef:[...] En meer km’s bereik elektrisch. [...]


Let daar heeeeel erg mee op, ik heb begrepen dat in de USA de Volt namelijk geen "volledige" EV stand heeft, maar staat altijd in "hybrid"... omdat "ze" vinden dat als je de bestuurder de keuze geeft hij hem altijd in de benzine stand houdt en doorblaast waardoor het millieu-voordeel verdampt (waar "ze' wel een beetje gelijk in hebben kijkend naar de leaserijders hier in Nederland en het gemiddeld waargenomen gedrag)...
Zakelijk: Opel Ampera, 2013, 111.265 km. Lifetime verbruik: 2,6 l./100km.
Prive: VW Passat variant, 2011, 222.222 km. gem. verbuik: 7,5 l./100km.
Fun: Vectrix VX-1, 2009, 22.354 km. 100% elektrische motorfiets.


Offline

Mercuri

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 20 feb 2019, 01:06
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 07 maart 2019, 00:40

Dank. Ben dat bij de Duitse versie niet tegen gekomen. Maar zou best kunnen. Ondertussen heb ik wat meer info gevonden over import uit de usa. Helaas komt er ook nog 21% btw over de aankoop. Die 15k euro wordt op die manier al gauw 22k op kenteken in NL. Dat verklaart ook wel de 25k vraagprijs van deze auto in .de Gaat mij boven het budget als particulier. En vervolg mijn zoektocht dus naar een “gewone” Ampera. Een witte. Met <100.000km


Offline

sbogovac

Vaste klant

  • Berichten: 164
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 111265
  • Lifetime: 26
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 07 maart 2019, 11:06

Succes!!!
Zakelijk: Opel Ampera, 2013, 111.265 km. Lifetime verbruik: 2,6 l./100km.
Prive: VW Passat variant, 2011, 222.222 km. gem. verbuik: 7,5 l./100km.
Fun: Vectrix VX-1, 2009, 22.354 km. 100% elektrische motorfiets.


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten