Het is nu za 04 mei 2024, 21:16


Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
39
11%
Overig...
65
18%
 
Totaal aantal stemmen : 365

  • Auteur
  • Bericht
Offline

ralph1978

Vaste klant

  • Berichten: 121
  • Geregistreerd: ma 03 dec 2012, 22:40
  • Woonplaats: zuid-limburg
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 01 sep 2014, 02:15

Jack schreef:De vraag :waarom een Ampera? heeft mij aan het peinzen gezet. En uit deze overpeinzing is voortgekomen dat ik zeer gemengde gevoelens heb. De auto op zich vind ik nog steeds fraai en de rijeigenschappen voldoen ruimschoots.
Maar als ik kijk naar de financiële kant en daaraan gekoppeld de houding van de fabrikant ( lees: importeur) , dan heb ik mij nog nooit zo bedonderd gevoeld na een aankoop.
Het product heb ik veel te duur gekocht, zo blijkt uit de 25% prijsverlaging. En dien ten gevolge mijn daling van de inruilwaarde.
Veel tekortkomingen ( dit forum staat er bol van).
Slechte actieradius en stijgend benzineverbruik ( wat een primitieve benzinemotor!)
Gemiddeld elke 10 week bij de dealer voor een storing.
Steeds meer ergernis : het interieur , met name de ruimte voor achter passagiers.


Had ik toentertijd maar gekozen voor de Volvo.....of , nog beter, de Tesla. Kijk voor de aardigheid maar eens naar de afschrijving van die auto's en die van de Ampera. En nu zijn ze ook nog eens gestopt met verkoop/productie.
Spijt, spijt en nog eens spijt...

kom op, als je alle subsidies er vanaf telt kost deze auto toch nagenoeg niets. Natuurlijk krijg je mankementen met een nieuw systeem. Kinderziektes zitten er nu eenmaal in bij een nieuwe techniek. Dat wist ik al voordat ik hem kocht. En dat hij niet Super zuinig zou zijn had ik mij ook al ingecalculeerd. Of heb je deze auto privé gekocht? Dat is natuurlijk niet slim. Kortingen worden trouwens altijd op auto's gegeven bij de onderhandeling vooral in de crisis.


Offline
Avatar gebruiker

willyteb

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 21 jun 2013, 09:04
  • Woonplaats: Didam
  • km-stand: 5000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 01 sep 2014, 09:31

Dus een Ampera privé kopen is niet slim.
Bedankt dan maar


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 01 sep 2014, 10:33

Zullen we 'm maar nuanceren; wanneer je vanuit financieel perspectief kijkt ligt een keuze voor een Ampera niet direct voor de hand, voor een privépersoon.

Nog verder nuanceren; tenminste, als je het over een nieuw exemplaar hebt. Want tweedehands gaan ze al voor 22.000 in het handelscircuit van de hand, dus wordt het dan een compleet andere rekensom.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 18 nov 2014, 11:36

ralph1978 schreef:
Jack schreef: Natuurlijk krijg je mankementen met een nieuw systeem. Kinderziektes zitten er nu eenmaal in bij een nieuwe techniek. Dat wist ik al voordat ik hem kocht. En dat hij niet Super zuinig zou zijn had ik mij ook al ingecalculeerd. Of heb je deze auto privé gekocht? Dat is natuurlijk niet slim. Kortingen worden trouwens altijd op auto's gegeven bij de onderhandeling vooral in de crisis.

is een oude post maar wil hier toch nog even op reageren.
vind het persoonlijk onzin om te zeggen dat omdat het om "nieuwe" techniek gaat je kon weten dat er kinderziektes zijn.
kan me niet herinneren dat dit het geval was bij de Toyota prius, deze 2000 exemplaren rijden nu 14 jaar later nog vrolijk rond soms nog zelfs met de originele accu ( 1997 introductie maar dat was niet wereldwijd ).
de hele lijst van kinderziektes navigatie die uitvalt, keyless entry die niet werkt en noem maar op, allemaal dingen die niks te maken hebben met het feit dat het een REV is maar techniek die al jaren word toegepast in auto's.
dat men dan ook nog een simple 1.4 motor erin heeft gegooid en niet een atkinson cycli ( is efficiënter ) of anders wel een zuiniger examplaar ( klein dieseltje of kleinere turbo motor ) vind ik niet goed.
en volgens mij waren en zijn er geen kinderziektes bij de Electro motor en aandrijving die werken goed waar men wel kan spreken van nieuwe techniek.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 18 nov 2014, 15:04

Een Ampera is met een ander doel ontwikkeld dan een Prius. De Prius is een benzine-auto met elektro-ondersteuning. Een Ampera is een elektrische auto met benzine range-extender. Dat is anders. En inderdaad, op een paar uitzonderingen na werkt dit systeem probleemloos. Waar de Ampera/Volt de meeste steken laten vallen is terug te herleiden naar de software en de algehele afwerking. Zeker dat laatste doen ze in Japan veel beter. En ja, ze hebben er een simpel oud Corsa motortje ingegooid omdat men er blijkbaar vanuit ging dat je die toch nauwelijks zou gebruiken. Dat wij hier in NL de auto gebruiken waarvoor hij eigenlijk niet is bedoeld kan GM ook niets aan doen natuurlijk.

Ik vind de Ampera nog steeds een hele gave bak. Ook krijg ik louter positieve reakties van anderen. Inmiddels zijn bij mij de kinderziektes er wel uit en erger ik met niet meer aan de krakende achtervering en het laadklepje dat moeizaam opent. Ja, over bepaalde zaken is niet goed nagedacht maar dat komt natuurlijk wel dat het een soort van experimenteel voertuig was toen het uitkwam. Ondanks de steken die de Ampera laat vallen ben ik er heel tevreden mee. Als ik nu een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik er weer eentje nemen.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 18 nov 2014, 15:40

dus de krakende achtervering die bij jou ook het geval is ( heeft iemand het niet ? ) is al eens vervangen geweest en terug gekomen of nooit wat aan laten doen?
en wat was ook weer de oorzaak? iets wat op termijn door slijtage ( door het kraken en neem ik aan dus schuren ) moet worden vervangen..?
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 18 nov 2014, 15:49

Het is een rubber wat kraakt. Alleen als je een drempel afrijdt. Het is bij mij nooit vervangen. Ze smeren het in en dat helpt 500 kilometer.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

wseelde

Bekende

  • Berichten: 82
  • Geregistreerd: vr 15 nov 2013, 22:22
  • Woonplaats: Eelde
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdi 18 nov 2014, 16:09

Waarom gekocht?

- Milieuvriendelijk
- Heerlijk stil
- Kan meer dan 80% van mijn kilometers elektrisch rijden en toch een keer ver weg op benzine als het moet. Er was
geen andere auto die hieraan voldeed, met mijn woon-werk afstand van 48 km.
- Kan mijn zonne-energie hiervoor mooi gebruiken
- Ik vind het leuk om iets nieuws te hebben wat vooruitstrevend is en niet iedereen heeft.
- En ja... ik heb hem particulier gekocht, dus ik doe het niet voor het geld, al hoop ik het met vrijwel gratis op het werk laden en carpoolen deels wel weer terug te verdienen. In combinatie met de zonne-energie kom ik dan nog niet eens zo gek uit financieel.

En tot nu toe voldoet de auto na de eerste 7000 km aan de verwachtingen en ben ik zeer tevreden.


Offline
Avatar gebruiker

Menno2

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: do 20 nov 2014, 15:42
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Volt2

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 20 nov 2014, 16:01

Vind het erg fijn om jullie redenen hier te lezen! :) Zit er zelf aan te denken om een Ampera te kopen, ook vanwege het milieu en de 0% bijtelling.


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 20 nov 2014, 21:27

Dan moet ik je teleurstellen. De bijtelling is geen 0% meer. Je mag nu 7% aftikken.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron