Welke software-updates zijn er geweest?
-
DanielS
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
Re: Welke software-updates zijn er geweest?
Misschien niet geheel de juiste plek om het te vragen maar ik kon het zo snel niet vinden.... via MyOpel kwam ik erachter dat er "Product Verbetering" beschikbaar zijn. Nu vroeg ik me af, zijn dit software updates? Hardware Updates? of is de website van MyOpel gewoon net zo betrouwbaar als Albert Verlinde?
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Wij weten niet welke update's jij hebt gehad dus zul je het de garage moeten vragen welke verbetering er beschikbaar is.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- japio
- Harde kern
- Contacteer:
Je kunt de 'toeters en bellen' update weigeren, ik heb een terugkoppeling gekregen van GM dat je bij de garage kunt aangeven als je deze update niet geinstalleerd wil hebben.
Ondertussen heb ik ook van Alex vernomen dat de waarschuwing niet eenmalig is; iedere keer als je een portier opent en weer sluit wordt dan laat de claxon zich gelden. Uitstappen en deur dicht = toet, vrouw stapt uit = toet, kind achteruit de auto tillen en de deur dicht = toet, 2e kind stapt zelf uit en doet de deur dicht = toet en een vergeten knuffel of schoen pakken is nog een keer toet
Ondertussen heb ik ook van Alex vernomen dat de waarschuwing niet eenmalig is; iedere keer als je een portier opent en weer sluit wordt dan laat de claxon zich gelden. Uitstappen en deur dicht = toet, vrouw stapt uit = toet, kind achteruit de auto tillen en de deur dicht = toet, 2e kind stapt zelf uit en doet de deur dicht = toet en een vergeten knuffel of schoen pakken is nog een keer toet
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
als je een auto met verbrandings motor hebt zet je deze ook uit en laat je deze niet draaien!
althans zo hoort het, dat mensen het uit gemak zucht niet doen is een 2e.
maar de volt/ampera is zo stil dat je daar niet aan word herinnerd! maar als je hem uit zet zoals het hoort eigenlijk heb je er ook geen last van toch!
en ik neem aan dat als je als bestuurder in de auto zit met de voet op de rem en in de D stand en je zoontje stapt uit hij niet toetert of wel?
zou beter zijn als je die bel of gong in de auto zou horen net zoals je de krijgt te horen als de deur open gaat en je staat nog in de D.
en als je daarna nog de auto laat aanstaan! dat hij na 30sec of zo even toetert maar dan subtiel zoals bij het aansluiten van de lader.
althans zo hoort het, dat mensen het uit gemak zucht niet doen is een 2e.
maar de volt/ampera is zo stil dat je daar niet aan word herinnerd! maar als je hem uit zet zoals het hoort eigenlijk heb je er ook geen last van toch!
en ik neem aan dat als je als bestuurder in de auto zit met de voet op de rem en in de D stand en je zoontje stapt uit hij niet toetert of wel?
zou beter zijn als je die bel of gong in de auto zou horen net zoals je de krijgt te horen als de deur open gaat en je staat nog in de D.
en als je daarna nog de auto laat aanstaan! dat hij na 30sec of zo even toetert maar dan subtiel zoals bij het aansluiten van de lader.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- japio
- Harde kern
- Contacteer:
je = ik?gl640 schreef:als je een auto met verbrandings motor hebt zet je deze ook uit en laat je deze niet draaien!
Ik laat de motor altijd draaien, we hebben het zeggen en schrijven over handelingen die tussen de 30 seconden en maximaal 1 minuut plaatsvinden.
- gl640
- Harde kern
je = als de mens in het algemeen zou moeten doen!
ik zette die altijd uit.
maar moet wel zeggen toen ik een hybride had hoefde dat niet meer want de verbrandings motor draaide toch niet.
ik zette die altijd uit.
maar moet wel zeggen toen ik een hybride had hoefde dat niet meer want de verbrandings motor draaide toch niet.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Ik adviseer iedereen de "verplichte" update te weigeren. Bij het gebruik van twee sleutels spelen de geheugenproblemen van de navi en radio weer op. Ik heb de dealert gemaild.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- gl640
- Harde kern
gewoon dus een oude firmware die ze hebben aangepast zonder dit verder te testen!
even snel een software aanpassing maken om rechtzaken te vermijden!
slechte zaak hoor.
hadden ze wel meer aandacht aan kunnen besteden!
doet je te denken of ze niet ook zo om gaan met andere zaken aan de auto! laten we hopen van niet.
al leert de geschiedenis dat dit eigenlijk al het geval is ( DAB+, rotorlager vervanging niet goed etc etc )
even snel een software aanpassing maken om rechtzaken te vermijden!
slechte zaak hoor.
hadden ze wel meer aandacht aan kunnen besteden!
doet je te denken of ze niet ook zo om gaan met andere zaken aan de auto! laten we hopen van niet.
al leert de geschiedenis dat dit eigenlijk al het geval is ( DAB+, rotorlager vervanging niet goed etc etc )
-
ErikVenne
- Newbie
- km-stand: 50000
- Lifetime: 28
Ik heb nu drie keer een bijna ongeluk gehad, omdat ik mijn VOLT in drive had staan, terwijl ik mijn portier open had en wilde uitstappen. Ik was in de veronderstelling dat de motor uit stond. De auto ging tot mijn schrik rijden. Uiteraard mijn fout die ik door snel reageren nog kon herstellen, anders had ik op zijn minst blikschade. Op vakantie heb ik in een Mercedes 220 CDI automaat gereden. Die auto kan niet spontaan wegrijden bij een geopend portier. Ik vind dat dit ook zo moet worden ingesteld in een nieuwe software-update. De wet van Murphy ligt altijd op de loer.
- gl640
- Harde kern
zou ik erg onwenselijk vinden
heb vaak genoeg de deur open gehad om te kijken of ik niet tegen de stoeprand aan kwam.
een auto met handbak gaat ook gewoon rijden, je moet gewoon je ogen open houden! het gehele dashboard is nog aan! en je moet er gewend aan raken de auto uit te zetten als je uitstapt!
ik heb nu ook de software update dat de auto toetert als hij blijft aan staan en je stapt uit maar nog geen enkele keer heeft hij getoeterd ( wel getest of werkte ) omdat ik gewend ben altijd de auto uit te zetten ook als ik even wat in de brievenbus zou gooien. tenslotte een auto met verbranding motor laat je ook niet onnodig draaien.
heb vaak genoeg de deur open gehad om te kijken of ik niet tegen de stoeprand aan kwam.
een auto met handbak gaat ook gewoon rijden, je moet gewoon je ogen open houden! het gehele dashboard is nog aan! en je moet er gewend aan raken de auto uit te zetten als je uitstapt!
ik heb nu ook de software update dat de auto toetert als hij blijft aan staan en je stapt uit maar nog geen enkele keer heeft hij getoeterd ( wel getest of werkte ) omdat ik gewend ben altijd de auto uit te zetten ook als ik even wat in de brievenbus zou gooien. tenslotte een auto met verbranding motor laat je ook niet onnodig draaien.