Het is nu za 20 apr 2024, 00:46


Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
39
11%
Overig...
65
18%
 
Totaal aantal stemmen : 365

  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 29 jun 2013, 22:21

Mike Philippens schreef:Op zich ook een leuke bijkomstigheid van het e-rijden. 'Altijd' parkeerplek!

En als de betreffende laadpaal het dan ook altijd doet, is de wereld bijna perfect. :D

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Mike Philippens

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: wo 03 apr 2013, 23:55
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 29 jun 2013, 22:28

Poul schreef:
Mike Philippens schreef:Op zich ook een leuke bijkomstigheid van het e-rijden. 'Altijd' parkeerplek!

En als de betreffende laadpaal het dan ook altijd doet, is de wereld bijna perfect. :D

Komt het vaak voor dat die dingen niet werken?


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 29 jun 2013, 23:19

Daarover verschillen de meningen. Sommigen hebben vaker de pech dan anderen dat de laadpaal niet werkt. En als zij hun ervaring dan prjecteren op alle laadpalen dan komen ze tot de conclusie dat alle laadpalen vaak weigeren. Anderen hebben juist een tegenovergestelde ervaring en zijn dan dus van mening dat alle palen het altijd doen. Ik denk dat ik het afgelopen jaar zo'n drie-vijf keer een niet-werkende laadpaal heb aangetroffen. En ik laad best wel regelmatig op een publieke paal. Vind het dus wel meevallen.

Goeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 30 jun 2013, 00:17

Hangt van type paal af. De DBT-palen geven vaker een storingslampje in de auto. Nuon-palen in Amsterdam zijn relatief vaak in storing.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 20 maart 2014, 10:40

Essent palen in Amsterdam ook, deze slaan vast op Car2Go sessies :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtvr 21 maart 2014, 16:33

japio schreef:Essent palen in Amsterdam ook, deze slaan vast op Car2Go sessies :lol:


Ik parkeer 2x per week in Amsterdam-zuid op op plekken waar ook die Smarts geladen worden. Ik heb nog geen probleem gehad dat ik daarna niet kan laden. Waar ik wel een probleem mee heb is dat die car2go ze soms gewoon lekker 36 uur aan de paal laat hangen minimaal, langer kan ik niet controleren want dan ben ik al weer weg.


Offline

Jack

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: zo 04 nov 2012, 00:31
  • km-stand: 15000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 31 aug 2014, 20:28

De vraag :waarom een Ampera? heeft mij aan het peinzen gezet. En uit deze overpeinzing is voortgekomen dat ik zeer gemengde gevoelens heb. De auto op zich vind ik nog steeds fraai en de rijeigenschappen voldoen ruimschoots.
Maar als ik kijk naar de financiële kant en daaraan gekoppeld de houding van de fabrikant ( lees: importeur) , dan heb ik mij nog nooit zo bedonderd gevoeld na een aankoop.
Het product heb ik veel te duur gekocht, zo blijkt uit de 25% prijsverlaging. En dien ten gevolge mijn daling van de inruilwaarde.
Veel tekortkomingen ( dit forum staat er bol van).
Slechte actieradius en stijgend benzineverbruik ( wat een primitieve benzinemotor!)
Gemiddeld elke 10 week bij de dealer voor een storing.
Steeds meer ergernis : het interieur , met name de ruimte voor achter passagiers.


Had ik toentertijd maar gekozen voor de Volvo.....of , nog beter, de Tesla. Kijk voor de aardigheid maar eens naar de afschrijving van die auto's en die van de Ampera. En nu zijn ze ook nog eens gestopt met verkoop/productie.
Spijt, spijt en nog eens spijt...


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 31 aug 2014, 23:20

Jack schreef:En nu zijn ze ook nog eens gestopt met verkoop/productie.
Spijt, spijt en nog eens spijt...

Gestopt ....? Heb ik wat gemist?
Trouwens, als je kijkt naar het kostenplaatje, neem je dan wel het integrale kostenplaatje op dezelfde momenten? Dus inclusief MIA/KIA/VAMIL en 0%- bijtelling t/m 2013. In 2014 ligt dat plaatje boven de streep heel anders, maar onder de streep heb ik de uitkomst van het rekensommetje nog niet gezien.

Wat betreft de tekortkomingen ben ik het deels met je eens en mbt het dealerbezoek heb ik misschien geluk gehad. Tot nu toe alleen voor bandenwissel.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

fransaki

Bekende

  • Berichten: 98
  • Geregistreerd: vr 27 dec 2013, 22:26
  • km-stand: 40001
  • Lifetime: 2
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 31 aug 2014, 23:32

Beetje bekocht gevoel inderdaad, maar ik ben zakelijke rijder en de voordelen overtreffen toch wel de waardedaling bij inruil denk ik. Ik heb ook auto's gehad waarvan men zei dat die heel waardevast waren, echter bij inruil bitter weinig van gemerkt. Verder heb ik na een half jaar nog steeds veel plezier van de auto, meer dan ik bij enige andere auto heb gehad ( en dat waren er 9). Verder gelukkig ook nog niet bij de dealer gestaan behalve voor achterlichtunits.


Offline

ralph1978

Vaste klant

  • Berichten: 121
  • Geregistreerd: ma 03 dec 2012, 22:40
  • Woonplaats: zuid-limburg
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 01 sep 2014, 02:09

Devlinx schreef:Toch uiteindelijk vooral voor de 0 bijtelling en de KIA/MIA/VAMIL regeling voor ondernemers.

Hierdoor is de auto zowel prive als zakelijk interresant in de aanschaf.

Maar, is ook een lekker afwijkende auto. En daar houdt ik ook wel van

Gr Devlinx

als privé persoon kan je toch niet gebruik maken van die regelingen?


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron