Het is nu vr 19 apr 2024, 07:20


Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
39
11%
Overig...
65
18%
 
Totaal aantal stemmen : 365

  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rob Keijzer

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: do 14 maart 2013, 21:49
  • Woonplaats: Almere
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 24 maart 2013, 21:21

Mooie auto en goed bruikbaar voor woon-werkverkeer.
Wij verkopen in onze winkel al lang e mobiliteit op het gebied van fietsen.
En waarom dan niet een e-auto.
Zeker spelen de fiscale voordelen mee maar het is geen straf om met een Opel Ampera te rijden.
Leuke bijkomstigheid gratis opladen in parkeer garage in Almere


Offline
Avatar gebruiker

saba

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: zo 31 maart 2013, 13:28
  • Woonplaats: Pittem, West Vlaanderen
  • km-stand: 20668
  • Lifetime: 24
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 01 apr 2013, 12:36

Ik heb 0% bijtelling gekozen.
in België gaat het uiteraard niet om bijtelling maar de voordelen zijn gelijkaardig.
de jaarlijkse taks is slechts 62 euro
Ik geloof dat de inschrijvingstaks ook 62 euro was.
toch al direct enkele duizenden minder dus.
daarnaast is hij voor ons bedrijf 100% fiscaal aftrekbaar, waar het anders max 50 of 75% zou zijn
de btw blijft slechts voor 50% recupereerbaar
het verbruik kost ook een pak minder; minder dan 4 euro per 100 km.
een andere vergelijkbare auto kost al snel 9 euro per 100km
met zonnepanelen is het uiteraard goedkoper en veel laadpalen in België bieden tot nogtoe gratis stroom aan.

Als zelfstandig elektricien lijkt het me ook een logische keuze. Het schoner milieu is een leuke extra maar in geen geval doorslaggevend geweest.


Offline

Mike Philippens

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: wo 03 apr 2013, 23:55
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtdo 04 apr 2013, 00:06

Bijtelling! Maar ik ben ook gek op gadgets en zo'n Ampera is natuurlijk één groot gadget!

Ik heb alleen één probleem: ik heb er nog geen. Ik ben naarstig aan het proberen het dit jaar nog voor elkaar te krijgen, want mijn Volvo C30 (Al Gore uitvoering DrivE) moet nog tot januari. Toen ik hoorde dat de 0% naar 7% opgetrokken wordt in januari, ben ik in actie gekomen. Ik ga kijken of ik de auto tussentijds kwijt kan raken via LeasecarXchange of anders aan een nieuwe medewerker. Hopelijk krijg ik een beetje medewerking, en dan kan ik straks ook in zo'n elektriek rijden. Bij de klant waar ik nu zit, is een laadpaal en op de hoek in mijn woonplaats is een parkeergarage met laadpaal. En aangezien die garage van 17:00 tot 09:00 gratis is, zou ik de Ampera dan daar parkeren. Scheelt enorm in de verbruikskosten natuurlijk.


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 07 apr 2013, 21:52

Ik twijfelde te kiezen tussen "mooie wagen" en 0%. Uiteindelijk toch 0% gekozen. Als ik namelijk de bijtelling buiten beschouwing laat zijn er ineens heel veel meer mooie auto's. Ik val echter ook voor de vooruitstrevende techniek en het feit dat het geen dertien in een dozijn leasebak is. Maar eerlijk is eerlijk, als ik de bijtelling buiten beschouwing moest laten had ik iets gekozen waarmee ik aanhangers kon trekken.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

aahouwaart

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: zo 24 jun 2012, 14:30
  • Woonplaats: Noordwijk
  • km-stand: 42507
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtzo 19 mei 2013, 23:46

Onze keuze (een jaar geleden) voor een Ampera kwam door de 0% bijtelling. We vonden het ook wel toepasselijk om dan ook gelijk te kiezen voor 12 zonnepanelen. De auto is echter niet geleased maar gekocht als zakelijk auto voor onze Accountantspraktijk. Hoewel we een aantal keer te maken hadden met pure pech (zie foto en verder nog elders op het forum) zijn wij nog erg tevreden. Het wordt spannend als we dit jaar (gezin met 2 kinderen) met de Ampera op vakantie gaan naar Kroatië. Met zulke lange afstanden elektrisch rijden in het buitenland hebben we nog geen ervaring.

Heb gelijk de km-stand en lifetime even bijgewerkt. Onze Ampera staat in werkelijkheid natuurlijk niet constant op de bergingswagen, hoewel dat een mooi laag energieverbruik (op de meter) zou opleveren. Maar hoe kom je dan aan een km-stand van 13.372 km? Onze voortuin is trouwens ook niet groot genoeg voor het parkeren van zo'n combinatie. :lol:
Opel Ampera - Cyber Gray


Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 20 mei 2013, 12:56

aahouwaart schreef:Heb gelijk de km-stand en lifetime even bijgewerkt. Onze Ampera staat in werkelijkheid natuurlijk niet constant op de bergingswagen, hoewel dat een mooi laag energieverbruik (op de meter) zou opleveren. Maar hoe kom je dan aan een km-stand van 13.372 km? Onze voortuin is trouwens ook niet groot genoeg voor het parkeren van zo'n combinatie. :lol:


Volgens mij zou die meter niet omhoog moeten gaan als hij stilstaat ;) Of heb jij je km teller aan de GPS gekoppeld? :lol:
Rode Chevy Volt


Offline
Avatar gebruiker

aahouwaart

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: zo 24 jun 2012, 14:30
  • Woonplaats: Noordwijk
  • km-stand: 42507
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtma 20 mei 2013, 13:42

Pirke schreef:
aahouwaart schreef:Heb gelijk de km-stand en lifetime even bijgewerkt. Onze Ampera staat in werkelijkheid natuurlijk niet constant op de bergingswagen, hoewel dat een mooi laag energieverbruik (op de meter) zou opleveren. Maar hoe kom je dan aan een km-stand van 13.372 km? Onze voortuin is trouwens ook niet groot genoeg voor het parkeren van zo'n combinatie. :lol:


Volgens mij zou die meter niet omhoog moeten gaan als hij stilstaat ;) Of heb jij je km teller aan de GPS gekoppeld? :lol:


Ja precies, de accu blijft lekker vol maar het is geen oplossing hoor... :thumbdown: Heb je het achteruitrijden al geprobeerd?
Opel Ampera - Cyber Gray


Offline

PsPa

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: zo 07 okt 2012, 10:55
  • Woonplaats: Gouda
  • km-stand: 32895
  • Lifetime: 41
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtwo 05 jun 2013, 20:17

Mijn reden om een Ampera te rijden: Ik was toe aan een nieuwe lease auto en zei tegen de mobiliteitsmanager "doe mij maar zo'n 0%-ter" meer als een grap dan serieus. Wat bleek echter, er liep net een pilot met elektrische voertuigen op de zaak en na een THINK! en een Peugeot Ion wilde men 4 Ampera's op de weg krijgen. Twee hadden al een nieuwe eigenaar en al rap werd ik nummer drie. Dit alles speelde afgelopen zomer en in september ben ik ingestapt. Korte wachttijd, 14 dagen, aangezien de auto's op voorraad stonden bij LeasePlan. Inmiddels ruim 32.000 Km gestuurd met een lifetime van 4,1l/100Km.
De vier Ampera's hebben allemaal wel een of enkele mankementen gehad van gescheurde achterlichten tot aan een volledig vervangen accupakket en aandrijflijn. Toch zijn we enthousiast! De auto nodigt uit tot relax cruisen, trekt nog steeds aandacht en geeft de nodige exposure nu er reclame op staat "RDW groene partner in mobiliteit". Ook het werkelijke verbruik is ronduit goed te noemen en schommelt bij onze auto's tussen de 1,85l/100Km tot 5,3l/100Km.
Maandelijks leveren we een rittenstaat in en wordt gevolgd wat de resultaten zijn in deze praktijk test, leuk om mee te doen en te vergelijken. Ondanks dat de bijtelling nihil is betaal ik wel een eigen bijdrage voor het privé gebruik echter daar kan ikzelf nog geen Polo voor rijden. De Ampera bevalt mij uitstekend en ik verwacht ook dat dit voor de komende 3,5 jaar zo zal blijven.
Peter


Offline

Emrah

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: za 15 jun 2013, 16:36
  • Woonplaats: Zevenbergen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 15 jun 2013, 17:02

Ik ben mijn zoektocht in eerste instantie begonnen met "Ik zoek een 0% auto". Uiteindelijk heb ik verschillende proefritten gemaakt en vond Ampera de fijnste die er tussen zat. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar voor mij dus als basisreden 0% en aanvullend dat hij zooo mooi is :)


Offline

Mike Philippens

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: wo 03 apr 2013, 23:55
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Waarom een Ampera?

Berichtza 29 jun 2013, 18:28

Nu ik dichter bij mijn Ampera kom, let ik ook ineens meer op laadpalen. En nu is het me de laatste tijd al een paar keer gebeurd dat ik in Amsterdam moet zijn en natuurlijk nergens een parkeerplaats kan vinden. Maar ondertussen rij ik wel 10 lege plekken voorbij waar een laadpaal staat!
Bij de Westergasfabriek is een piepklein parkeerplaatsje, met volgens mij wel 4 e-plaatsen. Ook de aangrenzende Haarlemmerweg heeft talloze e-plekken. En in parkeergarages zie je ze ook veel, vaak vlak bij de ingang. Ideaal. Uiteraard wordt het lastiger naarmate er meer e-voertuigen komen, maar dan zal ook het aantal palen stijgen denk ik. Op zich ook een leuke bijkomstigheid van het e-rijden. 'Altijd' parkeerplek!


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron