Het is nu vr 29 maart 2024, 09:18


Het einde van de Volt

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 03 jan 2019, 16:35

NeufegliseThierry schreef:Ja en Nee.
Als het je echt wat lijkt hoef je je dus niet door praktische zaken als "waar haal ik een onderdeel vandaan" druk te maken.



Met overnight verdrievoudig je de onderdelenprijs door exportheffingen, transport, BTW en handling en dan mag het geeneens volumespul zijn als bumper of plaatmateriaal.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

Mercuri

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: wo 20 feb 2019, 01:06
  • Woonplaats: Salland Zuid-West
  • km-stand: 132842
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtza 02 maart 2019, 20:17

Kwam in mijn zoektocht naar een mooie Ampera of Volt ook deze type 2 tegen op Mobile.de. Was meteen verliefd, zo mooi. En meer km’s bereik elektrisch. In USA te koop voor pakweg 15.000 euro. Ben er al een paar jaar uit maar “vroeger” koste import uit USA pakweg 1500,- euro voor transport en handeling. Geen idee wat het tegenwoordig kost en wat er aan belasting nog bij komt. Zal iets van 9% zijn schat ik. BPM is even een vraagteken. Wel of niet een EV? Weet iemand daar wat meer over of moet ik even de zoekfunctie gebruiken? Zo kwam ik ook op dit topic ;-)
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtwo 06 maart 2019, 11:43

Mercuri schreef:[...] En meer km’s bereik elektrisch. [...]


Let daar heeeeel erg mee op, ik heb begrepen dat in de USA de Volt namelijk geen "volledige" EV stand heeft, maar staat altijd in "hybrid"... omdat "ze" vinden dat als je de bestuurder de keuze geeft hij hem altijd in de benzine stand houdt en doorblaast waardoor het millieu-voordeel verdampt (waar "ze' wel een beetje gelijk in hebben kijkend naar de leaserijders hier in Nederland en het gemiddeld waargenomen gedrag)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

Mercuri

Newbie

  • Berichten: 16
  • Geregistreerd: wo 20 feb 2019, 01:06
  • Woonplaats: Salland Zuid-West
  • km-stand: 132842
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 07 maart 2019, 00:40

Dank. Ben dat bij de Duitse versie niet tegen gekomen. Maar zou best kunnen. Ondertussen heb ik wat meer info gevonden over import uit de usa. Helaas komt er ook nog 21% btw over de aankoop. Die 15k euro wordt op die manier al gauw 22k op kenteken in NL. Dat verklaart ook wel de 25k vraagprijs van deze auto in .de Gaat mij boven het budget als particulier. En vervolg mijn zoektocht dus naar een “gewone” Ampera. Een witte. Met <100.000km
Ampera summit white 2013 verkocht.
In het verleden een hele vloot Saabs en een paar Porsches gereden. Nu electrisch rijden aan het ontdekken. Daarom in Augustus 2021 een Tesla Model S gekocht.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtdo 07 maart 2019, 11:06

Succes!!!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

jorisvanderveen

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: ma 12 apr 2021, 22:16
  • km-stand: 133487
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Het einde van de Volt

Berichtwo 21 apr 2021, 21:07

Jammer dat er een einde kwam aan de Volt. Voor een ev zag hij er wel goed uit. In Amerika kon de Volt het niet aan tegen de SUV's. Ik snap het besluit van Chevy om de Volt naar China te sturen onder een nieuwe naam. De Buick Velite doet het wel goed op de Chinese markt.


Vorige

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron