Het is nu do 28 maart 2024, 10:41


Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
39
11%
Overig...
65
18%
 
Totaal aantal stemmen : 365

  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Waarom een Ampera?

Berichtwo 22 feb 2012, 22:09

Wat is de HOOFDreden dat je een Ampera hebt gekozen?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline

Karl-NL

Bekende

  • Berichten: 83
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 18:51
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 45011
  • Lifetime: 32
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtwo 22 feb 2012, 22:19

Hoofdreden voor mij is dat hij goed rijdt !

Daarnaast is een laadpaal met eigen parkeerplaats in Amsterdam, emissie-vrij de stad in- en uitrijden, het ontbreken van bijtelling, het technisch innovatieve concept en het uiterlijk ook mooi meegenomen.


Offline

Erdeke

Vaste klant

  • Berichten: 147
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 21:03
  • Woonplaats: Barendrecht
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtwo 22 feb 2012, 22:20

Hahaha, een gewetensvraag...

Ik heb gekozen voor 0% bijtelling, maar dat is zeker niet de enige reden. Als de Ampera een wanstaltig gedrocht was geweest met een veel te licht naaimachinemotortje, dan had ik hier zeker niet voor gekozen.

De Ampera is gewoon een prima wagen. Hij ziet er bijzonder uit, is voorzien van alle luxe en rijdt ook nog eens voortreffelijk. Als je zo'n auto dan vervolgens mag rijden zonder daarvoor elke maand een flinke som geld over te maken aan onze vrienden bij de belastingdienst, dan is de keuze niet zo heel moeilijk.


Offline

Ampera1

Stamgast

  • Berichten: 369
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 19:01
  • Woonplaats: Roosendaal
  • km-stand: 56000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 23 feb 2012, 09:45

Er zijn meerdere reden die op mijn besluit van invloed zijn geweest:

1. Vanuit mijn werk houd ik me bezig met Sociale Innovatie. MVO, duurzaamheid speelt daarbij een steeds belangrijkere rol. Ik reed een Dodge Magnum SRT8, terwijl mijn vakgenoten in een Prius kwamen aanrijden. Kortom de Dodge past niet bij m'n werk. Ik wil ook echt iets nieuws en de Ampera sluit het beste aan bij mijn rijgedrag.

2. Ik wilde goedkoper gaan rijden, maar geen beperkingen in reisafstand. Volledig EV is dan ook nog niet aan de orde.
De 0% bijtelling scheelt behoorlijk, dus dat heeft ook een rol gespeeld.

3. Ik hou ervan iets anders te rijden dan gebruikelijk. De Ampera vervult die rol voorlopig zeker. Ik ga met de Ampera ook op vakantie naar Zuid-Frankrijk met het gezin. Dat wordt passen en meten (bagageruimte), maar is een uitdaging.

De 3 reden beknopt: voor m'n werk, goedkoper, iets aparts/nieuws.

Ampera1
Ampera: Amper verbruik


Offline

Thelosen

Vaste klant

  • Berichten: 154
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:04
  • km-stand: 23000
  • Lifetime: 24
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 23 feb 2012, 10:14

Mijn hoofdreden is het milieu. Dicht daarachter zit de 0% bijtelling. Als technicus ben ik ook erg onder de indruk van de technische oplossing die voor diverse problemen gevonden is. Ik beschouw de Ampera als "doorbraaktechnologie". Bij voldoende bestellingen voor Ampera's zal er in korte tijd een laadnetwerk ontstaan en zal onze afhankelijkheid van olie af gaan nemen. Nu nog een echt groene stroomopwekking ....
Toen ik de Ampera voor het eerst gereden had kwam daar nog de rijbeleving als sterk argument bij.

Ik vind de auto niet lelijk, maar hij had wat mij betreft iets meer afstand mogen nemen van de Prius.

De zaken die mij nog aan het twijfelen brachten:
- de 1400cc benzinemotor had wel wat meer high tech gemogen. Een 800cc turboblokje had veel minder gewogen, had meer rendement gehad en was waarschijnlijk ook schoner geweest....
- het interrieur is wel erg Amerikaans. Het binnenwerk van een Insignia had mij meer kunnen bekoren.
- de leverbare opties en kleuren zijn wel erg beperkt.
- de aanwezige luxe zaken zijn voldoende maar wel een beetje onder het niveau van de andere auto's op mijn keuzelijst.


Offline
Avatar gebruiker

mc_alistair

Moderator

  • Berichten: 487
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 22:30
  • Woonplaats: Renkum
  • km-stand: 86000
  • Lifetime: 38
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 23 feb 2012, 20:44

Ik zal eerlijk zijn... m'n hoofd reden is om af te zijn van de bijtelling.
Dat het milieu vriendelijker is is zeker mooi meegenomen, maar als ik een Audi S4 had kunnen leasen voor hetzelfde geld had ik dat gedaan :)

Mijn huidige Mondeo is erg compleet en wilde daarom niet teveel terug qua opties. De enige optie die ik nu niet ga hebben is adaptive cruise control met forward alert voor de rest is het gelijkwaardig.

Heb ook een testrit gemaakt in een Lexus ct 200h maar wat een grasmaaier is dat zeg. Tevens super klein en nog steed 14% bijtelling.

Al met al super blij met mijn keuze voor de Opel Ampera
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader


Offline

Devlinx

Newbie

  • Berichten: 30
  • Geregistreerd: zo 26 feb 2012, 05:19
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 03 maart 2012, 19:00

Toch uiteindelijk vooral voor de 0 bijtelling en de KIA/MIA/VAMIL regeling voor ondernemers.

Hierdoor is de auto zowel prive als zakelijk interresant in de aanschaf.

Maar, is ook een lekker afwijkende auto. En daar houdt ik ook wel van

Gr Devlinx


Offline

amperaormodels

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 13 maart 2012, 23:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 13 maart 2012, 23:54

Devlinx schreef:Toch uiteindelijk vooral voor de 0 bijtelling en de KIA/MIA/VAMIL regeling voor ondernemers.
Hierdoor is de auto zowel prive als zakelijk interresant in de aanschaf.


Kan iemand mij kort voorrekenen hoe dat zit met KIA / MIA / VAMIL?

Alvast bedankt!

Remco


Offline

amperaormodels

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: di 13 maart 2012, 23:52
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtwo 14 maart 2012, 22:23

Ik heb vandaag voor het eerst een proefrit gemaakt in de Ampera en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de auto. De techniek werkt probleemloos en je merkt amper(a) dat de benzinemotor erbij komt. Afwerkingsniveau is redelijk, ik vind de middenconsole met alle "knopjes" nogal goedkoop aandoen, maar haalt het niet bij mijn huidige Saab 9-3.

Ik twijfel erg over de aanschaf omdat de voordelen van de auto in mijn situatie (120km enkele reis woon-werk) puur fiscaal zijn. De 0% bijtelling, de KIA/MIA/VAMIL waarschijnlijk bij aanschaf (ik neem aan dat je hier niets mee kan als je de auto least), wegenbelastingvrij zijn zaken die financieel voordeel geven. Ik zou de auto zakelijk kopen of leasen.

Ik rij nu prive tegen km vergoeding en naast de 36000 woon werk verkeer km's rijd ik er nog 4000 prive. Puur op brandstofkosten (nu 1:9 op lpg) maakt het voor die woon werk afstand in ieder geval niets uit. De verschuiving van de kosten naar zakelijk maken het iets aantrekkelijker.

Twijfels.....Twijfels...


Offline

Daniel

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: wo 21 maart 2012, 18:27
  • km-stand: 38000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtwo 21 maart 2012, 22:48

De belangrijkste reden voor mij is het milieu. Maar.... de fiscale regelingen zijn wel mooi meegenomen, eerlijk is eerlijk. Ik heb het dan vooral over de kia/mia/vamil combinatie. De 0 procent bijtelling vind ik minder belangrijk, als ik wel bijtelling zou hebben zou ik hem niet privé rijden.

Ik heb wel moeite gehad met de vormgeving. Ik vind hem gewoon niet mooi. Weliswaar niet zo lelijk als een prius, maar toch. Dit is tijdens de proefrit in oktober echter meer dan goedgemaakt door de bijzondere techniek en rij-ervaring, en nu ik hem heb is dat nog steeds zo.

Ik hoop echter wel dat alfa romeo spoedig met een vergelijkbare techniek komt!

Met vriendelijke groet,

Daniel
Laatst bijgewerkt door Daniel op wo 21 maart 2012, 23:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.


Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron